Verschillende OBD tools, hetzelfde probleem (VAG)

gewoon een kabel kopen bij ome Alie voor vcds.
Heb zelf de VAG 15.7.1
werkt als een tierelier

En ondanks dat je die aan je broer heb gegeven , heb je het daar ook mee geprobeerd?

Ja, heb hem even "terug gepakt" en geprobeerd. Werkt perfect.

Maar is de storing wel opgelost, ? om welke foutcodes gaat het. Met codes clearen is je auto niet gemaakt ;)

De auto heeft momenteel geen storing of codes. Ik kan echter ook geen live parameters uitlezen zoals MAP en inlaat temperatuur.

Launch Creader 3001, volgens mij een gejatte kreet en chinees bedenksel.

Dat denk ik ook, maar de Autel reader heeft exact hetzelfde gedrag. Dat vind ik vreemd.

Heb tevens een laptop en Vagcom, dat werkt ook perfect. Wil alleen graag een losse reader in het dashboard kastje hebben liggen.

Bedankt hoor :)

Shiptronic

Overleden

a, ook geen data dus :)

ik snap de losse reader maar als je een smartphone hebt, zou ik toch voor zon Bluetooth ding gaan, genoeg voor onderweg. en leuk speelgoed. In die Apps zit soms meer dan wat een losse tool kan ;)

En soms blijft het een mysterie :)

Welke Autel heb je ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Tot voor kort had ik een Cordoba 1.4 uit 2003 (dezelfde dus).
Ik heb deze scanner gekocht: https://www.amazon.com/VS450-Reader-Diagnostic-Scanner-Airbag/dp/B00M8… Bij Ali is deze ook nog steeds te koop.

Werkt perfect. Op mijn huidige Skoda uit 2010 werkt hij ook zoals het hoort, en zelfs met de Ford uit 2016 weet hij raad.

Zo'n ELM 327 had ik ook, maar daar kom je alleen mee in de motor ECU. Met bovengenoemd scannertje kan ik ook de service interval resetten, en airbag, ABS en ESP snel uitlezen. Plus een hele reeks aan merkgebonden info.

bprosman

Golden Member

@Semtexx,

Bestaat daar ook een niet Audi VAG versie van ?
Een meer universele dus ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 20 maart 2019 12:27:18 schreef bprosman:
@Semtexx,

Bestaat daar ook een niet Audi VAG versie van ?
Een meer universele dus ?

Dan kom je dus op die ELM 327 type dongle's alleen zijn die beperkt met uitlezen.
Die heb je al voor een paar euro's

RAAF12

Golden Member

Of een geschikt OBD > USB snoertje kopen en op de (Android) telefoon de gratis app Deep OBD zetten Die app scanned de hele VAG familie. Die draadloze wifi en bluetooth adapters heb ik ook liggen maar zo'n snoertje voldoet mij het beste. En een telefoon heeft men meestal bij zich. Foutcode's wissen en AGM accu gegevens wissen en aanmelden (BMW) is ook geen probleem.

Shiptronic

Overleden

Op 20 maart 2019 12:27:18 schreef bprosman:
@Semtexx,

Bestaat daar ook een niet Audi VAG versie van ?
Een meer universele dus ?

Audi = VW = Seat = Skoda = 1

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 20 maart 2019 19:17:07 schreef RAAF12:
Of een geschikt OBD > USB snoertje kopen en op de (Android) telefoon de gratis app Deep OBD zetten Die app scanned de hele VAG familie. Die draadloze wifi en bluetooth adapters heb ik ook liggen maar zo'n snoertje voldoet mij het beste. En een telefoon heeft men meestal bij zich. Foutcode's wissen en AGM accu gegevens wissen en aanmelden (BMW) is ook geen probleem.

[bijlage]

Hoe heet zo'n snoertje?

RAAF12

Golden Member

Gewoon VAG cable https://www.google.com/search?rlz=1C1SQJL_nlNL802NL802&q=VAG+cable… In China zijn ze het goedkoopst.

Je hebt ze met een grote USB aansluiting maar daar kan weer een verloop maar micro USB of USB-C op. Die laatste is zo een die altijd past en kan worden omgedraaid.

opmerking hieronder, er zit idd een chip in de OBD behuizing die voor de juiste signalen zorgt.

Bugatti hoort ook bij VAG maar die kan je niet selecten bij Deep OBD :-)

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Dat kan niet zomaar "een snoertje" zijn, wellicht wordt bedoeld een omzetter van OBD naar serial met een RS232-naar-USB omzetter eraan verbonden. Bijvoorbeeld zoiets: https://www.aliexpress.com/item/Output-5V-3A-Mini-Mico-USB-Ports-Car-O…

Audi = VW = Seat = Skoda = 1

Of misschien
Audi = VW = Seat = Skoda = 0
??

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
bprosman

Golden Member

@ship,
In mijn geval Dacia, is dat = Renault ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 24 maart 2019 19:05:17 schreef RAAF12:
Gewoon VAG cable https://www.google.com/search?rlz=1C1SQJL_nlNL802NL802&q=VAG+cable… In China zijn ze het goedkoopst.

Je hebt ze met een grote USB aansluiting maar daar kan weer een verloop maar micro USB of USB-C op.

dus met deep obd en mijn 15.7.1 obd adaptor kabel moet het ook lukken?
neem aan dat de foon ook drivers moet hebben net als mijn pc
Al geprobeerd met mijn obd dongle maar dat werkte niet

RAAF12

Golden Member

Bij mij de onderste USB interface in de deep OBD. Heb ook wel wifi en bluetooth gebruikt maar een kabeltje inprikken vind ik prettiger.

een extra driver heb je niet nodig. Zou gauw de kabel vastzit en het programma start vind ie de aangesloten auto. Getest met een Samsung Galaxy S6 en een Oneplus6 telefoontje.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 24 maart 2019 20:14:09 (10%)

Op 24 maart 2019 20:10:07 schreef RAAF12:
Bij mij de onderste USB interface in de deep OBD. Heb ook wel wifi en bluetooth gebruikt maar een kabeltje inprikken vind ik prettiger.
[bijlage] een extra driver heb je niet nodig. Zou gauw de kabel vastzit en het programma start vind ie de aangesloten auto. Getest met een Samsung Galaxy S6 en een Oneplus6 telefoontje.

krijg alleen maar bluetooth en wifi dongle te zien.
De rest wat jij der staan hebt niet

Shiptronic

Overleden

Op 24 maart 2019 19:35:18 schreef bprosman:
@ship,
In mijn geval Dacia, is dat = Renault ?

Ja, maar dan allemaal iets simpeler.

En Opel is tegenwoordig een Peugeot :)

[edit]
Er staat wel bij dat het om een FTDI gaat ! Veel china USB-rs232 zooi gebruikt een andere chip en liften op de FTDI mee, een garantie dat die werken (altijd gedonder met drivers , met ftidi geen probleem ik die imitatie zooi allemaal wegemikt!). Een echte FTDI zal geen probleem zijn .

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
RAAF12

Golden Member

Op 24 maart 2019 20:53:18 schreef lanting73:
[...]

krijg alleen maar bluetooth en wifi dongle te zien.
De rest wat jij der staan hebt niet

Ahh, ik heb die app met OBD-USB kabel alleen met BMW gebruikt. Jammer dat die VAG (met kabel) er niet erbij staat. Ergens staat in de bijsluiter dat VAG nog experimenteel is. https://github.com/uholeschak/ediabaslib/blob/master/docs/Deep_OBD_for…

Jammer dat het nog niet werkt met VAG en kabeltje.....

Vreemd...

kwoot

ELM327 based adapters with Replacement firmware for ELM327 D-CAN and K-Line (all protocols!). When VAG has been selected as manufacturer, only this adapter could be used.

Zag al wel dat de oudere protocol van VW wel wordt ondersteunt(heb ik maar op een nwe bus geprobeerd)
Dus maar even proberen weer

RAAF12

Golden Member

Idd erg jammer want het is een mooie tool. Er komen regelmatig updates uit ik hou het in de gaten.

hij krijgt ook geen conectie met de kabel dus zal eens een andere proberen en een andere foon.

Anoniem

Voor VAG kun je het beste rosstech/VCDS hebben, werkt perfect alleen zijn behoorlijk aan de prijs. Als je zoekt bij onze chinese vrienden dan vindt je vaak clonen die gebruik maken van dezelfde software. Echter is deze gekraakt en kan men de set niet updaten. De updates die komen zijn echter voor nieuwe auto's, dus afhankelijk van welke cloon je koopt kun je tot een bepaalde bouwjaar uitlezen.

Voordeel van deze set, behalve uitlezen kun je ook zaken in je software aanpassen.

Op 26 maart 2019 10:52:56 schreef Row_:
Voor VAG kun je het beste rosstech/VCDS hebben, werkt perfect alleen zijn behoorlijk aan de prijs. Als je zoekt bij onze chinese vrienden dan vindt je vaak clonen die gebruik maken van dezelfde software. Echter is deze gekraakt en kan men de set niet updaten. De updates die komen zijn echter voor nieuwe auto's, dus afhankelijk van welke cloon je koopt kun je tot een bepaalde bouwjaar uitlezen.

Voordeel van deze set, behalve uitlezen kun je ook zaken in je software aanpassen.

Heb ik en werkt perfect op de pc maar zal mooi zijn als het ook werkt op mijn foon ;)

nee kan hem niet updaten en het werkte goed bij mijn oude bus maar bij mijn nwe bus geeft hij aan dat ik moet updaten helaas.