Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

dan neem je toch andere stekkers? gewoon een koppeltje stekker contrastekker eraan zetten en klaar. ander spul eraf knippen.

er zijn overigens wel verlengkabels van die C8 stekkers, op t werk werden die gebruikt toen die slimline tl5 bakjes nog veel werden gebruikt, bij elke set zat zo'n C8 koppelkabeltje.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Thevel

Golden Member

Op 18 september 2019 17:52:04 schreef Tidak Ada:
[...] Is dat wel veilig? :?

Als je een paar lagen krimpkous met lijm gebruikt wel, indien mogelijk isoleer je de aders ook nog afzonderlijk met krimpkous.
Krimpkous met lijm is behoorlijk dik en mechanisch ook nog stevig.

Tidak Ada

Golden Member

Lijkt me uiteindelijk minder link om zo'n C8-verlengkabeltje door te knippen en dan met krimpkous de zaak te isoleren.
Krimpkous met lijm is alleen heel erg stug.
Jammer dat het armatuur niet is te openen, dan zou het veel makkelijker en eleganter te doen zijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com

snoertje in verstek aan elkaar solderen, dan hoef je maar 2 lagen krimpkous over de buitenmantel te doen voor genoeg isolatie.

Tidak Ada

Golden Member

* Tidak Ada wacht even de lichtmis af om te zien wat dat oplevert

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com

Heeft iemand enig idee waar ik iets kan vinden wat lijkt op het "fixture" zoals op de foto's?

Ik heb deze ooit bij een Philips LCR meter gekregen maar volgens mij hoort hij daar niet origineel bij.

Op 25 september 2019 22:13:51 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
Ik heb deze ooit bij een Philips LCR meter gekregen maar volgens mij hoort hij daar niet origineel bij.

Jawel, die werd geleverd bij de PM6302.

Tidak Ada

Golden Member

Op 22 september 2019 09:37:29 schreef Tidak Ada:
* Tidak Ada wacht even de lichtmis af om te zien wat dat oplevert

Helaas bracht de Lichtmis niets op :(
Heb daarom besloten om maar drie snoertjes te kopen bij Kabeldirect.nl

Nu nog een vraag:
Weet iemand nog ergens schaallampjes of 'fietslampjes' met E10 fitting te koop met de volgende specificatie:

3 Watt, spanning tussen 6 en 24 V

Ik heb er 12 nodig plus een stel reserve voor een projectie display (0-9, dp, rode flood).

LED's geven te weinig licht en de bundel is niet geschikt voor de optiek.

Tidak Ada

Golden Member

Wauw, die is snel! (iets met Overtoom, of met Raketman?) :+

Hi... hij is er ook 3W in 6V en 24V

edit: Volgens mij woon je in Brabant, bij die zaak kan je ook afhalen in Tilburg.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op 29 september 2019 23:44:18 (55%)]

Tidak Ada

Golden Member

Had ik al gezien :)

Ga de 6V uitvoering bestellen, die is waarschijnlijk minder kwetsbaar.

fatbeard

Honourable Member

Op 29 september 2019 21:54:14 schreef Tidak Ada:
... (iets met Overtoom, ... :+

Die heten toch tegenwoordig anders? Man-o-man of minute man of zoiets >:)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Iemand die mij kan helpen aan een MAX735 (SOIC package), of alternatief, tegen normale verzendkosten aub?

Op 29 september 2019 22:51:39 schreef Memorex:
Iemand die mij kan helpen aan een MAX735 (SOIC package), of alternatief, tegen normale verzendkosten aub?

Definieer "normale verzendkosten"...

En je zoekt dus de MAX735CSA?

TI heeft (als ik snel kijk) een zelfde IC: TPS6735ID
Helaas ook niet meer leverbaar

[Bericht gewijzigd door Mrtn1988 op 1 oktober 2019 20:21:23 (14%)]

Normaal bestel ik bij Farnell of RS, maar daar hebben ze hem momenteel niet.
Bij mouser of digikey wel, maar daar komt dan 20€ verzendkosten bij.
Bij de TPS6735ID zitten de pinnen op een andere plek.

Henry S.

Moderator

Op 29 september 2019 22:43:59 schreef fatbeard:
[...]
Die heten toch tegenwoordig anders? Man-o-man of minute man of zoiets >:)

Doet u maar Manutan :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 1 oktober 2019 20:38:31 schreef Memorex:
Bij de TPS6735ID zitten de pinnen op een andere plek.

Dat dacht ik dus eerst ook, LX en VOUT lijkt zo, maar als je op het schema kijkt, zie je dat VOUT(5) de feedback is waar LX(7) de output. Bij de MAX is OUT (7) de output en FB(5) de feedback. Of zie ik nog iets over het hoofd.

Na twee dagen vloeken ben ik er klaar mee. Ik heb het over mijn pace st115 soldeer/desoldeerstation. In de vacuüm slang zit nog een extra filter om onder andere de pomp te ontzien van flux resten. Dit is de veroorzaker van de frustratie, die van mij sluit slecht af--> verminderde zuigkracht. Daarnaast hangt het altijd in de weg. Weten jullie charmantere oplossingen voor dit filter? Hoeft dus niet van pace te zijn, mag wel. Het ding heet 'Visifilter' en kost 15 euro bij sinuss. Maar als een nieuwe ook lekt wil ik die niet.
https://nl.farnell.com/productimages/large/en_GB/1775277-40.jpg
(foto gelinkt van interwebs omdat uploaden niet werkt?)

heb dat lose ellendeding er ook uit gemikt, de filters in de glasbuis van de desoldeerbout houden genoeg tegen..

Festo heeft een cilindrisch in lijn filtertje. VAF-PK-6, RS heeft ze, mss is dit iets?

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
Henry S.

Moderator

Een nieuwe lekt niet ;), deze zijn trouwens voor ook JBC desoldeerstations geschikt. En beter dan de filterhouders van JBC, die gaan namelijk veel sneller lekken.

Een Pace filterhouder houdt het heel lang uit, en gaat alleen lekken als het plastic veroudert. Een JBC filterhouder gaat helaas bij het regelmatig vervangen van het filter al snel lekken.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hmm... moet misschien eens kijken of ik dat filter niet in de kast zelf kwijt kan. Met die paar uur gebruik per jaar kan die daar heel lang zitten. zag dat weller een schattig klein filtertje verkoopt de ds205. Zou die dezelfde slang diameter hebben? Ik weet niet of het filter van festo tegen hete/warme lucht kan.