aansluiting sirene of audio-apparaat aan bewakingscamera

hallo,
graag wat hulp bij het installeren van een bewakingscamera; het is me gelukt de camera te laten werken, dwz zowel software als hardware. ik kan de camera laten bewegen en de beelden op pc of smartphone zien, maar ik zou graag een sirene of nog beter een audio-apparaat bv cd speler aansluiten, ingeval de camera een verdachte detectie doet. aan achterkant van de camera zijn uitgangen +5V en GND, welk soort aansluiting moet ik daarvoor kopen en kan zijn ze beperkingen in soort apparaat of kan ik dat omzeilen ??? dit is een vreemd domein voor mij. ik zend in bijlage een foto van de achterkant van de camera
veel dank voor een antwoord
marcel

Dit lijkt mij een mooi klusje voor de PC.
Je zou beeldherkenningssoftware moeten vinden en vanuit die software een alarmcontact besturen. Aan de camera hoef je dan niets te wijzigen.

Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl

hallo,
ik wil mijn vraag een beetje kaderen
1) ik ben een leek op het vlak van electronica
2) ik heb enerzijds een bewakingscamera die ik heb met succes heb geïnstalleerd: dwz het apparaaat werkt, ik kan de beelden zien van op mijn pc en smartphone, het kan bewogen worden en het kan ook een alarmmelding geven als het een 'verdachte' beweging opmerkt en dit langs de uitgangen (+5v en gnd), zie foto
3) ik heb nog een oude cd-speler en/of cassette-steler die ik op 'aan' kan zetten en ik kan op die cd of cassette geluiden opnemen die voor een mogelijke inbreker schrikwekkend zijn...
4) mijn vraag is dan aan de electronica-hobby-isten: hoe kan ik, via stekkers , schakelaars, relais, enz, maken dat de gepaste stroom mijn audio-apparaat bereikt als er een alarmmelding van de camera komt ?
veel dank voor een advies
marcel