Shiftlight/toerenteller

Ik heb een diy shiftlight gekocht deze moet ergens op de bobine aangesloten worden.Dit is lastig voor mijn auto Civic 2006, nu vraag ik mij af is hier ook een adapter voor voor in de sigarettenaansteker?

Shiptronic

Overleden

Hoe wil je het signaal van het toerental van de motor uit de sigaretten aansteker halen (afgezien van de rimpel uit de dynamo)?
Waarschijnlijk moet die aan de -1 aansluiting van de Bobine. Niet alle moderne autos hebben die aansluiting, en als hij er wel is , is het nog maar de vraag of het signaal bruikbaar is ivm het aantal pulsen/ omwenteling.

Hoeveel bobines heb je
A) 1
B) 2
c) 4

(even ervan uitgaande dat je een viercilinder hebt ;) )

Post anders een foto van de bobine, en een link naar de handleiding/info van de shiftlight.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Inderdaad 4 bobines en op de rev meter zit een aansluiting voor engine rev sensor?

Op 18 juli 2017 16:31:26 schreef webhenky:
Ik heb een diy shiftlight gekocht deze moet ergens op de bobine aangesloten worden.Dit is lastig voor mijn auto Civic 2006,

Waarom is dat lastig?

Lopen die niet alle 4 even hard dan?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Shiptronic

Overleden

Tja met Pen bobines heb je geen kabels om een pickup omheen te wikkelen, en het apparaat moet dan ook om kunnen gaan met 1 puls / 2 omwentelingen ipv 2 pulsen / omwenteling. Vandaar dus niet een plaatje van een schema maar een link naar de DS.

En anders idd een draad aan de krukas of nokkenas sensor, sommige autos hebben ook nog een REV-out signaal, van de bewuste Honda weet ik dat zo niet.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Let op dat Honda (en de meeste japanners) een penbobine gebruikt met ingebouwde eindtrap. Daar komt een 5v signaal op vanuit de ecu.
Dus niet zomaar wat aanknopen.
Uit de ecu zal denk ik toch wel een toerental signaal komen wat je kan gebruiken maar dan moet ik meer gegevens hebben van de auto.
Overigens even googelen het www staat echt vol met Honda gegevens.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Ik kan het zelf niet vinden.
Honda Civic FN 1.8 bj 2006 met navigatie.

Hier staat een latere versie (2006) ecu pinout.
De ecu zou naast de accu moeten zitten.
Het RPM output signaal staat op stekker A Pin A29 blauwe draad.
Kijk even of dat klopt.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Bedankt Paul volgens mij zit de ECU onder het dashboard kastje.

Is het wel de goede ecu? Kan je een foto van de ecu posten? Met het nummer.

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op vrijdag 21 juli 2017 21:38:17 (38%)

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Ik denk dat je gelijk heb Paul ik zie die plastic kap zitten.Kan ik de ECU zonder problemen loskoppelen?

Shiptronic

Overleden

Zolang je maar eerst de accu-kabel los haalt kan er weinig gebeuren.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Zit er geen aansluiting op de OBD2 stekker? Zou wat makkelijker zijn.

Paul dat is de speed sensor draad niet de rpm toch?

Shiptronic

Overleden

Ligt er aan, als het engine speed is , is het goed, als het de auto snelheid is , heb je de verkeerde en is hij voor cruise control/taximeter

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Er staat:Output engine speed pulse.pin A28

Engine speed is motorsnelheid die is het dus.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Ga toch maar het dashboard huis loshalen dan kan ik goed bij de stekkers van de teller komen.Nu moet ik dan nog de draad van de toerenteller vinden kan ik dat met een multimeter doen?
Ik vraag veel maar omdat ik ernstige rugklachten heb wil ik het in een keer goed doen.

Shiptronic

Overleden

Eigenwijs? Je hebt veel kans dat er geen draad ligt die het toerental vertegenwoordigt, die data word digitaal naar het dashboard gestuurd. Dus ja die draad is er dus eigenlijk wel, maar om uit die data een puls te halen waar je wat aan hebt?, ik zou mezelf nog 2 keer bedenken en de raad van Paul volgen :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ben niet eigenwijs hoor maar kan niet bukken met mijn rug dat gaat haast niet en dan kan ik moeilijk bij de stekkers van de ECU komen..

Henky, op het dashboard ga je dat niet makkelijk kunnen realiseren, die krijgt de data van de ecu in pakketjes, het is meer dan effe een draadje doorlussen. De ecu is voorzien van een draad voor jouw toepassing. Pak die maar, scheelt je een pak werk en in en uit de auto kruipen.