Autoradio ontstoren

Jinny

Golden Member

Dan zat ik er toch het dichtste bij... :D :D

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 3 april 2019 14:04:03 schreef grotedikken:
Voor zover ik me herinner was radio Paradijs de klungeligste Noordzee radiopiraat ooit.
Ze liepen al tegen de lamp dezelfde dag toen ze met hun uitzendingen van start gingen en drie dagen later werd hun schip al binnengesleept. Zeg nu nog dat de ambtenaren de hele dag op hun stoel liggen slapen ;-)
Maar dat was in 1981.
Zou het nog dezelfde organisatie zijn, of een naamgenoot?

Nee, niets mee te maken, alleen naam en vormgeving "overgenomen"

Met tegen de lamp lopen van de zeezenders had het ingrijpen niets te maken, iedereen weet al snel dat je er bent.
Het klungelige zat in de frequentie keuze, dat was 1107 kHz, direct naast 1116 van Radio Bloemendaal. Die zender was maar zwak, dus Paradijs drukte de kerkzender vrijwel helemaal weg.
Snel ingrijpen van de overheid was dus in dit geval terecht.

Anoniem

Oh, ik vroeg het maar met een knipoogje. :-) Heel wat piraten zijn later legale stations geworden.
Er wordt hoofdzakelijk opgetreden als er hinder veroorzaakt wordt of gevaarlijke situaties zoals het storen van noodfrequenties.

Het verpatsen van frequenties is ook een commerciele zaak geworden, en wie betaalt krijgt ook bescherming van zijn medium. Wat ergens normaal is.
Dit terzijde.

Als je een bijkomend filter in de voedingsdraden
plaatst, doe het dan zo dicht mogelijk bij de radio.
Het is lang geleden dat ik de radio nog eens op AM gezet heb, ik zal morgen eens horen of mijn radio ook op 800 kHz meer herrie maakt dan op 1600. Mogelijk produceren auto's algemeen veel meer ongewenste emissie op die lage frequenties.

Als dat zo is, ben je niet dubbel, maar driedubbel genaaid.

Ik ben het verder met je eens.
Ik ben altijd voorstander geweest voor een proper radiomedium waar ieder zijn plaats kent. Communicatie en omroep zijn immers het zenuwstelsel van onze maatschappij.
Maar wat er tegenwoordig uitgevreten wordt door de overheid, niet in de laatste plaats voor de centen, vind ik echt schandalig..

En het stoorniveau op de middengolf is in woonwijken in Nederland nu meer dan 30 dB hoger dan 50 jaar geleden. Dus voor hetzelfde bereik heb je 1000 x zoveel zendvermogen nodig voor je AM zender als 50 jaar geleden. Dankzij het slappe beleid van AT om het stoorniveau omlaag te krijgen (meer devices afkeuren die niet aan normale technische eisen (EMC) voldoen).

Anoniem

Zeldzaam standpunt. De meesten vinden de bemoeienissen van de overheid en die van Europa in het bijzonder, veel te ver gaan.
Eén ding is zeker, zonder een degelijk EMC beleid die eind jaren 80 gestart is zou er nu door de explosie van elektronische spullen een onoverzichtelijke warboel ontstaan zijn waarbij het ene ding de goede werking van het andere zou verstoren, soms met gevaarlijke gevolgen.
Waar het momenteel aan schort is een degelijke opvolging en controle.
Het is nochtans simpel, een controleur neemt een willekeurig sample in een warenhuis of elektroketen.
Laat dit door een geaccrediteerd labo nazien.
Voldoet het duidelijk niet, hup de hele voorraad in beslag en een monsterboete voor de importeur.. Het zou rap gedaan zijn met de zelf declaraties in de trend van "het papier is gewillig".

Jinny

Golden Member

Ik zal het eens met je eens zijn voor een keer GD.
Mij bevalt de nu gevolgde vorm van beleid ook niet.
Ja, de consument stemt wel met de voetjes...
Maar de consument heeft helemaal geen verstand van zaken en kan dus onmogelijk met de voetjes stemmen...

Wanneer gaan we het in stemming brengen GD?

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen