"
1. Wellicht was het nog niet gesmolten toen Uw broer met de schroevedraaier aan de gang is gegaan.
"
Ik denk dat het wel al gesmolten was waardoor het toen makkelijker afbrak.
"
Is Uw broer kundig genoeg om te weten waar de draden exact moeten,
"
Na analyse van de handleiding en fotos en videos kom ik tot de conclusie: jawel hij weet waar alles hoort.
"
en hoe stevig de schroefjes aangedraaid moeten worden?
"
Mhoaw iets minder zeker hier.
Ik denk dat het hoofd probleem is de manier van aansluiten, als een trekschakelaar al hangt en je gaat al hangend proberen dat aan te sluiten is super moeilijk: slecht zicht en moeilijk hoek op 2 meter hoogte, zelfs met stoeltje en lantaarn/hulp erbij.
Ik ga dat dit keer anders aanpakken: ten eerste ga ik waarschijnlijk de boel niet zelf aansluiten omdat ik nu ook weet hoe het moet.
Ten tweede ga ik nu die nieuwe trekschakelaar er toch af ligt alles doen op tafel hoogte, trek het tussen stuk bij wasmachine/droger combi eruit en gebruik het als tafeltje.
Daar sluit ik zoveel mogelijk aan op normale werk/tafel hoogte, dat gaat 1000x makkelijker dan in de lucht met een wiebeltje ding.
Het lastigste worden de 3 stroom kabels bevestigen die binnen komen.
Ik ga dit wel overleggen met mijn broer maar ik denk dat ik wel mijn zin krijg dit keer. Dit keer wil ik zeker weten dat niets aan het toeval overgelaten wordt.
Dat elke kabeltje goed zit, dat er geen koperen uiteindjes iets raken van plastic en dat alles perfect tussen die plaatjes zit.
Behalve dan die stroom kabels die binnen komen uit muur dat wordt iets lastiger maar ga ik wel goed fotograferen.
"
Op één van Uw genomen foto's lijkt het alsof de draad onder het vierkante moertje ligt, en dan de schroef linksom draaien om de draad tussen het moertje en de behuizing te klemmen. Fout dus.
"
Ja zoiets wat mij ook opgevallen, dat zou klunzig zijn geweest, weet niet of dit express zo gedaan is, of een fout, of dat het zicht moeilijk was of gewoon slordig, daarom ga ik nu heft in eigen hand nemen en tevens alle door mijn aangebrachten aansluitingen tevens fotograferen.
Dient tevens als bewijsmateriaal mocht er toch iets met de wasmachine zijn, kan ik meteen bewijzen dat het niet aan de aansluitingen op de trekschakelaar kan liggen ?!
"
Maar ik zou lekker stoppen met het trachten te achterhalen waarom sommigen nog steeds denken dat de aarde plat is, en de maanlanding met dhr. Armstrong ook in scene gezet is... somewhere in Nevada.
Al met al.... vooruit in het andere topic. En dat had trouwens makkelijk in dit topic verder gekund.
"
Ben ik het niet helemaal mee eens, mensen die willen weten hoe een trekschakelaar werkt of waar die beugeltjes voor dienen hoeven niet mijn helemaal trekschakelaar problematiek te lezen, dat is efficienter voor hun. Echter is het natuurlijk wel nuttig als ze lezen wat er allemaal fout kan gaan als ze het niet goed doen.
De titel van deze topic helpt mensen niet die willen weten hoe een trekschakelaar werkt, vandaar dat ik een nieuw topic nodig vond, vooral om daarop toe te spitsen.
"
Ben toch wel benieuwd waarom er 100GB van een microsd af moet om een paar foto's van een trekschakelaar (omwisselaar met touwtjes) te kunnen maken.
"
4K Camera. Weinig ruimte op MicroSD. 4K Video vreet ruimte op zo een kaartje.
Ik had nog een tweede SD met nog wat ruimte dus die gebruikt om toch snel wat fotos te kunnen maken voor jullie vond dat gister belangrijk genoeg.
"
En dan die trage overzetting.....
"
Dat blijft voorlopig een mysterie. Dit is wel een socket 939 systeem uit 2006 maar toch zou de overdracht 20 MB/sec minimaal moeten zijn.
Canon cameras hebben nou eenmaal ex-fat nodig voor zo ver ik weet.
Echter was de overdracht van ex-fat naar ntfs dus van pre-alloceren zou geen sprake van moeten zijn.
Misschien langzame Microsoft drivers, of snelheids indicatie was niet juist.
Valt me wel vies tegen deze SD snelheden, er wordt op de hoesjes geadveteerd met 80 MB/sec and 40 MB/sec maar dat haalt het bij lange na niet.
Maarja zo zijn fabrikaten 5 TB is in werkelijkheid 4.5 TB volgens Windows En 10 jaar lampje van philips is slecht bij 4 uur per dag gebruik enzo zijn er nog meer kleine letters om op te letten !
Ik wil het wel weten waarom dit zo traag is, ik zit nu in een levensfase waarin ik externe opslag en snelheden en bootability super interessant vind, vooral als eventueel alternatief voor windows 10 dat keer op keer foute updates door mensen hun strot doet als ik technieuws moet geloven. Plus de extra capaciteit en mogelijkheden die het brengt is interessant en "bandbreedte" begint steeds meer een knelpunt te worden voor al deze grote media =D
"
Hoog tijd voor TTT,
"
Wie of Wat is TTT ?
"
die plaatst een superserver met alleen maar SSD in 't frontend.
"
HAHA zo makkelijk zal techniek niet blijken te zijn. Ik vergist mij regelmatig met google en tik SSD in plaats van SD. Zo kwam ik een verhaal tegen dat SSD's langzamer worden als ze vol staan.
Misschien heeft SD daar ook last van. Oorzaak van trage overdacht kan dus van alles zijn.
Maar dat heeft op dit moment geen prioriteit om dat verder uit te zoeken. Mijn computer zal zowiezo nog wat tijd moeten doorbrengen om alles van de SD af te halen zodat ik een NTFS experiment kan doen om te zien of het dan sneller gaat en bijvoorbeeld een grote cluster size.
Ik had gister een "SD-Kaart-SCARE". Ik was al maanden een SD-kaart kwijt en heb uren gezocht in mijn huis waar dat ding nou was. Ik vermoedde al dat ik die bij hem had voor het geval dat ik ergens anders ben en iets wil opslaan. Bleek die toch in me jas te zitten, kan verborgen zakje niet zo goed vinden HAHA !.
Wel blij dat ik hem gevonden heb, zo weet ik tenminste dat niemand hem gestolen heeft, ik had 3 van die 128 GB SD kaarten gekocht voor mijn canon powershot HS SX50, zo een zoom camera om mee op jacht te gaan naar UFOs toen destijds =D
Best wel nuttig apparaat gebleken. Echter 4K video vult 128 GB vrij snel. Mijn 1920x1200 HD monitor is na 13 jaar inmiddels ter ziele.
En ik begin nu eigenlijk wel te beseffen dat 1280x1024 wat mijn huidige monitor resolutie is eigenlijk wel voldoende is voor de meeste videos.
Echter deze draadjes en kleine piel dingen zijn zo klein dat HIGH RESOLUTION wenselijk is.
Ik hier ook een toshiba laptop met resolutie van 1600x900. Daarop kan het beeld/foto iets beter bekeken worden, heel veel scheelt het ook weer niet. Op 1280x1024 is het wat meer "dittert"... lijkt wel ruis of hollywood-grain... vandaar dat ik niet helemaal tevreden was daarover en nog eens op laptop heb gekeken.
Ik besef nu wel het belang van een HI-RES monitor voor dit soort kleine piel dingen beter te kunnen bekijken.
Maar voor gaming vind ik 1280x1024 wel prachtig. Hoge resolutie monitor heeft alleen zin als game HiRES textures and PC krachtige GPU heeft =D HiRes gaming is zonde van energie/hitte en zonde van hogere frame rates op MedRes
Toch wil ik uiteindelijk wel een HiRes gaming system hebbuh =D
Maar vooral ook HiFrame RATE =D Want dan is het pas echt een VIDEO-game.
"
En heliumgevulde mechanische schijven van 15TB als backend. En natuurlijk UnRaid.
Nee, eigenlijk wil ik niets weten over "het" microSD probleem.
"
Ik heb ook USB externe harde schijven (van seagate 4 TB en 5 TB ) , die zijn best wel vet cool =D en gaan met gemak 1 MB/sec voor veel kleine bestandjes en 120 MB/sec voor grote bestanden. Heb hier recent een USB 3.0 PCI Express kaart voor gekocht, deze kan op de plek waar normaal een tweede grafische kaart zou gaan in zo een zwart slot. Echter hangt de PC nu tijdens het afsluiten omdat deze controller alleen mogelijkerwijze correct werkt in PCI Express 1x slot... maar nu zit ie in PCI Express 8x slot, maar dat heb ik er wel voor over, ik hou PC powerknop ingedrukt om PC helemaal uit te zetten nadat windows shutdown "vast hangt", ik wil threadripper 3 misschien kopen 64 reken kernen, dat mag ook wel na 13 jaar geen nieuwe PC gekocht te hebben, wel wat upgrades gedaan, GT 1030 laat veel shooters en games lopen als een zonnetje, verbazinwekkend hoe lang een 2x2.0 GHZ dual core processor meegaat, heb wel windows 7 geoptimaliseerd om niet te veel onzin services en poespas te draaien =D (Wat betreft threadripper 3 ga ik eerst nog even de kat uit de boom kijken, is de 64 core versie te heet ? te lage frequentie ? Dan wordt het misschien toch een 32 core versie de 64 core versie komt misschien in januari 2020 =D mijn hoofd eis is zoveel mogelijk adresseerbare RAM/geheugen daar heeft de 64 core versie 1 of 2 Terrabyte wat dubbel of 4x zoveel is als andere modellen, mijn ervaring met PCs laat zien dat RAM capaciteit uiteindelijk levensduur van PC bepaald, CPU ook wel maar swappen naar PAGEFILE is dodelijk voor performance over het algemeen hoewel deze harde schijven toch ook best wel speedy zijn... maar te veel swappen is bad... stel PAGEFILE op NVME drive dan wordt misschien opeens veel meer mogelijk en wordt deze "planned-obselence" artificiele ram bottleneck omzelen door virtualisatie van RAM dat zou wel grappig zijn als hardware op die manier om de tuin geleid wordt, virtualisatie is wat dat betreft super om hardware te laten doen wat het anders niet wil =D)
Tot nu toe moet ik nog een usb stick of SD kaartje tegen komen die daar overheen kan kwa snelheid en capaciteit en prijs (allle 3 eigenschappen mbt tot deze harde schijven)
Groetjes,
Skybuck.