Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Op 8 december 2020 18:24:12 schreef Jochem:
Adaptertje met de juiste stekker bij de kringloopwinkel of op marktplaats scoren?

De laptop is gedoneerd (aan mij) maar zonder mij te vragen of ik wel nog meer troep wil. Toen een uurbasis medewerker binnen kwam vroeg ie wat dat ding op z'n bureau deed. Toen ik zei dat ie hem mocht hebben werd ie enthousiast (rugtas open)... voor hier... (rugtas weer dicht). Voorlopig plan is dat het een goedkoop werkstationnetje voor hem hier wordt. We zouden met wat zoeken best wel wat 20V voedingkjes kunnen vinden. De toshiba die we er naast vonden (zonder stekker) bijvoorbeeld.

een standaard jack connector zodat je

We zijn alles naar XT60 aan het converteren. Dan kan ie ook op de labvoeding. :-)

[even compleet ander onderwerp...]
Stel: Je hebt een kortsluiting in een printje. Bijvoorbeeld je 3.3V lijkt aan GND te hangen, maar je weet niet waar. Tja, wat dan? Ik stel dan in 1V, 1A op de labvoeding, en sluit de min op de GND en de plus op het problematische net, hier 3.3V aan. Vervolgens kan je het net volgen en steeds meten wat de spanningsval is naar de vorige node in het net. Zodra je ineens 0.00 mV meet, weet je dat je de kortsluiting voorbij bent.

Laatst deed ik dit weer en... vroeger gaf de labvoeding dan 0.8 of soms zelfs 1.2V aan (dan moet ie hoger dan 1V om aan de 1A te komen)... Nu ineens 0.03V: De constructie met XT60 connectors begint z'n vruchten af te werpen. :-) Vroeger zaten er altijd lullige chinese breadboard-draden tussen, omdat 1A gewoon 1A blijft maakt dat niet uit anders dan het getalletje wat je op de labvoeding afleest....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@rew; Ik zou even langs de kringloop gaan. Daar is vast wel een adapter te vinden?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Iemand een idee waar ik onderstaand IC kan kopen of een vervanger?
IR P005H M5H8

Ik heb een foto bijgevoegd.

Alvast bedankt!

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco Hoe doe jij dat toch altijd zo snel?
Petje af hoor!

Arco

Special Member

F7103 leek me het meest logische als type. Bij IR komt daar 'IR' voor... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco. waar heb je de specs van de IR P005H gevonden?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco, dat had ik gelezen, maar waar heb je die info vandaan dat het dezelfde is. Ik kom P005H namelijk nergens tegen. En als ik op google het typen ingeef komt de IRF8736PBF bovenaan.

Arco

Special Member

Alleen F7103 is van belang (rest is datum, batch, en locatieinfo en verder irrelevant):

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco Bedankt !!! Ik had verwacht dat het part nummer aan het begin stond
Helemaal over die 7103 gelezen :) :)

Waar kan ik bluetooth audio ontvangst-modules vinden in Nederland?

Ik heb een aantal modules al besteld in China, maar ik heb eigenlijk wat meer haast. Dropshippers en chinese leveranciers hebben nu even geen zin...

Vroeger had Action mooie ontvangertjes voor koptelefoon voor 6 euro, daar was ik helemaal tevreden mee geweest, maar die hebben ze niet meer. Nu alleen nog dingen met speakeruitgang, maar ik heb koptelefoon of lijnuitgang nodig.

Het mag zowel een compact 'apparaatje' zijn, als een kaal printje. Prijs maximaal 10 euro.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Bijna. Die module heeft een ingebouwde eindversterker, en daar kan ik niet zoveel mee. Het moet een lijnsignaal zijn.

Soms kan je dat wel vóór de eindversterker aftappen, maar dat hangt maar net van het gebruikte IC af. Ik kan dat gaan proberen, maar dat blijft een beetje een rommeloplossing, en ik ben iets aan het maken voor verkoop.

EDIT: Alsnog gevonden op die site, bedankt! https://www.tinytronics.nl/shop/nl/communicatie/bluetooth/stereo-audio…

Da's bijna het model wat ik besteld heb in china.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op donderdag 10 december 2020 19:08:05 (24%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Dat wilde ik ook nog zeggen, ze hebben meer van dat spul.
Raar dat die laatste module duurder is dan de met versterker.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
vergeten

Golden Member

Op 8 december 2020 21:45:06 schreef rew:
[even compleet ander onderwerp...]
Stel: Je hebt een kortsluiting in een printje. Bijvoorbeeld je 3.3V lijkt aan GND te hangen, maar je weet niet waar. Tja, wat dan? Ik stel dan in 1V, 1A op de labvoeding, en sluit de min op de GND en de plus op het problematische net, hier 3.3V aan. Vervolgens kan je het net volgen en steeds meten wat de spanningsval is naar de vorige node in het net. Zodra je ineens 0.00 mV meet, weet je dat je de kortsluiting voorbij bent.

Niet elke "kortsluiting" is nul ohm dus helemaal failsafe is deze methode niet maar je komt er vaak een eind mee :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ik ben opzoek naar een soort van molex connector van een merkloze elektrische takel. Tenminste hij zal een merk hebben gehad maar het schildje is eraf.

Connector in zowel de takel als aan de voedende kant zijn compleet blanco.
Geen merk, geen nummering, geen type... niets.

Iemand die dit aan de hand van de afbeeldingen herkent?

Shiptronic

Overleden

Op 24 december 2020 18:01:54 schreef Dominic:
Ik ben opzoek naar een soort van molex connector van een merkloze elektrische takel. Tenminste hij zal een merk hebben gehad maar het schildje is eraf.

Connector in zowel de takel als aan de voedende kant zijn compleet blanco.
Geen merk, geen nummering, geen type... niets.

Iemand die dit aan de hand van de afbeeldingen herkent?

https://www.rdae.nl/multistekkers/mate-n-lock-connectors/

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Bedankt allebei, dit lijken ze inderdaad te zijn.

Arco

Special Member

Zijn er ook ergens wat grotere behuizingen te koop tegen redelijke prijzen? (dump mag ook)
(ik zoek ze voor o.a. een scheidingstrafo e.d. in te bouwen. Wordt niet veel gebruikt dus ik wil geen 100 euro uitgeven aan de behuizing)
Liefst metaal, want de trafo is nogal zwaar (13kg)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik heb daar een 19 inch 4HE ATX kast voor ingekort en aangepast.
Het hele ding weegt 21kg.
Niet erg praktisch maar je gebruikt hem maar af en toe

Dit topic is gesloten