De elektronica vlooienmarkt te ,,de Lichtmis"

pietplof

Golden Member

Collegae,

Over minder dan één week mogen we ,zonder vrachtwagen, over het parkeerterrein van het chauffeurscafe ,,de lichtmis" ronddarren.
Naar ik mag aannemen zullen vele CO vertegenwoordigers aanwezig zijn.
Met enige moeite zullen wij Drenten komende zaterdag het weer in het bewuste deel van onze fraaie provincie omtoveren van regen, storm en nare kilte in een ,,indian summer"
( met excuses voor de engelse tekst ).
Daar ik 30 september niet naar Deurne zal afreizen heb ik wat kunnen sparen voor wat bescheiden aankopen.
Ik zie jullie bij de koffie.

festina lente
Hugo Welther

Moderator

Ik en mijn broer zullen er zijn.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
bprosman

Golden Member

Bewaar mijn budget voor Deurne :)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

IJs en weder dienende zal ik op beide dagen aanwezig zijn.

Tot nu toe zijn de weerprofeten redelijk optimistisch omtrent de 23e september.
De 30e wordt echter met pessimisme en veel water overspoeld. Een en ander kan echter nog in de loop van de tijd worden bijgesteld.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
dijkmane

Golden Member

voor mij 10 minuutjes, dus ik ga wel even langs

In no Sense, Nonsense
Hewlett

Honourable Member

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Shiptronic

Overleden

ook een thuis wedstrijd duszal er zijn, of het weer moet bar slecht zijn.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 17 september 2017 09:52:02 schreef pietplof:
Collegae,

Over minder dan één week mogen we ,zonder vrachtwagen, over het parkeerterrein van het chauffeurscafe ,,de lichtmis" ronddarren.
Naar ik mag aannemen zullen vele CO vertegenwoordigers aanwezig zijn.
Met enige moeite zullen wij Drenten komende zaterdag het weer in het bewuste deel van onze fraaie provincie omtoveren van regen, storm en nare kilte in een ,,indian summer"
( met excuses voor de engelse tekst ).
Daar ik 30 september niet naar Deurne zal afreizen heb ik wat kunnen sparen voor wat bescheiden aankopen.
Ik zie jullie bij de koffie.

De Lichtmis ligt toch echt in Overrijssel hoor :)

Present en maar de weergoden verzoeken om goed weer!

pietplof

Golden Member

Tja, ik wil mijn provincie, ook letterlijk , graag groot zien.
Tevens weet ik dat de afdeling Meppel een en ander regelt én Meppel ligt weer in Drenthe en zodoende.
Maar Kyle, je hebt helemaal gelijk.

festina lente

Op 17 september 2017 19:53:59 schreef pietplof:
Tja, ik wil mijn provincie, ook letterlijk , graag groot zien.
Tevens weet ik dat de afdeling Meppel een en ander regelt én Meppel ligt weer in Drenthe en zodoende.
Maar Kyle, je hebt helemaal gelijk.

En dat is dan wel weer erg fijn, want er was vorig jaar sprake van dat er dit jaar geen Lichtmis beurs meer zou zijn!

Schimanski

Golden Member

Yep, aanwezig en RD12TF zal ongetwijfeld met mij meekomen. Mischien na afloop met de "gang" weer een pannenkoekje prikken... ?

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Lichtmis is altijd een leuke markt om te bezoeken, ben bijna elk jaar wel aanwezig.

This is the world we know best, the world of madness
miedema

Golden Member

Ik zal er zijn.
Vorig jaar lag het Nederlands Film Festival dwars. Ook nu weer op die zaterdag een première. Maar nu gelukkig 'savonds pas :-).

groet, Gertjan.

Ik ben er ook bij, met een kameraad die jullie ook al vaker hebben gezien (Piet).

Pannenkoekje is altijd gezellig maar was me vorig jaar te laat op de dag, omdat wij het al wel gezien hadden. Dit jaar gaan we weer op tijd weg 's ochtends (veel handelaren pakken 's middags al vroeg in) dus ik kan niet beloven dat we er om pannenkoekentijd nog zijn. Tenzij pannenkoekentijd tijdig is dit jaar :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Nog nooit geweest, Lijkt me leuk om te gaan.

Heeft er eventueel iemand ruimte over in de auto?

expert in percussive maintenance
Henry S.

Moderator

Op 17 september 2017 21:11:41 schreef Kyle:
[...]
En dat is dan wel weer erg fijn, want er was vorig jaar sprake van dat er dit jaar geen Lichtmis beurs meer zou zijn!

Je vergeet het woordje 'misschien'.

En dat was meer de dwarsheid van de oude organisatie... Die wilden namelijk stoppen, maar niets afstaan (website, draaiboek, contacten etc) aan een nieuwe organisatie.

Ik moet nog even kijken wat ik zaterdag doe, ik heb nog veel klusjes hier in huis, en alleen weekends tijd daarvoor.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

* Tidak Ada Inmiddels in Rouveen (Overkant van de A28) aangekomen en mijn intrek gedaan in een bouwkeet/'Pipo Wagen' :+ (busje is in reparatie).

Hoe laat spreken we af voor de koffie?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik laat dit keer gaan. Wel komt het goed uit dat het dit weekend standaard mooi weer is want ik ga chips en buizen in hun meest grondstoffelijke vorm bekijken als strandzand. Veel plezier allen!

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
blackdog

Golden Member

Hi,

Ik kan niet vinden hoelaat die "tent" opengaat, dat zal wel komen omdat het een open markt is :-)

Pindasoep Tidak Ada? *grin*

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
flash2b

Special Member

Quote: De markt duurt van 08.30 uur tot 16.00 uur en telt vele standhouders. Parkeren kan in de nabijgelegen weilanden en kost €2. De toegang tot de markt is zoals voorgaande jaren gratis.

https://www.hamnieuws.nl/events/radiomarkt-de-lichtmis-meppel-2016/

Hewlett

Honourable Member

Bram, om 08:30 gaat de boel officieel open, waarschijnlijk wel wat eerder omdat er geen kassa is :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Henry S.

Moderator

Niet alles meenemen, ik kom nog even langs.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Je kon niet op het weiland parkeren, langs de weg parkeren, een mooi wandelingetje tot de markt.
Vrij veel publiek en nogal wat lege kramen.

Buit:
Twee voedinkjes 5V en 24V, 2 lege doosjes, een paar batterij aansluitinkjes en een probe uit een stapel snoeren, hij doet het wel maar is niet meer goed te stellen.

dijkmane

Golden Member

was erg druk, weiland was denk ik te drassig om open te stellen vooor auto's, dus lang de kant vd weg was t druk.

buit ;
stekkerdoos met 8 met defecte schakelaar, maar 2 kramen verderop de schakelaar voor 50ct.
ledsnoer
meetsnoeren
probe
voeding 35V-6A voor 2 eur..
wat glaszekeringen

In no Sense, Nonsense