MX4500 en MX5000 waren volgens mij zo'n beetje gelijk aan elkaar. Beide ICC5 dan?
MX4500 en MX5000 waren volgens mij zo'n beetje gelijk aan elkaar. Beide ICC5 dan?
Golden Member
Denk dat je gelijk hebt. Ik dacht aan de MX3500 en MX4000 die beide wel B&O chassis hebben. De MX5500 als opvolger van de MX5000 heeft ook een B&O chassis denk ik. De MX3000, MX4500 en MX5000 dus een ICC5.
De versterkers van het high-end audio segment van B&O zijn in Nederland ontwikkeld. Bijvoorbeeld de Beolab-90, https://www.bang-olufsen.com/en/speakers/beolab-90?variant=beolab-90-s…, kost een paar centen (heel veel centen 35k dus!) maar dan heb je ook wat. Ik dacht dat er 18 speakers per zuil/box in zitten en dito versterkers. Allerlei DSP spul etc.
16A aansluiting per box.
Heel het frame is gegegoten uit een aluminium blok en nadien op maat gefreesd.
Golden Member
Waar zijn die ontwikkeld dan?
Moderator
In Keulen bij frackenpohl-poulheim. Niet echt Nederland, maar met die enorme Beolab kun je het daar wel horen donderen.
edit:
die hebben alleen de design gedaan. De ontwikkeling van de techniek is niet door een designer "even erbij" gedaan natuurlijk.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op 1 september 2019 10:25:26 (28%)
Op 1 september 2019 01:38:44 schreef maartenbakker:
Waar zijn die ontwikkeld dan?
De voeding en de D-class power amplifier komen van Heliox. Die hebben ook voedingen en amps gemaakt voor eerdere designs van B&O.
Op 26 augustus 2019 08:13:04 schreef Shiptronic:
[...]Panasonic?
Ik vrees dat het zoiets gaat worden. Zoals Maarten al zei: de duurdere modellen die door hun zelf gemaakt worden gaan amper defect. Veel ervaring mee op de zaak.
Wat me bij Panasonic stoort en me destijds overhaalde om voor Loewe te kiezen: Panasonic en smart-tv zijn ook geen mooi koppel. Net zoals bij Loewe (die hebben nog geen fatsoenlijke Netflix app). Hét voordeel aan Loewe is de laatste tien jaar hun perfect uitgedacht HDMI-CEC systeem. Heb op 4 Loewe's hier in huis mediaspelertjes staan (AppleTV, nVidiaShield en RaspberryPI). Eens diens HDMI ingang gekozen werkt de hele Loewe afstandsbediening als afstandsbediening voor de speler. Even langere tijd de "TV" knop ingedrukt houden wisselt in een mum van tijd om.
Bij Panasonic weet je nooit van tevoren hoe de remote zich gaat gedragen op de betreffende mediaplayer.
Ben ook nooit fan geweest van de "kleuren" van Panasonic. Maar goed, met de OLED is dat al stukken beter en je kan hem zelf ook heel precies afregelen.
Op dat vlak heb ik steeds een hekel gehad aan B&O: hun gebruiksgemak is erg ver te zoeken. Wat een onoverzichtelijke menu's hadden die steeds. De D16 van Philips was al makkelijker in gebruik eind jaren 80 vergeleken met een uit 2000 stammende B&O. Kent B&O trouwens HDMI-CEC?
B&O doet veel met ICEpower, een Deens bedrijf dat een onderdeel was van B&O en nu een afzonderlijk bedrijf is.
De beolab 90 werd in Denemarken gemaakt volgens mij. Op Youtube staan wel leuke filmpjes hoe. Van gietproces tot metaalbewerking enz.
Wat betreft HDMI.. Daar liepen ze wel beetje mee achter. Terwijl de rest HDMI had, had de Beovision 7 nog DVI...