Op woensdag 22 mei 2019 10:57:33 schreef MGP:
Wie gaat er nu de batterijen van zo'n batterijpack vervangen?

Ik heb er nu al 3 gedemonteerd om de batterijen te recupereren maar ik zou er niet aan denken om die te vervangen vanwege de nieuwprijs, alleen al omdat het bij sommige packs niet te doen is om die te vervangen..en wie heeft zo'n lastoestel... en volgens mij is het de moeite niet.

Ik heb een kamergenoot gehad die dit structureel deed. Hij had dan malletjes om 3-4-5 op een rij netjes naast mekaar te houden tijdens het lassen. Hij had ook een truuk die niet iedereen toepast: Gewoon de boel op een rij leggen en dan aan mekaar superlijmen. We hadden een bak waar je bijvoorbeedl 40 kale cellen op een rijtje in legt en dan kan je setjes van vier maken door op de juiste plekken en drupje superlijm te droppen. Dan heb je dus de 10 groepen-van-vier die je in serie moet zetten.

Maar zoals zo veel dingen: Voor eentje mogelijk te veel "ontwikkelwerk" om het efficient te doen. Ik heb de motor-lagers van m'n elektrische fiets vervangen. Heeft me een volle werk dag gekost. (en een week wachten op een tool die ik waarschijnlijk eigenlijk niet nodig had). Maar volgende keer gaat het veel sneller. (2 tools gemaakt, 1 dus gekocht).

[EDIT: ] Mijn oude-koe-visueel-markeren scriptje is op m'n nieuwe browser nog niet geinstalleerd. Ik reageer dus op een post van 6 jaar geleden.