Zoekplaatje zeker.... waar is de 4e elco ?
Special Member
Zoekplaatje zeker.... waar is de 4e elco ?
Ik kon hem ook niet vinden....
Golden Member
Hi,
Ik dacht meer hieraan, leuk stukje over wat nu de meest stabiele klok is en Pulsars welk ook heel stabiel zijn.
https://www.technologyreview.com/s/418326/where-is-the-best-clock-in-t…
Happy Reading
Bram
Golden Member
Beste Tidak & Flah2b,
Het spijt me, die 4e elco is ook niet zichtbaar op de foto .
Hij zit onder het kristalfilter printje van de uitgang. Dat printje zit op die 4e elco gelijmd:
Het was overigens de elco die net links van de flexprint in het midden zit (eerste foto), die helemaal gaar was. Na weer dichtvouwen van de module blijkt die elco stijf tegen de Rb behuizing te zitten...
Daar kwam ik pijnlijk achter omdat de vervangende elco net een paar mm langer was, en het eigenlijk net niet meer paste.
Met wat bijbuigen ging het nèt wel. maar de 125° van die elco is bittere noodzaak....
Inmiddels met de VNWA en paar frequentie- en Allan deviation metingen gedaan. Dat ziet er goed uit. Nu eerst een tijd laten draaien, en kijken of het ook stabiel blijft.
groet, Gertjan.
Special Member
Profi constructie die uitgangsprint op de elco te lijmen. Had ik niet veracht van zo'n dure module. Wel goed dat hij weer werkt !!
Golden Member
Ha flash2b,
Dat printje (1 van de extra opties) zit bevestigd via de SMA uitgangsconnector. Maar om het geheel trillingsbestendiger te maken ook gekit aan de elco er onder, en de connector erboven.
Dat is bij alle grote onderdelen (oa andere elco's) gedaan. Inderdaad profi .
groet, Gertjan.
Mooi werk Gertjan!
N.
Een fijne tijdbasis voor weinig geld, proficiat..
Zelf heb ik een FE5680. met er achter ook een kristal filter
(2x 10,7 mf spoeltje en een 10mHZ. xtal)