Video drivers?? Hoezo dat? KiCad is toch gewoon installeren en draaien! Kan me niet voorstellen dat het bij mij meer dan dat was. Overigens gebruik ik het niet meer, was alleen een testje. Altium is toch fijner :-) maar niet gratis als het legaal moet.

Van Coreldraw naar Altium is wel een hele stap ?. En inderdaad zon beetje qua licentie het duurste pakket wat ik ken.

Ik ben niet vanaf Corel begonnen. Ik ben wel wijzer :-)
Maar Altium duurste pakket? Think again. Kijk maar eens bij Mentor, of Cadence. En wat kost Orcad?

Beste FF
tijdens het opstarten ná installatie kreeg ik de mededeling dat ik mijn videokaart software moest upgraden.
Ik heb dat niet gedaan, merk er tot op dit moment niets van :)
ruud

Speelt waarschijnlijk pas met de 3D rendering.
Voorbereiding op wat chipjes gekocht van Stijn(os).

Op 21 juni 2019 20:49:35 schreef Tidak Ada:
Omdat CAd programma's niet de nodige creatieve vrijheid bieden, die een CorelDraw of Illustrator bieden.

Ik vrees dat je aannames doet... Elk zichzelf respecterend layout programma kun je vrije vormen in tekenen, of als je bijvoorbeeld een bestaand logo wilt gebruiken kun je gewoon de vector image importeren.

Ik gebruik ook weleens een tang uit de gereedschapskist om de sateetjes op de BBQ om te draaien, omdat het toevallig voorhanden is. Maar als je de keuze hebt moet je gewoon de juiste tool voor de klus kiezen.

[Bericht gewijzigd door Jochem op (21%)]

Ik kan nu redelijk uit de weg met Kicad.
Ik loop echter tegen een probleempje aan.

wanneer ik nu een BOM lijst wil maken en uitprinten krijg ik bericht dat ik een speciale plug-in moet laden.
Een "gewone" .CSV file maken lukt echter niet.
Is daar een oplossing voor? En hoe doen anderen dat nu?
Ik heb begrepen dat zo'n .CSV lijst met vroegere versies wel kon?
Alvast bedankt voor de reactie, ruud

Probleem opgelost.
Doordat ik na een eerste installatie weer de software heb verwijderd (windows, verwijder programma's) en de paden bijde 2e installatie had gewijzigd bleek dat het pad naar de directory waar die plugins/bom2csv files stonden niet gewijzigd was naar de nieuwe lokatie.
Ik weet niet goed hoe ik dat binnen Kucad kan wijzigen.
Misschien een foutje in de verwijder-aktie.
Dus een laffe oplossing, ik heb die benodigde script-files gekopieerd naar de oude lokatie.
Ik kan nu een onderdelen lijst produceren.
ruud