Reparatie Haier Hd70-79 Droger/droogkast (wordt te warm)

Op 24 mei 2019 23:40:28 schreef Nikolai Tesla:
Het korte filmpje is het normaalst. Ik vind die langere film vreemd. Maaar....jij moet nog even de ventilatoren controleren in het ventilatorhuis.

Ventilator net nagekeken, deze is heel en zit vast op de as.

Dus ik ga enkel de twee wielen bestellen en zal iets laten weten of dit het probleem heeft opgelost. Nogmaals bedankt voor je hulp (en je geduld ;))

Ik vermoed dat het daarmee wel opgelost is.

Hoi allen.

De loopwielen zijn vervangen en de droogkast werkt weer! :D

Hij maakt ook geen schrapend geluid meer, alleen af en toe wel een vreemd geluid in de plaats.
Ik heb er een filmpje gemaakt, je hoort het in het begin: https://we.tl/t-XTebvdZAEJ

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Het is echt maar af en toe en nooit langer dan in het filmpje.

dat het loopwiel aan de kant van de motor slechter was is wel te verklaren, de motor trekt via de snaar de trommel omlaag, daarom lijdt dat wiel meer..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Leuke reparatie! Apparaat ziet er ook nog leuk uit. Als jij zo om de 5 jaar een wieltje moet vervangen is het te doen. Wat testman zegt kan ook: een wiel lijdt meer dan het andere door de veer.
Ik vermoed dat jouw snaar bij aanvang even slipt. Je kan proberen de snaar met wasbenzine aan het loopvlak te ontvetten. Maar ik denk dat een nieuwe snaar onvermijdelijk is. Iedere snaar heeft een nummer. Zoek het op en vervang het door de goedkoopste van internet.

Op 30 mei 2019 12:05:30 schreef Nikolai Tesla:
Leuke reparatie! Apparaat ziet er ook nog leuk uit. Als jij zo om de 5 jaar een wieltje moet vervangen is het te doen. Wat testman zegt kan ook: een wiel lijdt meer dan het andere door de veer.
Ik vermoed dat jouw snaar bij aanvang even slipt. Je kan proberen de snaar met wasbenzine aan het loopvlak te ontvetten. Maar ik denk dat een nieuwe snaar onvermijdelijk is. Iedere snaar heeft een nummer. Zoek het op en vervang het door de goedkoopste van internet.

Oké bedankt voor de tip! :)

De snaar heet in snarenland 8PH1971 V12670. de lengte en de ribbels zijn hieruit afleidbaar, je zou eens kunnen rondkijken. Mijn groothandel vraagt netto netto 36 euro ex verzendkosten, dus wat zoeken zou jou geld kunnen besparen want het lijkt me stevig aan de prijs.
De ontvetbeurt kan je nog even proberen, vergeet de as van de motor niet mee te nemen. Als je even kijkt snap je hoe je de snaar kan ontspannen.
Ik zou voortaan een wiel tegelijk vervangen want wat testman zegt, "niet ieder wiel wordt even zwaar belast" lijkt me waar. Dat scheelt je ook weer wat geld bij de volgende wieltjesvervangbeurt.

Een bekend snarenmerk is Gates. Misschien kan iemand je verder helpen want ik vind niets.

Op 30 mei 2019 13:02:25 schreef Nikolai Tesla:
De snaar heet in snarenland 8PH1971 V12670. de lengte en de ribbels zijn hieruit afleidbaar, je zou eens kunnen rondkijken. Mijn groothandel vraagt netto netto 36 euro ex verzendkosten, dus wat zoeken zou jou geld kunnen besparen want het lijkt me stevig aan de prijs.
De ontvetbeurt kan je nog even proberen, vergeet de as van de motor niet mee te nemen. Als je even kijkt snap je hoe je de snaar kan ontspannen.
Ik zou voortaan een wiel tegelijk vervangen want wat testman zegt, "niet ieder wiel wordt even zwaar belast" lijkt me waar. Dat scheelt je ook weer wat geld bij de volgende wieltjesvervangbeurt.

Bedankt, ik ga nog even aankijken hoe de verdere droogbeurten verlopen. Dat de snaar af en toe slipt en een vreemd geluid maakt lijkt me niet zo erg. Ik heb namelijk niet veel zin om de droger terug te demonteren. Waar ik al helemaal tegen op kijk is de spanband vervangen omdat daarvoor waarschijnlijk je ook de hele trommel en motor moet losmaken om de nieuwe band er omheen te krijgen.

Betreft de wielen, deze zijn de grote kost niet. Wel jammer dat er niet gewoon in de droger een spanwiel in het midden of twee spanwielen zijwaards zijn zodat de trommel ofwel in het midden ofwel langs twee kanten schuin naar beneden getrokken wordt en beide loopwielen dus gelijkmatig belast worden.

Om de snaar te vervangen moet je helaas de trommel scheiden van het front en ook de motor dermate demonteren dat de snaar om de as gaat.
Maar voor de ontvetbeurt hoeft dat allemaal niet.

Kijk het maar aan. Het leeuwendeel is gedaan.