Arco,dat wil ik juist zeggen!Jij bent anders als ik en als iedereen anders.Die 3 minuten voor jou kunnen voor mij 3 uur les zijn.Jij kan het sneller oppikken maar als ik die 10*nt weet om te zetten in begrip zijn we toch net zo ver?Wat is er mis met wat langer doen over een studie?Het eindpunt is begrijpen.

Arco het gaat ook om interesse.Je moet een goede leraar hebben die niet verveeld maar juist boeit.Het moet allemaal samenkomen.
https://www.youtube.com/watch?v=TCYMlygy_I0

Ik denk dat ik iets kan oppikken.

Het is niet de bedoeling van het forum om een paar woorden te typen en dan weer bovenaan in de laatste discussie te staan. Dat is alleen nuttig als een ander een antwoord heeft geplaatst. Wil je wat toevoegen aan een eerdere post gebruik dan de edit button. Die zit rechtsboven naast de quote button.

edit: links zit de wijzigen button, rechts de quote....

Op 20 februari 2018 22:14:05 schreef LeonBeo:
Ik denk dat ik iets kan oppikken.

Dat is ook niet mijn bedoelling.Schrijf mijn antwoord in deze aangepaste post om die reden.Dacht dat ik mijn eerdere post bewerkte.Sorry.

Op 20 februari 2018 22:01:48 schreef LeonBeo:
Je moet een goede leraar hebben die niet verveeld maar juist boeit.Het moet allemaal samenkomen.

Daar ben ik het helemaal mee eens !

Op 20 februari 2018 22:01:48 schreef LeonBeo:
Je moet een goede leraar hebben die niet verveeld maar juist boeit.
https://www.youtube.com/watch?v=TCYMlygy_I0

Hoe boeiend je dat filmpje ook mag vinden, je leert er helemaal niets van.
Er worden lukraak een aantal elco's vervangen, waarvan enkele dan nog wel aan een capaciteits/esr-meter worden gehangen.
Maar wat de klacht was van het apparaat en hoe een defect is opgespoord wordt niet uitgelegd. Het is waarschijnlijk ook helemaal niet gemeten.
Een goed voorbeeld van iemand met het recap-syndroom...

Het lastige van die YT filpmjes en heel veel info op www is dat je het niet kan toetsen op de waarheid. Misschien "leer" je veel foute gewoontes die iemand toevallig op een filmpje heeft gezet met uiteraard de beste bedoelingen. Je zal zéér kritsch moeten zijn en je altijd afvragen wat de context van de boodschap is. Of de persoon z'n achtergrond etc.

Boeken zijn dan betrouwbaarder, maar wel saaier en hebben een hogere drempel.

Denk dat vele techneuten ook gewoon begonnen zijn met "slopen" en al doende te leren hoe het juist niet moest, daarna kwam met de theorie uit de boeken die dan wél sneller werd begrepen...

lijkt wel dat ik een broer heb ;)

De ingegoten ERO elco's zijn niet slecht

Daar heb ik toch heel andere ervaringen, de REO(dersrtein)'s van die leeftijd zijn eigenlijk altijd slecht.
Zeker als ze op een beetje warme plek gezeten hebben.

Laatst nog een funcgen met wat vreemde verschijnselen onder handen genomen, daar zat 1 hele bruine ROE in, en die was ook zoals verwacht lek.
En dat was een jonger apparaat (1995)

Weer ingetrapt.

@djonn,
Antieke topics enkel kicken als je wat nuttigs toe te voegen hebt.