master64nl
Logica is het begin van wijsheid, niet het einde.
Ik heb een vreemd probleem namelijk wanneer ik mijn voeding uit mijn MSI GT73VR 7RF 409NL Titan Pro laptop trek de internet verbinding er niet meer is maar wel de verbinding met de router. Dit heb ik al meerdere keren gehad en de enige oplossing is om de laptop naar fabrieksinstellingen te brengen en dan alles weer opnieuw installeren. Dan test ik het een tijd en blijft het goed werken en dan opeens is het over. Ik heb al het hele net afgezocht maar geen oplossing kunnen vinden. Wij hebben hier allemaal laptops in huis en alleen mijn laptop heeft daar last van. Het is ook een keer zo geweest dan wanneer ik dan de laptop reboot alleen op accu dat hij het wel deed maar dit is nu ook niet meer het geval.
De instellingen bij de netwerkadapters heb ik al gecheckt op uitschakelen bij wijzigen voedingsspanning maar dat is het ook niet. Alle drivers zijn up to date, de bios is up to date. Ik weet het niet meer.
Iemand nog ideeën?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als je die vraag op tweakers.net stelt gaan ze op zeker vragen om de Windowsversie en de driverversie, hier beginnen we eigenlijk met het type van de laptop, maar stiekum moet je ze allebei weten
Ook is het handig om te weten wanneer / hoe het begonnen is.
Uit de losse pols zeg ik Windows 10, en dan na een upgrade (service pack, update met een nummer 180x ofzo).
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (35%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
is het geen instelling bij energie besparing in windhoos? en als de wifi verbinding uitvalt, is dit nadat de laptop in slaapstand is geweest op accu of niet?
master64nl
Het is een MSI GT73VR 7RF 409NL Titan Pro
Het is idd een update geweest maar welke precies?
Het is geen energie besparing want kun je instellen bij de netwerkadapters.
Ik ben hier al maanden mee bezig. Bij MSI krijg je te horen, stuur maar op en dan zetten ze hem naar fabrieksinstellingen en testen ze hem en dan is hij goed. Heb je niets aan zo`n service.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
idd update probleem, bij updates de instelling aanpassen naar 1 maand niet updaten dan zou het die tijd moeten werken. w7 had dit ook, de berg updates met de jaren maken het systeem alleen maar instabieler.
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
Op 22 september 2018 08:55:05 schreef master64nl: de internet verbinding er niet meer is maar wel de verbinding met de router.
Dit is behoorlijk vreemd.
Hoe heb je dat getest? c.q. ping in beide gevallen eens de router én een extern ip-adres.
Hoe los ik het internetprobleem na de laatste Windows 10-update op?
HCC:
https://www.hcc.nl/kennis/vraag-van-de-week/1049-oplossing-internetpro…
master64nl
Op 22 september 2018 12:23:28 schreef timmie:
Doe eens het volgende runnen in een cmd vensterNetsh winsock resetDit blijkt vaak te helpen
The following command was not found: winsock resetNetsh winsock reset.
Nu wel gelukt, moest als admin cmd uitvoeren en herstarten laptop.
Alleen voeding er af geen internet. Ook na herstarten. Zie foto,
Progger
GMT+1
maak je gebruik van een proxy???
- heb je een proxy?
- gebruik je deze thuis, op de zaak of beide?
- probeer eens een ping van je gateway, proxy en ander device op hetzelfde (w)lan
master64nl
Op 22 september 2018 12:49:50 schreef Piet Hein2:
Hoe los ik het internetprobleem na de laatste Windows 10-update op?HCC:
https://www.hcc.nl/kennis/vraag-van-de-week/1049-oplossing-internetpro…
Dit trucje werkt ook niet. Net gedaan zonder resultaat.
master64nl
Op 22 september 2018 14:49:13 schreef Progger:
maak je gebruik van een proxy???- heb je een proxy?
- gebruik je deze thuis, op de zaak of beide?
- probeer eens een ping van je gateway, proxy en ander device op hetzelfde (w)lan
Ik maak niet gebruik van een proxy, ik zou ook niet weten hoe?
Ik gebruik vaste IP adressen thuis en via DHCP maakt ook geen verschil.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Klopt, dat netsh commando werkt totdat het probleem weer getriggerd wordt.
Bij het type van je laptop mis ik nog de cijfers die de configuratie aangeven, maar je kunt makkelijker even zelf in apparaatbeheer kijken welk merk en type wifi-kaart er precies inzit en dat bij onderstaande optie gebruiken.
Er zijn meerdere plekken waar power saving instellingen voor het netwerk kunnen staan. Je hebt al in de drivers gekeken of alles goed staat, maar hoe staat het in Energiebeheer?
Verder zou je de drivers van de wifi-kaart kunnen verwijderen en herinstalleren, waarbij je keuze hebt uit degene die bij je laptop geleverd zijn, de nieuwste van de MSI website, de nieuwste van de wifi-kaartfabrikant of juist een vorige versie.
En anders is het een kwestie van Microsoft support. Het flauwe daarvan is dat MSI die als OEM hoort te verlenen, en voor zo'n dure laptop mag dat eigenlijk ook wel, zeker omdat je niet de enige zult zijn.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Microsoft heeft wel vaker niet werkende updates (of een 'downgrade' in dat geval?...
)
Begin van 't jaar is er voor Windows7 een 'update' uitgekomen, die bij veel PC's zorgde voor niet meer opstarten/continu resetten...
Na veel pogingen van MS voor oplossingen nog steeds niets (heb updates nu maar noodgedwongen uitgezet)
De enige werkende oplossing die MS kon bieden is dat je Windows 'even' opnieuw installeert... (dat kan ik zelf ook nog wel bedenken...)
Progger
GMT+1
kijk eens bij internet instellingen (via control panel of IE) of daar een proxy is ingevuld?
ik had bij mijn schoonpa ook een keer een virus gevonden dat via een proxy extra advertenties invoegde. gaf geen verbindingsproblemen, maar maakte veel pagina's onbruikbaar.
master64nl
Op 22 september 2018 15:00:18 schreef maartenbakker:
Klopt, dat netsh commando werkt totdat het probleem weer getriggerd wordt.Bij het type van je laptop mis ik nog de cijfers die de configuratie aangeven, maar je kunt makkelijker even zelf in apparaatbeheer kijken welk merk en type wifi-kaart er precies inzit en dat bij onderstaande optie gebruiken. Dat weet ik allemaal.
Er zijn meerdere plekken waar power saving instellingen voor het netwerk kunnen staan. Je hebt al in de drivers gekeken of alles goed staat, maar hoe staat het in Energiebeheer? Eigen instelling gemaakt. Verder staat alles goed.Verder zou je de drivers van de wifi-kaart kunnen verwijderen en herinstalleren, waarbij je keuze hebt uit degene die bij je laptop geleverd zijn, de nieuwste van de MSI website, de nieuwste van de wifi-kaartfabrikant of juist een vorige versie. Allemaal al een keer geprobeerd.
En anders is het een kwestie van Microsoft support. Het flauwe daarvan is dat MSI die als OEM hoort te verlenen, en voor zo'n dure laptop mag dat eigenlijk ook wel, zeker omdat je niet de enige zult zijn.
Ik baal hier ook van. Als ik nu via F3 na reboot alles weer naar fabrieksinstellingen zet dan werkt het en die instellingen betreffende energie beheer en netwerkkaart drivers zijn exact hetzelfde. Het blijft ook een lange tijd goed en ik test het dan steeds en op een gegeven moment test je steeds minder en denk je nu is het over en dan opeens heb je een keer je laptop draadloos nodig en ja hoor geen internet. Allen deze K*T laptop die idd veel geld heeft gekost. Mijn dochter haar laptop ook een game laptop van Toshiba heeft nooit van die onzin gehad.
master64nl
Op 22 september 2018 15:18:57 schreef Progger:
kijk eens bij internet instellingen (via control panel of IE) of daar een proxy is ingevuld?ik had bij mijn schoonpa ook een keer een virus gevonden dat via een proxy extra advertenties invoegde. gaf geen verbindingsproblemen, maar maakte veel pagina's onbruikbaar.
Zie foto`s van 3 verschillende browsers:
Progger
GMT+1
kijk, op de laatste foto zie je duidelijk dat er een proxy programma op de laptop zelf draait.
dit programma draait als proxy (doorgeefluik) en heeft toegang tot alle inhoud op iedere webpagina.ook email/internetbankieren!
dit is zeer kwalijk, zeker als je niet weet welk programma precies.
(mogelijk is het een virusscanner/internet security pakket, maar tegenwoordig gebruiken ze deze methode niet meer!)
acties:
gebruik een programma zoals TCPview om te achterhalen welk programma zichzelf als proxy instelt.
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/tcpview
fabrieksinstelling terugzetten en dat programma nooit meer gebruiken!
nogmaals: dit is 100% geen hardware issue!
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Doe de knop proxyserver gebruiken uit en maak alle vakjes leeg waar iets in staat gevuld.
Bovenaan de knop instellingen automatisch detecteren aan doen.
Dat zal het probleem al oplossen. je moet geen reset doen, helemaal niet nodig.
Haal dan malwarebytes af van het internet (gratis) en laat deze maar eens zoeken op je pc naar malware.
Laat eens weten of het nu werkt en wat malwarebytes vond.
Houd die instelling van proxy in het oog dat die niet opnieuw ingesteld word.
Als na een reset weer die proxy aan staat, dan zul je windows van een usb stick moeten installeren.
Maar probeer nu eerst zonder reset, zodat we weten wat er aan de hand was.
Progger
GMT+1
Hey CrossFire,
hij heeft duidelijk de proxy niet ingesteld, dus dit programma kan het duidelijk terugzetten.
daarom raad ik TCPview aan om het uit te zoeken, want kennelijk is het al eerder teruggekomen.
mogelijk is het een half gaar internet filter, dus dan zal malware bytes niet aanslaan.
kijk SVP eerst welk programma het is, zoek in TCPview op poort 8080.
Zet de laptop aan zodanig dat je internet hebt
Open een cmd prompt dmv : Windows toets + R en type cmd in de opdrachtregel
in het cmd venster tik in een continu ping opdracht naar google
Ping 8.8.8.8 t
trek nu de stekker eruit en kijk of de ping blijft lukken
lukt dit dan kun je dit herhalen met
ping google.nl -t
zit er verschil tussen bedraad en wifi ?
https://superuser.com/questions/349073/what-actual-settings-are-change…
[Bericht gewijzigd door Peter112 op (20%)]
master64nl
Op 22 september 2018 16:12:13 schreef Progger:
Hey CrossFire,hij heeft duidelijk de proxy niet ingesteld, dus dit programma kan het duidelijk terugzetten.
daarom raad ik TCPview aan om het uit te zoeken, want kennelijk is het al eerder teruggekomen.
mogelijk is het een half gaar internet filter, dus dan zal malware bytes niet aanslaan.
kijk SVP eerst welk programma het is, zoek in TCPview op poort 8080.
maartenbakker
Golden Member
Oh wacht, ik vergeet helemaal iets dat onder Windows 10 helaas te vaak voorkomt. Welke virusscanner of malwareprogramma's heb je geladen?
Indien dat een andere is dan de door MS meegeleverde: gewoon erafgooien (uitzetten is niet voldoende). Als dat niet helpt pas weer verder zoeken.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (16%)]
master64nl
Op 22 september 2018 16:40:51 schreef maartenbakker:
Oh wacht, ik vergeet helemaal iets dat onder Windows 10 helaas te vaak voorkomt. Welke virusscanner of malwareprogramma's heb je geladen?Indien dat een andere is dan de door MS meegeleverde: gewoon erafgooien (uitzetten is niet voldoende). Als dat niet helpt pas weer verder zoeken.
Standaard van MS
master64nl
Op 22 september 2018 16:29:14 schreef Peter112:
Zet de laptop aan zodanig dat je internet hebt
Open een cmd prompt dmv : Windows toets + R en type cmd in de opdrachtregelin het cmd venster tik in een continu ping opdracht naar google
Ping 8.8.8.8 t
trek nu de stekker eruit en kijk of de ping blijft lukken
lukt dit dan kun je dit herhalen metping google.nl -t
zit er verschil tussen bedraad en wifi ?
https://superuser.com/questions/349073/what-actual-settings-are-change…
Hij blijft door tellen/pingen als ik de voeding eraf haal.
Bedraad of via WIFI maakt geen enkel verschil.
Het programma TCPview blijft ook gewoon aangeven diversen die verbinding maken met andere IP adressen terwijl ik via de browser geen internet heb.