Jvc Vcr hr-e939 valt uit na opstarten

Hallo forumgenoten,

zoals aangegeven in de titel heb ik hier een Jvc videorecorder die na aanzetten direct terug in standby valt.
Soms na twee seconden, soms na 5 seconden, maar zeker niet langer.
Iemand ervaring met dit toestel, of met een soortgelijk model ?
Heb nogal Jvc's weten passeren met dezelfde fout maar heb niet direct een idee wat het kan zijn.
De 2,2 µF elco op de voeding heb ik reeds vervangen aangezien deze vaak voor problemen zorgt, maar geen soelaas.

thx

Wim

de elco's op de voeding secundair die gaar zijn? voeding start op en gaat plat omdat de stroom te hoog oploopt door een elco met slechte esr of die een belasting vormt. met een fohn warmstoken en dan eens aanzetten. start het ding dan wel, elco's voeding..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zeg complete re-cap.
Zeker als het ding een tijdje stil gestaan heeft.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Mechaniek word geen poging gedaan om te gaan draaien?? Indien wel is er een mechaniek probleem.

Ik meen dat deze machine een dynamisch trackvolging systeem heeft.Dat werkt als volgt, de gehele drum unit is kantelbaar. Zo wordt het spoor in het gareel gehouden door een motortje wat onder de drum zit met een paar tandwieltjes en zo de stand van de trommel corrigeert. Bij deze fout zit het motortje vast en kan niet gaan draaien naar de neutraalstand bij het opstarten.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

De analyse van Zoef is volledig correct.
Dit had ik op een site in de Uk ook gevonden ondertussen.
Ik zou er zelf nooit op gekomen zijn, dat wordt een beetje demonterwerk.

Bedankt voor de reacties.
En idd een recap is altijd zinvol

Zoef, een VHS met V2000 technieken?? Ooit wel eens gezien ja..

Inderdaad, alleen is dit systeem totaal verschillend van de V2000 technieken. In V2000 worden de tippen van de koppen gestuurd door middel van piëzo plaatjes die met een spanning van + en - 150 volt worden gestuurd.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
maartenbakker

Golden Member

Op 1 april 2018 20:05:21 schreef smd:
Zoef, een VHS met V2000 technieken?? Ooit wel eens gezien ja..

Als je de legendarische storingsgevoeligheid van de eerste generatie V2000 als techniek bestempelt en die in het kwadraat doet dan heeft die JVC inderdaad V2000-techniek ;)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ho maarten, VHS is al end of life. een V2000 had die storing al nieuw uit de doos en kwam nog 15 keer terug :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer