Gisterenavond het halve huis in het donker wegens getripte aandlekschakelaar. In een halve minuut was ik bij de groepenkast, aardlekschakelaar weer ingeschakeld en tot mijn verbazing bleef die gewoon in.
Tijdens het gebeuren was de vaatwasser bezig een 70 graden programma af te werken. Door het uitvallen van de aardlek was die daar mee gestopt. Na het inschakelen van de aardlek ging ook de vaatwasser weer door. Enkele minuten voor einde programma gaf de vaatwasser E04 storing. Vaatwasser met de uit-knop uitgezet en na enkele mimuten weer aan: geen E04 melding meer.
Vandaag de plint onderaan de machine afgenomen en de bodemplaat was weer nat, maar (nog) geen E15 storing. Bodemplaat drooggemaakt en de machine een programma laten draaien. Ging probleemloos en het water werd ook normaal opgewarmd. Ook een tweede programma werd zonder problemen afgewerkt.
Ik heb vandaag best wel wat tijd doorgebracht, plat op mijn buik voor de machine, om met een zaklamp te zien waar het lekt, maar ik zie geen druppel water, althans op de plekken die ik kan zien.
Het moet een klein lek zijn. Dit is de derde keer (eerste keer was in januari) dat ik de bodemplaat heb moeten dweilen, dus het duurt enkele maanden om voldoende water te lekken om tot problemen te leiden. En dit is de eerste keer dat de aardlek eruit vliegt en ik E04 zie en geen E15.
Denk dat ik toch maar zo'n modificatieset voor de afdichting van de pomppot aanschaf (Siemens nr 12005744 voor SN56M555EU/32) hoewel ik eigenlijk liever niet op goed geluk onderdelen vervang. Maar statistisch gezien is dit de grootste kanshebber, denk ik.