Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Help een Co-er !

Omdat dit soort vragen regelmatig voorbijkomen is een eigen topic wel op zijn plaats.

Alles over verkrijgbaarheid van moeilijke onderdelen mag hier.

Als je een onderdeel gevonden hebt vermeld dit dan ( het liefst een beetje opvallend ) in je eerste post.

Deel:

Vorige topic:
Deel 5

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 15 september 2019 11:48:19 (100%)

Tidak Ada

Golden Member

Bestaan er male uitvoeringen van "het achtje", zónder snoer? Zou handig zijn bij het monteren van sommige LED paneel downlights. De bedrading die er aan zit is te dun voor een gewone steker. Unit is dubbel geïsoleerd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Tidak Ada

Golden Member

Die zitten al aan een snoertje aan en ik moet juist een met pennen hebben zonder snoertje

Had het geslacht verkeerd opgeschreven :o
En nu niet flauw zijn met "afknippen"

Er zit een stukje snoer aan het armatuurtje, Maar niet geschikt voor een steker; zeker geen schuko...., vandaar.

Chassisdeeltjes te over, maar geen fatsoenlijke steker.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Die losse C8 connector zul je nergens vinden. IEC60320 classificeert hem als een 'non-rewireable connector', dus altijd aangegoten.
Enige is dan om een C8 -> C13 verloop te gebruiken. https://nl.aliexpress.com/item/32859415820.html?spm=a2g0o.productlist.…
(C13/C14 heeft wel losse connectoren)
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1YWSdRVXXXXbRapXXq6xXFXXXR/IEC-320-C8-male-to-C13-3Pin-female-power-adapter-C13-to-c8-C8-to-C13.jpg

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 18 september 2019 00:54:34 (12%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Jammer, het wordt dus weer 'loodgieterswerk' (Verloopje op verloopje op verloopje) :( Of zal ik nu toch dat kroonsteentje/lusture-klemmetje maar weer op pakken....?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Thevel

Golden Member

Of verbouw een chassisdeel.
Eventueel oren eraf zagen, snoer eraan solderen en afwerken met krimpkous met lijm.

Voor LED downlights of anderszins armatuurtjes voor muur/plafond waar af-fabriek al een draadje aan zit zou ik gewoon van die hefboom WAGO's pakken en netjes in je lasdoos afmonteren.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Op 18 september 2019 15:00:55 schreef Thevel:
Of verbouw een chassisdeel.
Eventueel oren eraf zagen, snoer eraan solderen en afwerken met krimpkous met lijm.

Is dat wel veilig? :?

@Jochem:
Hmmm, zit wat in.... Er zijn ook van die witte dingen met één klem contact en één insteekcontact voor installatiedraad.

Maar ik dacht dat het verplicht was om in-plafond verlichting middels een steker-WCD/contrastekker te verbinden. Er is immers geen centraaldoos aanwezig

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

dan neem je toch andere stekkers? gewoon een koppeltje stekker contrastekker eraan zetten en klaar. ander spul eraf knippen.

er zijn overigens wel verlengkabels van die C8 stekkers, op t werk werden die gebruikt toen die slimline tl5 bakjes nog veel werden gebruikt, bij elke set zat zo'n C8 koppelkabeltje.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Thevel

Golden Member

Op 18 september 2019 17:52:04 schreef Tidak Ada:
[...] Is dat wel veilig? :?

Als je een paar lagen krimpkous met lijm gebruikt wel, indien mogelijk isoleer je de aders ook nog afzonderlijk met krimpkous.
Krimpkous met lijm is behoorlijk dik en mechanisch ook nog stevig.

Tidak Ada

Golden Member

Lijkt me uiteindelijk minder link om zo'n C8-verlengkabeltje door te knippen en dan met krimpkous de zaak te isoleren.
Krimpkous met lijm is alleen heel erg stug.
Jammer dat het armatuur niet is te openen, dan zou het veel makkelijker en eleganter te doen zijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

snoertje in verstek aan elkaar solderen, dan hoef je maar 2 lagen krimpkous over de buitenmantel te doen voor genoeg isolatie.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

* Tidak Ada wacht even de lichtmis af om te zien wat dat oplevert

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Heeft iemand enig idee waar ik iets kan vinden wat lijkt op het "fixture" zoals op de foto's?

Ik heb deze ooit bij een Philips LCR meter gekregen maar volgens mij hoort hij daar niet origineel bij.

rob040

Golden Member

Op 25 september 2019 22:13:51 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
Ik heb deze ooit bij een Philips LCR meter gekregen maar volgens mij hoort hij daar niet origineel bij.

Jawel, die werd geleverd bij de PM6302.

Tidak Ada

Golden Member

Op 22 september 2019 09:37:29 schreef Tidak Ada:
* Tidak Ada wacht even de lichtmis af om te zien wat dat oplevert

Helaas bracht de Lichtmis niets op :(
Heb daarom besloten om maar drie snoertjes te kopen bij Kabeldirect.nl

Nu nog een vraag:
Weet iemand nog ergens schaallampjes of 'fietslampjes' met E10 fitting te koop met de volgende specificatie:

3 Watt, spanning tussen 6 en 24 V

Ik heb er 12 nodig plus een stel reserve voor een projectie display (0-9, dp, rode flood).

LED's geven te weinig licht en de bundel is niet geschikt voor de optiek.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Wauw, die is snel! (iets met Overtoom, of met Raketman?) :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Hi... hij is er ook 3W in 6V en 24V

edit: Volgens mij woon je in Brabant, bij die zaak kan je ook afhalen in Tilburg.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 29 september 2019 23:44:18 (55%)

Tidak Ada

Golden Member

Had ik al gezien :)

Ga de 6V uitvoering bestellen, die is waarschijnlijk minder kwetsbaar.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fatbeard

Honourable Member

Op 29 september 2019 21:54:14 schreef Tidak Ada:
... (iets met Overtoom, ... :+

Die heten toch tegenwoordig anders? Man-o-man of minute man of zoiets >:)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Iemand die mij kan helpen aan een MAX735 (SOIC package), of alternatief, tegen normale verzendkosten aub?

Op 29 september 2019 22:51:39 schreef Memorex:
Iemand die mij kan helpen aan een MAX735 (SOIC package), of alternatief, tegen normale verzendkosten aub?

Definieer "normale verzendkosten"...

En je zoekt dus de MAX735CSA?

TI heeft (als ik snel kijk) een zelfde IC: TPS6735ID
Helaas ook niet meer leverbaar

[Bericht gewijzigd door Mrtn1988 op dinsdag 1 oktober 2019 20:21:23 (14%)

Dit topic is gesloten