Goedkoop uit China bestellen vanaf 2021 voorbij

Ik krijg het idee dat Aliexpress al aan het "voorsorteren" is, steeds meer pakketjes komen via Istanbul.

Zal me niets verbazen als ze een of andere deal met Turkije hebben gesloten.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
flash2b

Special Member

Zeker pakketjes van Yanwen die gaan bij mij altijd via Istanbul.

Persoonlijk denk ik niet dat er een mogelijkheid bestaat om importen van de kleine dingen buiten te E.U. te gaan belasten. Hoe is zoiets te controleren als ik b.v. een zakje ledjes bestel en die in een enveloppe laat komen vanuit China?
Denk dat Nederland eens zelf na moet denken omtrent de eigen b.t.w. tarieven. Per 1 januari stijgt de laagste schaal met 3%. Als ik nu al zie hoe druk het bij de Duitse supermarkten is...pas geleden is er nog een A.H. gesloten vlak bij de grens. Geeft toch wel te denken...

er zijn ook diverse leveranciers die via internet verkopen waarvan ik weet dat ze onder de prijzen verkopen die de fabrikanten rekenen aan groothandels in NL, men haalt dat spul ook vaak uit turkije, wrs via de haven van belgie invoeren oid want daar valt ook winst op te behalen tov de haven van rotterdam bijv..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Op 5 december 2017 23:09:13 schreef r-p:
[...]

Ik heb nog twee blauwe liggen van Conrad, 2,95 gulden per stuk, en vanwege hoe duur ze waren heb ik ze altijd angstvallig bewaart. Zal over 10 jaar nog steeds zo zijn. De blauwe die ik sinds toen gebruikt heb zijn meestal ergens anders vanaf gesloopt...

2,95 ? Dat is goedkoop! Ik heb hier nog een prijslijst liggen van Monsanto. Groene LED’s kostten hfl 500,- Het licht moest wel uit om ze te zien branden....

De eerste blauwe zink carbide LED’s kostten hfl. 14,- bij DIL. Toen ze 7 gulden werden kon ik me niet meer houden. :o

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
klein is fijn

Moderator

Op 5 december 2017 21:07:44 schreef High met Henk:
die BTW is niet erg, maar die handelingskosten zijn BIZAR...

Ik had laatst wat op Amazon besteld met de goedkoopste verzending. Dan gaat het dus via de inklaring van postnl en betaal je 12 euro inklaringskosten, bovenop de btw.

Paar weken later nog iets besteld op Amazon, nu twee euro meer aan shipping betaalt en de op een na goedkoopste gekozen. Dan betaal je al de btw tijdens de checkout waardoor de verscheper geen inklaring hoeft te doen. Netto 10 euro goedkoper en het pakketje was er twee weken eerder.

Als de Chinese tokos dat ook op die manier gaan doen vind ik het prima.

buckfast_beekeeper

Golden Member

De wat grotere spelers zullen snel een distributiecentrum ergens in Hongarije of Polen hebben. Een container naar daar verschepen en inklaren aan groothandelsprijzen zal nog altijd voordeliger zijn dan dat stuk per stuk te doen.

Ze gaan ook alle post moeten scannen om te kijken dat in de envelop niets zit wat BTW plichtig is.

Dat de ganse EU eens eerst kijkt naar de reden waarom we massaal in andere landen bestellen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Nouja, arbeid is daar gewoon echt stukken goedkoper. Ik had snel wat heatshrink nodig en zag dat de vorige batch die het prima deed bij HobbyKing vandaan kwam. Nu ze een magazijn in NL hebben kan je ook goedkoop en snel daar bestellen....

Dus ik heb 30m heatshrink gekocht. Krijg ik 30 meters individueel in een ziplock verpakt...... Dus voor de europese markt gaan ze niet mensen betalen om 30m af te knippen en in een zakje te doen, maar knippen ze stukken van een meter in china, stoppen in china dat in zakjes en vertrouwen een goedkope nederlandse magazijnkracht om dan 30 van die zakjes in mijn doosje te gooien.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
GJ_

Moderator

Ik zie nergens een officiële bekendmaking. Voorlopig is het dus kennelijk giswerk en geruchten.

Op 23 december 2017 23:26:25 schreef vincent1971: Per 1 januari stijgt de laagste schaal met 3%. Als ik nu al zie hoe druk het bij de Duitse supermarkten is...pas geleden is er nog een A.H. gesloten vlak bij de grens. Geeft toch wel te denken...

En zo komen de geruchten in de wereld: het verlaagde tarief gaat niet per 1 januari omhoog en in Duitsland is het verlaagde BTW tarief hoger dan in Nederland. Dus daar is die AH niet om gesloten.
Overigens bedoel je niet het laagste tarief, maar het verlaagde (nu 6%) tarief.

Op 24 december 2017 14:45:09 schreef GJ_:
Ik zie nergens een officiële bekendmaking. Voorlopig is het dus kennelijk giswerk en geruchten.
[...] En zo komen de geruchten in de wereld: het verlaagde tarief gaat niet per 1 januari omhoog en in Duitsland is het verlaagde BTW tarief hoger dan in Nederland. Dus daar is die AH niet om gesloten.
Overigens bedoel je niet het laagste tarief, maar het verlaagde (nu 6%) tarief.

Het lage btw-tarief van 6 procent gaat omhoog. Het nieuwe kabinet verhoogt het naar 9 procent als onderdeel van grote belastinghervormingen. Een mandje boodschappen of je fiets laten repareren worden daardoor duurder.
Bron:rtl
Oh heb er niet bij gezet welk jaar..vermoedelijk 2019.;-).
Het lage b.t.w. tarief in Duitsland is nu in Duitsland 1% hoger. Echter als ik kijk naar de boodschappenmand dan is die een stuk lager dan in Nederland ( daar gaat het om ). Komt omdat het standaard tarief in Duitsland 19% is vs 21% hier denk ik. Kijk maar eens naar Goudse kaas b.v. Die is daar nog geen €5,- per kg, rookwaren of alcohol.

de AH is uit de grensstreek in DE gestapt omdat het niet rendabel was, pas nog in t nieuws geweest. in wat benzinepompen en in een paar losse winkels zat AH daar.

t kabinet is een vuil spel aan t spelen, lage btw omhoog, bedrijven die geen belasting op dividend voor aandeelhouders hoeven te betalen en dat gewoon zonder uitleg door wilden duwen ( vvd ), ikea die al jaren amper belasting afdraagt in dit land, maar ze gaan het verschil in inkomsten wel halen bij de consumenten. belasting op energie gaat ook omhoog, net als de zorgverzekering en maar zagen dat we er echt op vooruit gaan.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 24 december 2017 15:54:08 (60%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
GJ_

Moderator

Op 24 december 2017 15:39:48 schreef vincent1971:Echter als ik kijk naar de boodschappenmand dan is die een stuk lager dan in Nederland ( daar gaat het om ).

En dat heeft dus inderdaad helemaal niks met het BTW tarief te maken zoals beweerd. En geen jaar genoemd: als je het over "per 1 januari" hebt is dat voor iedereen de eerste de beste 1 januari. Het is dus zoals ik al zei: de manier om geruchten en zwets in de wereld te brengen. Die hele BTW verhoging staat niet eens vast.

GJ_

Moderator

Als ze het al rond krijgen natuurlijk. Voor een deel (kapper, fietsenmakers enz) is de BTW dan nog steeds "te laag" want dat was altijd het hoge tarief, waar het ook thuishoort. Deze diensten zijn bij wijze van proef in het verlaagde tarief gezet en dat is jammerlijk mislukt: ondanks dat de verlaging is doorberekend aan de klanten heeft het niks meer werk opgeleverd.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 24 december 2017 15:49:03 schreef testman:
....

t kabinet is een vuil spel aan t spelen, lage btw omhoog, bedrijven die geen belasting op dividend voor aandeelhouders hoeven te betalen en dat gewoon zonder uitleg door wilden duwen ( vvd ), ikea die al jaren amper belasting afdraagt in dit land, maar ze gaan het verschil in inkomsten wel halen bij de consumenten. belasting op energie gaat ook omhoog, net als de zorgverzekering en maar zagen dat we er echt op vooruit gaan.

Wie heeft er het kabinet verkozen? Moet je alleen je landgenoten en jezelf voor bekijken. Die niet gingen stemmen hebben helemaal geen reden om verontwaardigd te zijn. Ze hadden maar gebruik moeten maken van hun grondwettelijk verankerde recht.

@GJ_: een kapper zie ik niet als luxe maar als basisproduct.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
GJ_

Moderator

Op 24 december 2017 17:47:19 schreef buckfast_beekeeper: @GJ_: een kapper zie ik niet als luxe maar als basisproduct.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.......serieus???
Ik ben al 15 jaar niet naar de kapper geweest en ik leef nog ;-)

Op 24 december 2017 18:34:12 schreef GJ_:
[...]HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.......serieus???
Ik ben al 15 jaar niet naar de kapper geweest en ik leef nog ;-)

Inderdaad,toen ik in 2000 een bos haar had en regelmatig heen moest betaalde ik 15 guldens, na de verlaging 21> 6% was het nog steeds 15!
Op mijn vraag waarom het bedrag gelijk bleef was het antwoord dat ze al jaren geen winst maakten blabla.

Tegenwoordig gaat het beetje eraf met kapper Ton-Deuse , was 60 gulden en in die 17 jaar al mooi heel wat euro uitgespaard.

Op 24 december 2017 18:34:12 schreef GJ_:
[...]HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.......serieus???
Ik ben al 15 jaar niet naar de kapper geweest en ik leef nog ;-)

Gezien je avatar heb je dat aardig gecamoufleerd voor je omgeving

[Bericht gewijzigd door ohm pi op zondag 24 december 2017 18:57:37 (62%)

RAAF12

Golden Member

Scheelt inderdaad centen dat niet naar de kapper gaan. Kom maar op met die BTW.

mel

Golden Member

Op 24 december 2017 18:34:12 schreef GJ_:
[...]HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.......serieus???
Ik ben al 15 jaar niet naar de kapper geweest en ik leef nog ;-)

Jij gebruikt een spons en een zeem? :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 25 december 2017 10:32:01 schreef mel:
[...]
Jij gebruikt een spons en een zeem? :)

Jij hebt een groot hart :)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 24 december 2017 18:34:12 schreef GJ_:
[...]HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.......serieus???
Ik ben al 15 jaar niet naar de kapper geweest en ik leef nog ;-)

Dan kan je ook verder gaan en zeggen dat fruit geen basisproduct is. Ik eet het niet en leef ook nog. Een veganist zal dan weer opwerpen dat alles wat van dierlijke oorsprong is maar het normale tarief moet hebben. Zal mooi worden.

In BE is een hondenkapper 6% een gewone kapper 21%. Wat mij betreft is die ganse hond 21%. Wat is er meer basis aan de hondentrimmer als aan de gewone kapper?

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Nou... stel dat die hond op GJ gaat lijken :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Australië heeft al een deal gesloten met Aliexpress, 10% op alles onder de 1000 AU$

https://www.ato.gov.au/Business/International-tax-for-business/In-deta…

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Het zijn ook alleen maar geldhaaien in dat den haag