Op 18 september 2018 20:46:23 schreef Semtexx:
Waarom fix je het contactslot trouwens niet? Voor een Simca is daar nog wel aan te komen. En misschien net zo makkelijk!

nope dit type is niet meer te krijgen of het kost een godsvermogen voor een sloop exemplaar

Op 18 september 2018 17:02:53 schreef Nightwalker:
[...]
Nee. Want zodra je de startknop loslaat loopt er geen stroom meer door het relaiscontact naar de startmotor. Dit relaiscontact schakelt alleen iets vertraagd af.

Edit:
Het relais zal wss zelfs meteen uitschakelen omdat het startrelais de elco onmiddellijk leegtrekt na het loslaten van de startknop.

je hebt gelijk, ik heb een test dingetje gemaakt en het werkt..
Nu nog een mooi inbouw plekje vinden..
Dit is het mooiste systeem en uiteindelijk véél gemakkelijker te maken dan twee schakelaars en andere dingen waarvoor ik onder het dashboard moet kruipen gaten moet boren etc
Dit schakelingetje kan gewoon onder de motorkap worden aangesloten.
Het is netjes en heel simpel en geen omkijken naar, de startknop is gewoon dood als de motor draait..

Je hebt al een oplossing gevonden lees ik , maar wil het toch nog even kwijt.
Misschien ben je het al tegen gekomen ,maar toch!

https://www.franzose.de/en/Renault/Simca-Talbot/Zuendschloesser/

Er staan verschillende contactsloten op voor een simca 1301 .
Ze beweren dat het van de originele fabrikant is.

Op 18 september 2018 09:59:12 schreef knoppenknoeier: En tenslotte raad ik je aan om de vraag eens te lezen voor je zulk dom commentaar geeft

Dat heb ik gedaan, maar JIJ begint weer over sleutels!

Op 16 september 2018 23:05:17 schreef knoppenknoeier: die je met twee sleutels moet staten..

Je doet je naam inderdaad eer aan.

Op 21 september 2018 23:23:09 schreef Hensz:
[...]
Dat heb ik gedaan, maar JIJ begint weer over sleutels!

[...]

Je doet je naam inderdaad eer aan.

je kunt echt niet lezen. ik maakte een verwijzing naar kern raketten die alleen maar met twee sleutels kunnen worden gelanmceerd, DAAR sloeg dat op..

@Hensz en @knoppenknoeier, nu echt
https://www.circuitsonline.net/forum/file/35260/forum-post
;-)

Op 21 september 2018 17:41:48 schreef Gatekeeper:
Je hebt al een oplossing gevonden lees ik , maar wil het toch nog even kwijt.
Misschien ben je het al tegen gekomen ,maar toch!

https://www.franzose.de/en/Renault/Simca-Talbot/Zuendschloesser/

Er staan verschillende contactsloten op voor een simca 1301 .
Ze beweren dat het van de originele fabrikant is.

[bijlage]

Die heb ik hier liggen , was een miskoop want past niet..
Ik heb het model met de stuur versnelling als in de Aronde en dat is net even een beetje anders..

Ik ga niet zeggen dat jij er zoeentje bent maar waarom moet er elke keer wel iemand zijn die koste wat het kost moet bewijzen dat ik het verkeerd heb, dat ik niet goed heb gezocht, ik het had moeten googlen, dat ik de fucking manual moet lezen etc...

De start stand werkt niet , het kan aan het contactslot liggen het kan aan een draadbreuk in de bedrading liggen, ik heb geen zin om dat allemaal uit elkaar te trekken en het dan evengoed niet te vinden.
Ik heb het op een simpele manier opgelost die me uitstekend bevalt.
het dingetje wat ik er nu op heb gemaakt dient alleen maar om te voorkomen dat de startmotor kan worden bekrachtigd als de motor draait..
Het was een leuk denk projectje, en het werkt..

Ik dacht dat een forum er was om elkaar te helpen specifieke dingetjes op te lossen. En daar tegelijk goed gevoel bij te hebben van "dit hebben we voor elkaar gekregen"

toch ?

Ik ben gecharmeerd door de oplossing van Shiptronic om de spanning van het remcontact te halen.
Dat geeft nog een extra beveiliging.
Mijn C4 start ook enkel met de voet op de rem.
Wat die kinderen betreft, die horen op de achterbank thuis en niet naast de bestuurder.
Zeker als het kinderen zijn met een geestelijke beperking.

Die startknop is één ding, maar wat als er eentje op een dag voor de grap een ruk aan je stuur geeft?

Op 24 september 2018 19:54:52 schreef grotedikken:
Ik ben gecharmeerd door de oplossing van Shiptronic om de spanning van het remcontact te halen.
Dat geeft nog een extra beveiliging.
Mijn C4 start ook enkel met de voet op de rem.
Wat die kinderen betreft, die horen op de achterbank thuis en niet naast de bestuurder.
Zeker als het kinderen zijn met een geestelijke beperking.

Die startknop is één ding, maar wat als er eentje op een dag voor de grap een ruk aan je stuur geeft?

Jij hebt duidelijk geen flauw idee waarover je praat!! Afgelopen weekend was er weer een rit in assen en ik zweer dat alle voertuigeigenaren liever het hele jaar met die mensen rijden dan ÉÉN DAG MET MENSEN ALS JIJ !

Op 24 september 2018 20:31:41 schreef knoppenknoeier:
[...]
Jij hebt duidelijk geen flauw idee waarover je praat!! Afgelopen weekend was er weer een rit in assen en ik zweer dat alle voertuigeigenaren liever het hele jaar met die mensen rijden dan ÉÉN DAG MET MENSEN ALS JIJ !

Niet reageren! Laat die azijnzijkers azijnzeikers in hun sop gaarkoken.
Je probleem is opgelost. (bijna) Iedereen blij.

Edit:
Naar aanleiding van opmerking van @GD hieronder: Moet zijn:
Azijnzeikers

[Bericht gewijzigd door ohm pi op (10%)]

Tzal wel iemand zijn die azijn zeikt.
Ongedisciplineerde kinderen die tijdens het rijden niet van de knoppen kunnen blijven horen op de achterbank. Of vind je soms van niet? Is mijn opmerking onterecht misschien dat je zo te keer gaat knoppenknoeier?

[Bericht gewijzigd door Anoniem op (18%)]

Op 25 september 2018 17:26:06 schreef grotedikken:
Ongedisciplineerde kinderen die tijdens het rijden niet van de knoppen kunnen blijven horen op de achterbank. Of vind je soms van niet?

Het gaat om verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen die we met een hele stoet klassieke auto's en/of vrachtwagens een uitje bezorgen.
Dat jij met zulke achterlijke asociale opmerkingen komt zegt meer over jou dan over mij en over de mensen waarmee wij rijden.
Wat een achterlijk stuk vreten ben jij, met geen pen de beschrijven..

@ohm pi is er geen manier om dit topic te locken zodat dit vuilnis in z'n sop gaar kan koken ??

@knoppenknoeier
Zoals @ohm pi al aangeeft niet op reageren!

"dit vuilnis in z'n sop gaar kan koken"
En opmerkingen zoals deze horen hier dus ook niet.

[Bericht gewijzigd door pa3gws op (44%)]

Ik begrijp niet waarom knoeier zo heftig reageert op mijn logische opmerking dat je eerder dan je startknop te beveiligen kinderen tijdens het rijden de gelegenheid niet moet geven aan je knoppen te morrelen. Zeker al niet als het niet lukt er voor welke reden ook gezag over uit te oefenen. Ik vind het nog gekker dat Ohmpi mij daarom een azijnpisser noemt. Moet die kinderen hetzelfde overkomen als in die bolderkar?

Verder zou ik knoeier er attent willen op maken dat op dit forum discussies gehouden worden, soms al eens off-topic, vaak heftig maar geen onbeschofte scheldpartijen. Je hebt in dit topic ook al anderen om een opmerking serieus geschoffeerd. Straks begin je nog uit pure onmacht aan de gekende zich herhalende drieletterwoorden. Ik pik dat soort taaltje van niemand.
Eerlijk gezegd zou ik mijn kinderen niet toevertrouwen aan iemand met een dergelijke ingesteldheid en taalgebruik om rond te toeren in een oud wrak dat allerlei aanpassingen hoeft om zelfs maar te kunnen starten.

Op 25 september 2018 17:26:06 schreef grotedikken:

Je hebt gelijk. Ik moet iets aan mijn Nederlands doen. Tekst zal ik aanpassen ;-)

Op 25 september 2018 17:33:24 schreef knoppenknoeier:
@ohm pi is er geen manier om dit topic te locken zodat dit vuilnis in z'n sop gaar kan koken ??

Je kunt een emailtje sturen naar de modjes via de "feedback" links in de Navigatie-kolom https://www.circuitsonline.net/contact
Ik heb een verzoekje om het topic te sluiten ingediend.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op (47%)]

Op 25 september 2018 18:07:44 schreef pa3gws:
@knoppenknoeier
Zoals @ohm pi al aangeeft niet op reageren!

"dit vuilnis in z'n sop gaar kan koken"
En opmerkingen zoals deze horen hier dus ook niet.

Sorry als je dit persoonlijk neemt , maar ik heb een verstandelijk gehandicapte broer en ben heel actief in dit wereldje, en als ik dan iemand nadat ik het al diverse malen heb uitgelegd nog dit soort achterlijke opmerkingen maakt is het in mijn ogen vuilnis (en ik hield het netjes nog)
Er is gewoon geen excuus dat zo iemand meer kan aanvoeren..
Als iemand me zoiets in mijn gezicht zegt, wel laat ik zo zeggen, laat ie het daarna wel om dat nog eens te doen..

Op 25 september 2018 18:58:37 schreef grotedikken:
Ik begrijp niet waarom knoeier zo heftig reageert op mijn logische opmerking dat je eerder dan je startknop te beveiligen kinderen tijdens het rijden de gelegenheid niet moet geven aan je knoppen te morrelen. Zeker al niet als het niet lukt er voor welke reden ook gezag over uit te oefenen. Ik vind het nog gekker dat Ohmpi mij daarom een azijnpisser noemt. Moet die kinderen hetzelfde overkomen als in die bolderkar?

Verder zou ik knoeier er attent willen op maken dat op dit forum discussies gehouden worden, soms al eens off-topic, vaak heftig maar geen onbeschofte scheldpartijen. Je hebt in dit topic ook al anderen om een opmerking serieus geschoffeerd. Straks begin je nog uit pure onmacht aan de gekende zich herhalende drieletterwoorden. Ik pik dat soort taaltje van niemand.
Eerlijk gezegd zou ik mijn kinderen niet toevertrouwen aan iemand met een dergelijke ingesteldheid en taalgebruik om rond te toeren in een oud wrak dat allerlei aanpassingen hoeft om zelfs maar te kunnen starten.

Lol, je mocht willen dat je zo'n juweeltje had dat waarschijnlijk meer waard is dan twee van jouw "nieuwe"auto's
Je escaleert het zelf als een gefrustreerde puber die z'n gelijk niet kan krijgen.
Trouwens dat bolderkar ongeluk er bij halen getuigt helemaal van jouw onnozelheid,
Ik vraag me af, wanneer heb jij voor het laatst iets voor mensen gedaan die het nooit zo kunnen hebben als jij ?
https://youtu.be/VIbl8fH9tJI
Ik kon de rit van afgelopen weekend nog niet op youtube vinden maar deze truck rit geeft een goede indruk ..

Nu dit klaar is en werkt, moet je natuurlijk nog wel extra knopjes en hendeltje inbouwen waar ze op kunnen drukken trekken, inkl. het bijbehorende Licht en geluidssignaal. ?

Op 26 september 2018 11:09:17 schreef Shiptronic:
Nu dit klaar is en werkt, moet je natuurlijk nog wel extra knopjes en hendeltje inbouwen waar ze op kunnen drukken trekken, inkl. het bijbehorende Licht en geluidssignaal. ?

Voor de gelegenheid span ik een draad van de binnenspiegel naar achteren verbonden met een claxon schakelaar, dat is een dikke hit.. meer is niet nodig..
Je zou het gewoon eens moeten mee maken, hoe je met zo'n optocht zoveel mensen een fijne dag kunt bezorgen..

Op 26 september 2018 11:13:20 schreef knoppenknoeier:
[...]
Voor de gelegenheid span ik een draad van de binnenspiegel naar achteren verbonden met een claxon schakelaar.
Op die manier kan elke passagier toeteren in de tocht dat is een dikke hit.. meer is niet nodig..
Je zou het gewoon eens moeten mee maken, hoe je met zo'n optocht zoveel mensen een fijne dag kunt bezorgen..

?, werk zelf soms ook met deze mensen, de waardering is enorm, voor de vaak meest simpele dingen. Zoveel pech en ongemak in het leven hebben maar er nooit over klagen maar vaak wel een gulle lach. (en een natte knuffel :) )

Op 26 september 2018 11:22:13 schreef Shiptronic:
?, werk zelf soms ook met deze mensen, de waardering is enorm, voor de vaak meest simpele dingen. Zoveel pech en ongemak in het leven hebben maar er nooit over klagen maar vaak wel een gulle lach. (en een natte knuffel :) )

Ja dat klopt helemaal..
O ja en dit is mijn (volgens grotedikken) oud wrak:

Toen ik'm kocht in duitsland hij heeft dit jaar net z'n nederlands kenteken

Na volledige restauratie, en om eerlijk te zijn vind ik dat startknopje naast het contactslot wel wat hebben..
Mijn passagiers vinden het een limousine omdat ie zo ruim is :)