Hi,
Ook hier is een Aneng-8002 aanwezig, en is al een paar keer te zien geweest bij wat metingen van mij.
Ik vind het een leuke hobby meter die goed is gekalibreed, behalve dan het laagste capaciteit bereik op mijn meter.
Hier kan ik mee leven, daar er voldoende andere meters hier aanwezig zijn voor die functie.
Zelfs de doormeet pieper is redelijk snel, hulde! maar die gebruik ik bijna nooit hier in het LAB.
De "Hold" knop is wat vreemd, het is GEEN touch and hold, maar zet alleen het meten stil...
Ook deze functie gebruik ik eigenlijk nooit.
Heb ik dan echt nix te zeiken over deze meter, natuurlijk wel!
Het contrast van het display.
Als de meter plat op tafel ligt gaat het aflezen meestal goed.
Maar als je de standaard gebruikt (mag eigenlijk niet die naam dragen) dan kom je snel buiten een goede kijkhoek terrecht.
Ook in het horizontale vlak gaat het snel mis door de reflecties van het scherm.
Op een gladde tafel is bij gebruik van de standaard de draaischakelaar niet te gebruiken.
Plat op een gladde tafel trouwens ook niet, wat ik als knap irritant ervaar.
De meter heeft een auto power off functie die je ook optijd laat weten dat hij gaat uitschakelen, helemaal goed in mijn ogen.
de verlichting is OK, allen twee seconde de HOLD knop indrukken voor hij aangaat kan makkelijk naar 1 seconde.
De meter wordt geleverd met een temperatuur probe, hulde!!!
Ik heb hier meters die meer dan 500 Euri kosten en daar mag je zelf als "optie" een K probe bij gaan kopen...
Nee, er zit geen High End type K probe bij deze meter, maar voldoende voor wat basis metingen.
Wat mij beteft is deze hobby meter zijn geld waard.
Meten aan hoge energie installaties lijkt mij echter niet zo handig.
Daar valt wat mij betreft ook het meten aan het 230V Net onder.
Groet,
Blackdog