Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Hensz

Golden Member

Op 4 februari 2019 14:37:29 schreef necessaryevil: M'n VHF/UHF antennes hangen op de vliering, daar maak ik me minder zorgen over; alhoewel ik benieuwd ben of je dan ook problematische effecten kunt krijgen bij onweer...

Zolang je geen metalen dak/kooi van Faraday hebt maakt het niets uit t.o.v. een positie in de buitenlucht.
Don't Panic!
bprosman

Golden Member

In laptops en telefoons zie je vaak schroefjes met een soort blauwe "Loctite" , die er voor zorgt dat ze niet loslopen maar nog wel met een goed passende schroevendraaier los gemaakt kunnen worden. Weet iemand wat voor spul dat is ?
Ik heb "Rode Loctite" maar daar moet de vlam op om een bout weer los te krijgen.
De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Loctite® heeft verschillend soorten in haar programma....
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com
Als je maar geen groene gebruikt: Die krijg je nooit meer los.
Henri's Law 1: De wet van behoud van ellende. Law 2: Ellende komt nooit alleen.
bprosman

Golden Member

Heb Loctite een berichtje gestuurd, er schijnt ook een lichte (<6mm schroeven) "Purple" versie te zijn.
fatbeard

Honourable Member

Als het niet in het zicht zit doe ik altijd een druppeltje 'gewone' bisonkit op de schroef na het aandraaien: trilt-ie ook niet meer los.
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet.
pa3gws

Golden Member

Ik gebruik de nagellak van vrouwlief. :-p
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
ik heb die blauwe versie, dat is de 243. niet goedkoop dat spul, 50€ voor 50ml..
waar rook was, werkt nu iets niet meer
50 ml is ook wel overdreven daar kun je tot je pensioen mee doen . :)

Met de 5ml daar doe je heel wat schroeven mee .

https://www.toolstation.nl/loctite-243-draadborgmiddel/p2124...gLmfvD_BwE

De loctite 2701 is duurder met zelfde inhoud .
Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Semtexx

Golden Member

Ik heb een oud lakstiftje van mijn vorige auto.
Tandenstoker met een klein drupje eraan en klaar.

(mijn vrouw gebruikt geen nagellak)
IK ben al een tijdje op zoek naar een probe kabel voor mijn logic analyser HP1663AS. Ik heb op ebay er wel 1 gekocht maar die past niet. Die van ebay is een 60 pins connector. Ik heb een 50 pins connector.
De pitch en type connector is me ook niet duidelijk. Het is een mini versie van de normale headers dus gewoon met 4 rechte kanten.
Ik heb een SCSI half pitch kabel erbij gehouden en die heefte dezelfde pitch en grote. Echter heeft deze aan de zijkant schuine kanten.
Ik zou nog wel een 50 pins half pitch SCSI conector kunnen kommen echter dan moet ik van 50 pins naar 60 pins gaan en daarmee van de bestaande probe kabel de connector eraf moeten knippen.

Wie kan me op weg helpen naar een verloop van 50 naar 60 pins of een link naar de juiste kabel. Ik kijk regelmatig op ebay maar daar staat nooit de juiste tussen.

Of nog mooier wie heeft er een probe kabel over.
Duidelijke foto's daarvan zie je nergens, lijkt een gewone IDC connector?
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
Shiptronic

Golden Member

Op 4 februari 2019 15:19:15 schreef Thevel:
[...]Bijvoorbeeld zaterdag 16 maart in Rosmalen. ;)

Kan morgen al in Eelde : www.grorat.nl/

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 8 februari 2019 20:51:31 (14%)]

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Op 8 februari 2019 20:39:20 schreef Arco:
Duidelijke foto's daarvan zie je nergens, lijkt een gewone IDC connector?
Van veraf lijkt het op een IDC connector maar dan met ca 1.21 mm pitch. Ik tel 2 x 25 pennen met een afstand van 30.4mm. Het is lastig om het heel precies te meten. Echter een half pitch scsi kabel heeft precies dezelfde pitch grote en denk ik dat het toch 1,27 zal zijn.
Die 1.27mm zal wel kloppen. 30.4 / 24 = 1.266mm (25 pinnen is 24 tussenruimtes...)
Oops, ja dat is waar. Had ik even over het hoofd gezien.

Maar hoe heet dan zo een connector als ik weet waar ik naar moet zoeken is het alvast wat makkelijker vinden.
fatbeard

Honourable Member

Dubbelrijige 50 mil connectoren bestaan in twee uitvoeringen: 50 mil row pitch en 100 mil row pitch.
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet.
Een Gopro Hero 3 heeft een USB stekker (miniUSB) die niet 5 maar 10 aansluitingen heeft. voor de connector, vijf aan de bovenkant: de normale, en dan waarschijnlijk nog eens vijf aan de andere kant.

Weet er iemand een 10 polige MINI-USB-B socket ?

[update:] Op Aliexpress kan ik hem vinden met als zoekterm 10 pin mini usb. Het is voor een ding wat komend weekend operationeel moet -> ali is geen optie.
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

ik heb die blauwe versie, dat is de 243. niet goedkoop dat spul, 50€ voor 50ml..

Mailtje van Loctite, die raden mij de 425 aan.
Heeft er iemand een idee waar ik deze contacten in een kleiner aantal dan 100 stuks kan kopen?
https://nl.rs-online.com/web/p/products/8010799 Ook bij farnell gaan ze ook per 100 stuks.

Het is een female crimp pin van Delphi, tegenwoordig Aptiv. De "Weather Pack" series voor een draad diameter van 1.0-2.0 mm2. Ik heb er maar 8 nodig. Mocht iemand er nog een paar liggen houd ik me aanbevolen.

Anders is het jammer maar helaas en moet ik er toch maar 100 bestellen bij farnell of zo.
Ah, dat is de eu site. Ik had wel de US site gevonden.
Ik zie dat ze ook de afdichtingen hebben (>= 20 stuks).
Bedankt voor de tip!

-edit- Hier heb ik ze ook gevonden:
https://www.techniekwebshop.nl/delphi-stekkerpen-fem-wp-de12...10-st.html

@Jacques1956: Zijn niet de goede, en ik had daar al gekeken.

@Arco: Inderdaad zijn duurder.

[Bericht gewijzigd door henri62 op 24 februari 2019 18:25:38 (16%)]