Schema gezocht Fluke/Philips PM5138 tbv reparatie

Beste heren,

Ik heb een PM5138 welke ermee opgehouden is na een poosje stilstaan. Hoofdvoedings elco's waren al reeds vervangen en alle spanningen lijken aanwezig te zijn.

Helaas heb ik geen schema, dat maakt het lastig.

De eerste poweron gaf een err 3
"defective memory of actual settings"

Na een 2e powercycle ging alleen nog maar de backlight aan.

10Mhz output aan de achterzijde is aanwezig. Mainboard heeft een 80C652 met een externe eeprom. Hier was geen dataverkeer tussen. Bij de 80C652 wordt blijkbaar de reset niet vrijgeven, deze blijft hoog. Deze komt vanaf een 74-nand die samen met een RC timing en een 'ander signaal' de OK moet geven. Maar dat andere signaal komt niet. Even deze los gehaald en rechtstreeks gestuurd. Display start weer op en alles is weer te bedienen. Er is alleen geen output signaal. Soms bij het opstarten geeft hij nu err5
"overload protection" en dat slaat op de output. Echter is er niets op aangesloten.

Waar het 2e reset signaal vandaan moet komen is lastig te tracen. Daarom zou het mooi zijn als iemand hiervan de schema's heeft of een andere tip!

ps
PM5136, PM5138A en PM5139 zijn vermoedelijk sterk gelijkend en zou ook al helpen.
-
Even op Maarten wachten..Die weet Alles van Flips :)
u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
maartenbakker

Special Member

Behalve helaas dit... Geen van de bekende schemasites en -theken lijkt de manual te hebben. Tanya komt het dichtste bij met een users manual van de PM5139.
"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose." - Disclaimer: ik post soms vanaf een tablet, het is geen doen om alle autocrrect, ontbrekende spaties en off-by-ones er uit te halen.
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
Meet de voedingsspanningen en de rimpel op die voedingsspanningen.

Een RC betekent een vertraging. Kun je die andere nand poort ook een vertraging geven? Dus niet rechtstreeks aan sturen.
Meet de voedingsspanningen en de rimpel op die voedingsspanningen.

Ik zal ze nameten. Er zitten nogal veel voedingspanningen in dit apparaat. De elco's op de 'voedingsprint' zijn allemaal vervangen. Op de andere boarden niet, dat zijn voornamelijk kleine.

Een RC betekent een vertraging. Kun je die andere nand poort ook een vertraging geven? Dus niet rechtstreeks aansturen.

Ik stuur hem reeds met een vertraging, anders start hij niet op.

De usermanual & http://www.jetecnet.com/ had ik al gevonden. Als dit op niets uitloopt dan ga ik overwegen hem aan te schaffen. Ook op ebay of digitale archieven kon ik eigenlijk niets vinden tegen een leuke prijs.
-
Ook op ebay of digitale archieven kon ik eigenlijk niets vinden tegen een leuke prijs.

Die in mijn link is niet duur. (10 USD)
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
Zonder schema is dit erg te lastig.

Display start weer op en alles is weer te bedienen.

Dus frequentie kun je instellen?
Werkt de uitgangsversterker wel? Koppel anders de eindtrap los, eerst de voeding van de eindtrap en als dat niet helpt
dan signaal op de ingang van de eindtrap zetten.
Op 13 januari 2018 16:19:36 schreef Arco:
[...]
Die in mijn link is niet duur. (10 USD)

Dat valt inderdaad mee, ik heb denk ik scheef gekeken. Ik had een prijs van $45 in mijn hoofd.

Op 13 januari 2018 16:30:47 schreef rbeckers:
Zonder schema is dit erg te lastig.

[...]

Dus frequentie kun je instellen?
Werkt de uitgangsversterker wel? Koppel anders de eindtrap los, eerst de voeding van de eindtrap en als dat niet helpt
dan signaal op de ingang van de eindtrap zetten.

Frequentie kan in instellen alleen er komt niets op de uitgang. Eindtrap loskoppelen is er niet echt makkelijk bij. Je hebt een PSU board, een CPU board, output board en een generator board. De boarden zitten dmv doorsteek headers aan elkaar vast...

(edit)
Service manual aangevraagd bij jetecnet (merci voor de tip)
-
Service manual is binnen. Liefhebbers kunnen een wetransfer link krijgen, ik weet niet of ik het openbaar mag/kan zetten.
-