vaatwasser

LetterHenk

Golden Member

Op 21 mei 2018 12:36:43 schreef testman:
volgens S oldeerbout heeft dit model geen display, kraantje is de enige indicatie van een storing.

Dat had ik even over het hoofd gezien, stom.

Action expresses priorities LH

er komt geen spanning op.
volgens mij moet hij eerst de circulatiepomp aanzetten en dan water?

normaal wel, eerst afpompen en dan water innemen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

wordt bij het afpompen de circulatiepomp gebruikt?
of is dat weer een ander pompje?

is een aparte pomp, zit rechtsvoor meen ik..

bij het afpompen moet dan de circulatiepomp ook draaien?

nee, afpompen is alleen de afvoerpomp.

moet ik misschien dan de storing in de afvoerpomp zoeken?

Op de powerprint kan de tryac van het waterslot defect zijn uiteraard. Maar de machine doet eerst pompen test eerst de omwalspomp en dan de afvoerpomp.De weerstand of stroom word gemeten,indien te hoog (of te laag) start vaatwasser niet door.

Er zit een nieuwe printplaat in [kan dus niet in de tryac zitten?]
En als ik jou goed begrijp test hij eerst de pompen.
Eerst start de circulatiepomp en dan de afvoerpomp.
klopt dit?

Nee eerst de afvoerpomp. Dit is een kleiner pompje.

Controleer de afvoerpomp. Hoor je ze al je de machine opstart? Anders onderste schopplaat eraf en met de hand voelen of ze trilt. Of de afvoerpomp losdraaien en kijken of er geen obstructie zit. Glas of zoiets. Succes.

Of het vlotter op de bodemplaat optillen en kijken wat er gebeurd, meestal begint de afvoerpomp dan ook meteen te draaien.

Spanning staat en stroom gaat!

hebben bosch gebeld maar die weet het ook niet [moet eventueel monteur langskomen]
die hebben het over miscommunicatie vanaf printplaat.
heeft iemand nog een idee?
hij doet dus helemaal niks.

Dus als de deur open staat en je steekt de stekker erin krijg je niets of alleen kraantje foutmelding.
Wat was het probleem in eerste instantie.
Komt de print van Bosch , is dit een geconfigureerde print?
Heb je de bedieningsprint gecontroleerd deze zijn wel gevoelig voor printbaan scheurtjes.
Typenummer staat vaak ook bv /17 dat kan dan ook softwarematig problemen geven zodat de bediening ook vervangen moet worden.
Onderdelen bestellen via FD nummer.
Een uitgebouwde inbouw vaatwasser geeft bij gesloten deur veelal geen indicatie
Anders de oude print er weer in dan zit je softwarematig weer goed en je concentreren op de bedieningsprint.
Door de volle breedte zijn deze gevoelig voor breuken zeker als toestel niet geheel recht stond waardoor deur en dus ook print scheluw stond.

dus wat smd zegt klopt niet.

Huh?? Ik weet 100% zeker dat eerst de omwalspomp (circulatie pomp)eerst start tijdens aanzetten en daarna de afvoerpomp om de test te completteren. Een nieuwe print zegt niets want een defecte verbruiker niet vervangen resulteert weer in defecte print...Maar dit is meestal goed zichtbaar door zwarte plek op de print.

IDD wat S.oldeerbout zegt: Als je een ongeconfigureerde print heb gekregen, werkt er niets.
Nog iets: als de Power module (onderprint) schade heeft gehad door een defect is meestal boven print ook defect...

de print komt van Bosch en is geconfigureerd.
als je de deur open hebt en je doet de stekker erin dan schakelen wat relais en uiteindelijk knippert het kraantje.
verder gebeurt er niks.
heb ook nog gemeten of er bij het aanzetten spanning op de stekkers van de circulatiepomp of afvoerpomp komt.
niks dus.

met de startknop 3 seconden ingedrukt houden,ja

Machine aan zetten.
Programma starten.
Deur dicht,even wachten.
Deur open.
Nu de start knop 10 tellen indrukken.
Deur dicht.
Nu moet de afvoer pomp draaien en dan duurt het ongeveer
1 minuut dan is dit klaar.
Deur open.
Machine uit zetten en nu is deze gereset.

Als je pomp niet gaat draaien tijdens de reset dan moet je eerst eens naar de afvoer pomp kijken.