Jack Donio overleden?

Jack Donio is (was?) de man achter Radio Morningstar, een elektronicasite die zeker rond de begintijd van CO erg populair was. Er stonden erg veel 'traditionele' piratenschakelingen op, maar ook wat modern LPAM werk.

Overigens, bedankt dat je ons op de hoogte brengt, want zijn site speelde best een grote rol in mijn jeugd, een beetje zoals sommigen warme herinneringen hebben aan het Jongens Radioboek.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op vrijdag 20 oktober 2017 20:12:36 (31%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
rob007

Yarr, Matey!

Och nee,
Nou dat is inderdaad een schok,
Ook voor mij heeft de beste man wel veel betekent!
Ik heb HEEL veel van zijn Y.T. filmpjes en schema’s afgekeken en nagebouwd.
Voor familie en een ieder die dit lezen mag gecondoleerd!
Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Ik kende de beste man niet maar zijn naam wel, gecondoleerd wie het aangaat. Helaas wat niet werkende links (naar een thuisserver?) op zijn pagina. Heeft iemand zijn digitale erfgoed al eens veiliggesteld (wget)?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
rob007

Yarr, Matey!

Goed dat je dit opmerkt Maarten!
Heeft iemand zijn digitale erfgoed al eens veiliggesteld/weg gezet.
Ik heb jou opmerking ook op het AM forum gezet!
Want het zou zo zonden zijn als al Jack zijn werk zomaar verloren zou gaan!
Ik hoop dat je dat niet erg vind.

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
maartenbakker

Golden Member

In tegendeel!

Ik was er zelf nog niet aan toegekomen om wget aan te slingeren (eerst weer even de instellingen opzoeken), maar dan heb ik dus alleen de site die bij home.nl gehost wordt en niet wat er op zijn thuisserver (?) staat want die links lijken niet te werken. Misschien kent iemand daar de nabestaanden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
rob040

Golden Member

Is er nou al een bevestiging dat de beste man niet meer onder ons is? Anders lopen we wel erg op de zaken vooruit...

maartenbakker

Golden Member

Nee hoor, digitaal erfgoed archiveren kan ook prima bij leven. Sterker nog, je kunt niet vroeg genoeg zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Schimanski

Golden Member

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
rob040

Golden Member

@Maarten, mijn opmerking was meer algemeen. Niks mis met nabestaanden sterkte te wensen en condoleances uit te spreken, maar ongepast als het bericht niet blijkt te kloppen (althans, vind ik).

rob007

Yarr, Matey!

Nu heel even in de lucht de B 16 op 6375khz AM
Ter nagedachtenis Jack Donio

voor de mensen zonder ontvanger:
http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/
je moet hem even goed instellen maar dan heb je hem ook goed!

[Bericht gewijzigd door rob007 op zondag 22 oktober 2017 14:26:39 (47%)

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

De link naar de schema's is http://82.74.123.182/schemas.htm

Maar dat is ook het IPadres van de andere html files. Ip-lookup laat zien dat dit bij Ziggo staat.

Ik heb nu een WinHTTrack download gedaan. Ik heb de log attached, veel verwijzingen naar lokale files die dus niet gedownload zijn.

Dat is wel op te lossen maar dan is die PC nodig. Ik hoop maar dat die niet weggegooid wordt.

Stuurt iemand een emailtje naar radiomorningstar@home.nl ?

Met het aanbod de data te verzamelen en een plek te geven op het internet? Evt. wil ik daaraan wel meewerken. Ik heb domeinnamen/sites/webruimte genoeg.

[Bericht gewijzigd door Hoeben op zondag 22 oktober 2017 14:36:16 (10%)

rob007

Yarr, Matey!

Hoowww mooi Hoeben!
Hartstikke fijn hoor!
Respect!

Er word nu een plaat voor jou gedraait op 6375khz AM !

nog steeds op 6375khz AM:
http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/

Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
Sine

Moderator

Op 20 oktober 2017 19:20:49 schreef rcu:
Aangezien ik via facebook niet altijd alles als waarheid aan neem wil ik vragen of iemand dit kan bevestigen.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 22 oktober 2017 16:09:25 (27%)

blackdog

Golden Member

Hi,

6375KHZ uitzending...
Erg slecht geluid, de compressie/limiting/enz druipt er af, doodmoe wordt ik er van.

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

HiFi is anders ja..., maar toch leuk hoor. Op dit moment goede ontvangst bij Goes.

Goedemorgen allen ,
Ik ben de dochter van Jack.
Mijn vader is donderdag 19 oktober om 21:20 overleden aan de gevolgen van kanker.
Ik was bij hem toen hij rustig in sliep.

rob007

Yarr, Matey!

Hallo Mevrouw,
Allereerst U en uw familie natuurlijk gecondoleerd!
Ik kan namens een heleboel hobbyisten radio amateurs in binnen en buiten Nederland u zeggen –
dat het een groot gemis zal zijn en delen uw verdriet.
Er is ook nog een ander forum waar hij actief is geweest en geef u hierbij de link daar naartoe:
http://www.am-forum.nl/viewtopic.php?f=1&t=26258
heel veel sterkte voor u en uw familie!
als u nog vragen heeft schrijf het gerust hier eventjes in dit forum, u bent altijd welkom!

Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
Jinny

Golden Member

Gecondoleerd met het verscheiden van uw vader.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
rob040

Golden Member

Gecondoleerd met het verlies en veel sterkte gewenst!

High met Henk

Special Member

Ondanks dat ik niets heb met Zendamateurs en radio (behalve het afstemmen in de auto/thuis) toch gecondoleerd met het droevige verlies: Zelfs ik ken de Morningstar van naam.

Blijkbaar was het een zeer gepassioneerd man die velen geïnspireerd heeft en dan is het verlies altijd erg triest, maar helaas ook niet tegen te gaan of omkeerbaar.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Beste Girlie en familie,
Gecondoleerd met het verlies van uw vader en wens u en uw familie heel veel stekte toe.Jack was voor velen een voorbeeld en velen hebben met plezier de youtube filmpjes bekeken.Ook schema"s werden door menigeen gedeeld en nagebouwd.Hij zal gemist worden.