Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 2

Dit topic is gesloten

@Zom-B : ja,dat klopt.een heteluchtfohn is dat.
handig voor krimkousen, maar ik heb ook wel eens wat te schilderen.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Op 18 februari 2007 20:11:55 schreef pros:
[...]
Niet helemaal. Ik vernam vandaag op de radio, dat mensen die orde en netheid hoog in het vaandel dragen, in werkelijkheid aardig wat tijd verspillen. Enenerzijds met het opruimen en het netjes opbergen van alle spullen, maar anderzijds moeten ze meer moeite moeten doen om iets terug te vinden.
Minder ordelijke mensen, darentegen, leggen hun spulletjes intuïtief ergens neer. Maar ondanks de wanordelijke aanblik hebben ze minder moeite een bepaald voorwerp terug te vinden, want ook hier schiet de intuïtie hen ter hulp.
Hetgeen niet betekent dat je moet gaan overdrijven... :-)

Oew.. dit probeer ik mn ouders al zolang duidelijk te maken :P

Op 18 februari 2007 19:06:42 schreef glenn00:
@ceesietopc, Welk programma gebruik je voor die tekening?

Zoals al subtiel door fritsuitoosterstreek verraden: Sketch up. Snel en simpel

@fritsuitoosterstreek
Ik doe ook 3dsmax,en ik had dit ook in 3dsmax kunnen maken. Maar wat dan? Dit plaatje wilde ik zo hebben, en dat is me gelukt, met sketchup. NP toch?

Dat jij dat in 5 min. hebt gedaan: RESPECT
niet dat ik het 100% geloof. Bedoelde je niet het openen van het project en het renderen er van? dat klinkt een stuk realistischer...

Het maken doe ik in 5 Minuten, afgezien van het renderen enzovoort en het tussentijds zoeken naar textures.

Het renderen duurde bij mij 1 minuut en 26 seconden.

Ik zal wel eens een filmpje maken van mijn Maxwerk!

Nog een nootje: het is niet helemaal eerlijk, het zijn gewoon standaard shapes van 3ds, maar je moet ze wel goed krijgen.

[Bericht gewijzigd door fritsuitoosterstreek op 19 februari 2007 16:26:03

http://sic.fotopic.net/c883713.html
de laatste 2 fotos zijn recenter. ik heb een vaste werkbank gemaakt met karren eronder waar de "stock" op staat. zo'n kar (zoals er 2 op de laatste foto staan) is handig om niet helemaal onder het schuine dak te hoeven kruipen ;)

het is nu al wel wat minder netjes maar het is doenbaar. nu moet er ook snel een scope komen.

[Bericht gewijzigd door Birt op 19 februari 2007 17:01:00

Anoniem

Op 18 februari 2007 20:11:55 schreef pros:
Niet helemaal. Ik vernam vandaag op de radio, dat mensen die orde en netheid hoog in het vaandel dragen, in werkelijkheid aardig wat tijd verspillen. Enenerzijds met het opruimen en het netjes opbergen van alle spullen, maar anderzijds moeten ze meer moeite moeten doen om iets terug te vinden.
Minder ordelijke mensen, darentegen, leggen hun spulletjes intuïtief ergens neer. Maar ondanks de wanordelijke aanblik hebben ze minder moeite een bepaald voorwerp terug te vinden, want ook hier schiet de intuïtie hen ter hulp.
Hetgeen niet betekent dat je moet gaan overdrijven... :-)

dit stukje moet ik aan m'n ouders laten zien!
en de nieuwe foto's komen eraan(alleen niet vandaag)

Mijn werkplek ziet er ook nog wel doenbaar uit...
Ik ga toch verhuizen dus zal het dan wel even mooi wegleggen in mijn nieuwe kamer :+

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Op deze pagina kun je (een deel van) mijn werkplek zien!

Een oude werkbank en een Frituurpan.

Dat pistool is nog altijd voor het stevigere bakwerk, heb een fijner boutje voor electronica

EDIT: misschien link ook nog handig!
pagina over m'n voeding+foto's

[Bericht gewijzigd door fritsuitoosterstreek op 2 maart 2007 20:37:37

@Birt

Kijk eens op deze link http://sic.fotopic.net/p37438620.html

Wat zijn al die potjes?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 2 maart 2007 20:34:26 schreef fritsuitoosterstreek:
Op deze pagina kun je (een deel van) mijn werkplek zien!

Een oude werkbank en een Frituurpan.

Dat pistool is nog altijd voor het stevigere bakwerk, heb een fijner boutje voor electronica

EDIT: misschien link ook nog handig!
pagina over m'n voeding+foto's

Je krijgt er honger van he? solderen! :P

( zie: frituurpan )

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Beetje vettig, maar nog steeds te pruimen!

Het bier was op, toen ging er maar een radio in het krat! (zie foto)

m'n website voor wie het wil weten

ben ik schreeuwerig?

[Bericht gewijzigd door fritsuitoosterstreek op 2 maart 2007 20:59:34

\begin{offtopic}
Gruwelijk schreeuwerig zelfs, al heb ik erger dingen gezien. Neem eens een voorbeeld aan de webstek van deze oude heer. Geen electronica-site, maar dat doet weinig ter zake.
\end{offtopic}

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Wat een Akelig schreeuwerige website zeg! Wie zou dat nou gemaakt hebben :P

Nou hou ik op Henry

[Bericht gewijzigd door fritsuitoosterstreek op 2 maart 2007 21:10:50

@pros
Ja inderdaad een gruwelijke site ;)
/oftopic
Is precies wel een leuk boekje om te hebben, ziet er informatief uit, dat intresseerd me wel zon dingen...
/offtopic

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
Henry S.

Moderator

Doe je hem volgende keer in correct Engels? ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 2 maart 2007 21:33:58 schreef Henry S.:
Doe je hem volgende keer in correct Engels? ;)

Ikkuh?
Ben in totaal een kwartiertje met dit stukje bezig geweest, dus véél ruimte voor verbetering

Op 2 maart 2007 20:44:39 schreef fritsuitoosterstreek:
[...]

Ik zeg SMD onderdelen :)

fout, ik heb geen smd onderdelen:p
het zijn wel zo ongeveer alle onderdelen die ik heb. een bakje is gevuld met enkel weerstanden, eentje met condensators, eentje met ic's en transistors en wat diodes... ik moet echter een paar extra bakjes zoeken want ik heb nog wel wat niet gesorteerde componenten ;)

die potjes zijn lege potjes van Benecol (zo een anti-cholesterol drankje). een paar famillieleden drinken dat spul en ik hou die potjes bij, de dekseltjes zijn herbruikbaar, ze zijn stevig, niet te klein of te groot, op de witte onderkant kan je makkelijk schrijven en die zitten dus ook naar boven. ik prik er wel overal aan de zijkant een gaatje in zodat er lucht in kan en er zeker geen condensatie of iets dergelijks kan zijn.

Binnenkort ruim ik mijn werkplaats op en dan zal ik hier wat foto's plaatsen van mijn testatelier en mijn reparatie-ontwerpatelier. Nu vind een kat er haar jongen niet meer in terug en durf ik ze nu bijgevolg nog niet posten.

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple

hallo
ik zie allemaal die mooie rommel/knutselhokken,dus ik heb ook een foto gepost
dit is in de garage ik kon even geen betere vinden

http://members.home.nl/ruuddaniels/fotos/100_1514.JPG

geld en stopcontacten heb je nooit teveel

Oeioeioei! Bereid je maar al voor op aanmerkingen betreffende veiligheid... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

mag ik deze keer? :p
- Open WCD
- Automaat ligt los en aangesloten op een (volgens mij) draaiende motor
- Kroonsteentjes in open lucht (zitten ook aan die motor)
- meer zie ik niet

Dit topic is gesloten