Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Help een Co-er !

Omdat dit soort vragen regelmatig voorbijkomen is een eigen topic wel op zijn plaats.

Alles over verkrijgbaarheid van moeilijke onderdelen mag hier.

Als je een onderdeel gevonden hebt vermeld dit dan ( het liefst een beetje opvallend ) in je eerste post.

Deel:

Vorige topic:
Deel 4

Shiptronic

Overleden

in deel 4 als laatste post ook even een link maken naar deel 5 ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
guidob

Overleden

Ik zoek een 4.875 MHz kristal, normale behuizing.
Liefst met pootjes van 1mm diameter, maar normale diameter mag ook.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
guidob

Overleden

Probeer idd eerst het origineel te vinden. Als dat niet lukt kijken we verder. 2x die frequentie kan ook nog (deler er tussen uit halen). Maar liefst laat ik het origineel (HP3456A meter).

Arco

Special Member

Vraag hier eens na: https://www.fcd-tech.com/nl
Ik weet niet of Rijff kwartstechniek in Denhaag nog bestaat; die kunnen er een 'op maat' maken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Soms krijg je van die vragen waar je wel hulp bij kan gebruiken.
Ik heb een UV LED unit gekregen welke gebruikt wordt om de inkt na het drukproces te drogen. Dit is een UV LED unit van het merk Phoseon type Fireline. (kosten plm 13 000 euro) Hierin zitten 9 LED modulen conform bijgaande afbeelding. Van de totaal 9 units zijn er 3 defect. Ook is er een zekering van 6,3 Amp in de aanstuur electronica gesneuveld en zit er een verdachte zwarte plek bij een MosFet. Als er geen vervangende LED modul te verkrijgen is dan heeft het op dit moment nog geen zin om de electronica te repareren. Dus de vraag herkent iemand een dergelijk modul en waar is dat te koop. De leverancier levert alleen complete nieuwe units dus is reparatie misschien wel lonend als het modul natuurlijk te verkrijgen is. Het nummer op het modul geeft geen response op Google.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 5 februari 2018 22:59:10 schreef guidob:
Probeer idd eerst het origineel te vinden. Als dat niet lukt kijken we verder. 2x die frequentie kan ook nog (deler er tussen uit halen). Maar liefst laat ik het origineel (HP3456A meter).

https://www.eevblog.com/forum/buysellwanted/wanted-4-875mhz-crystal-fo… al gelezen?

The 50Hz crystal is P/N 0410-1225, 4.875 MHz

https://www.eevblog.com/forum/projects/modyfing-50hz-to-60hz-hp-3456a/ Ook daar komt krystaly naar voor als oplossing.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Arco

Special Member

Ik denk dat je met zulke speciaal voor een fabrikant gemaakte UV print weinig kans maakt om daar elders vervangers voor te vinden...
Enige optie lijkt me om een 'sloper' te vinden (als die te vinden zijn), en dan hopen dat er nog genoeg bruikbaar spul in zit...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb even naar het ding zitten kijken. Het lijkt me dat er steeds 6 leds parallel staan en dan 11 in serie. Maar die grote horizontale balken snap ik dan niet....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
eSe

Honourable Member

Maar die grote horizontale balken snap ik dan niet....

Reflectors? Niet goed te zien maar lijken wat schuin te staan.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..

Ik denk dat het inderdaad iets van reflectors moeten voorstellen. Ik heb de LED unit even onder de USB microscoop gelegd en dan zie je bij enkele LED's 2 draden van de bovenzijde naar het volgende vlak lopen. Bij sommige is dat maar 1 draad en vaak helemaal niets meer. Dat is dus de reden dat het moduul niet meer wil werken. Een goed moduul gaat met een serieweerstand van 10 Ohm bij zo'n 46 volt oplichten en trekt dan al 1 Amp. Normaal werkt de unit op 48 volt en met een zekering van 6,3 Amp per moduul zal dat een flink vermogen gaan worden. Het moduul zit op een koperen blok gemonteerd welke voorzien is van waterkoeling. Ik verwacht dus dat dit soort modulen speciaal door of voor de leverancier gemaakt worden en dus niet los te koop worden aangeboden. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Deze chips zijn zo'n 4 amp per stuk bij 48 V. Dat is een bijzonder hoog vermogen. Vandaar de waterkoeling. De 3 chips welke niet meer functioneren zitten op het eind van het koelblok. Mogelijk dat dit de warmste kant van de koeling is geweest en dat ze daardoor gesneuveld zijn. Ik ga eens even naar jouw linkje kijken maar ik ben bang dat ze niet dit vermogen cq voedings-spanning hebben. Maar in ieder geval erg bedankt voor het meedenken.

Voeding mengpaneel Allen & Heath. (Xone-S2) Twee brakke elco's, 10 µF 400 V. maar na vervangen nog geen uitgangsspanning. MosFet is oké. Mogelijk het stuur IC defect maarja welk type is dit. Iemand een idee? Ik kom dit type EZ118 nergens tegen.

Arco

Special Member

Da's een 3842(B) switcher...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat is wel een bekende. Gaan we die erinzetten. Bedankt voor je snelle antwoord.

Thevel

Golden Member

Je kunt nog even de voedingsspanning op pen 7 controleren, deze moet minimaal een volt of 10 zijn.
Als de spanning te laag is dan kan er een weerstandje of condensator defect zijn, gewoon even het circuit vanaf pen7 volgen.

Thevel, dank voor je advies. Ga ik doen.

pietplof

Golden Member

Collegae,

In de bijgevoegde link staan een soort bi-metaal schakelaars.
Zijn deze dingen in ions goede moederland te kopen? En zo ja, waar ?

https://nl.aliexpress.com/item/Thermostat-Temperature-Control-Switch-B…

festina lente
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 8 maart 2018 17:04:05 schreef bobbes1:
Voeding mengpaneel Allen & Heath. (Xone-S2) Twee brakke elco's, 10 µF 400 V. maar na vervangen nog geen uitgangsspanning. MosFet is oké. Mogelijk het stuur IC defect maarja welk type is dit. Iemand een idee? Ik kom dit type EZ118 nergens tegen.

Beste Co'ers, even een update van deze voeding. De 3842B zag ik aan voor een datumstempel (35428) maar inderdaad natuurlijk een UC-3842B. Dank ARCO. Natuurlijk net alleen de DIL-8 en een SMD 14 potige versie op voorraad. Even meebestellen bij Farnell. Eén van de 2 elco's 10 µF 400 V. stond bol maar ze staan parallel dus beiden vervangen.(merk Erpxon). Ook de 10 µF. 50 V. (merk Jamicon)had een ESR van 8 Ohm dus vervangen. Ook de 120 µF. 63 V.(merk Samxon) had een ESR van >40 dus ook vervangen. Zoals Thevel al zei controleer de spanning op punt 7 van het IC. Deze wordt via 82 K gevoed maar de weerstand was onderbroken. Dus vervangen. Ook het schakel IC vervangen en jippie alles werkt weer. Keurig + en - 15 Volt. Eigenaar weer helemaal blij en ik dus ook. Iedereen bedankt voor het meedenken.

maartenbakker

Golden Member

De sceundaire elco's zijn vaak het zwaarst belast. Heb je die ook gemeten?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

De primaire elco's gaan bij redelijke merken zelden kapot. Of het moet iets als Dongbaohe zijn... ;)
Bij deze zat het binnenwerk veel te ruim in de can waardoor 'ie zijn warmte niet kon overdragen.

https://www.circuitsonline.net/forum/file/28153/forum-post

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Secundaire elco's ook gemeten maar waren allen "fris en fruitig".

Dit topic is gesloten