Ach zolang de eigenaar maar weet waar hij mee bezig is valt het wel wat mee
en dan nog is het eigen risico....
ik zie overigens wel twee keer oorbescherming hangen das dan weer een pluspunt
Dit topic is gesloten
Ach zolang de eigenaar maar weet waar hij mee bezig is valt het wel wat mee
en dan nog is het eigen risico....
ik zie overigens wel twee keer oorbescherming hangen das dan weer een pluspunt
haha
de wcd is idd een kapje armer
of de motor draait weet ik niet meer
en kroonsteentjes jah je moet toch ergens je spanning vandaan halen
de foto was van een tijdje geleden maar nu is het een stuk veiliger
http://members.home.nl/ruuddaniels/fotos/100_2270.JPG of zo http://members.home.nl/ruuddaniels/fotos/100_2271.JPG
en ja oorkappen je hebt tenslotte maar twee oren
Op 3 maart 2007 09:37:49 schreef fritsuitoosterstreek:
mag ik deze keer?
- Open WCD
- Automaat ligt los en aangesloten op een (volgens mij) draaiende motor
- Kroonsteentjes in open lucht (zitten ook aan die motor)
- meer zie ik niet
buiten de wcd vind ik er niks "onveilig" aan. Op voorwaarde dat er alleen "bevoegde" mensen komen
Eindelijk dan... Mijn werkplek!
Voor iedereen die nog beperkt wordt door het inwonen bij ouders: wegwezen daar Er gaat een wereld voor je open als je zelf je ruimte kunt kiezen en inrichten!
(foto's clickable voor vergroting)
Overzicht zolder. Door de panorama-effecten lijkt het op de foto wat groter dan het is (hoekburo's staan tegen elkaar aan met de rug en hebben toch echt een hoek van 90 graden...)
M'n vriendin links weggestopt (die ruimte lijkt op de foto juist kleiner dan hij is.. nee echt!) en ik werk aan de rechterkant; het hoekburo voor zuiver het computerwerk en rechts (wit buro, groen werkblad) de elektronica hoek.
Ja, voordat jullie me aanvallen: hier werd niet bepaald 'gewerkt'. Nog niet zo lang daarvoor verhuisd en effe een fotootje getrokken toen het er netjes uit zag
Zoals je hier kunt zien wordt er weldegelijk wat uitgevoerd, hoewel ik het altijd ordelijk probeer te houden (ehm, laat ik de vloer maar niet fotograferen op het moment, is een beetje opslagplaats aan het worden).
Ik kan mezelf maar niet weerhouden van het kapen van mijn computerburo voor wat elektronica-projectjes Op het moment staan daar een muntproever, pic-experiment, pic-programmer. Ohja: geheel rechts mijn scoop, die ik op de eerste foto nog niet had (althans, toen had ik een oude die nog ergens in een doos stond).
he mensen ik wil graag 219 leds parallel aansluiten op 12v 100 ma maar kweetnie welke weerstand(en)ik dan nodig hebt
grtjs stijn
Moderator
Op 3 maart 2007 11:16:50 schreef stijn martens:
he mensen ik wil graag 219 leds parallel aansluiten op 12v 100 ma maar kweetnie welke weerstand(en)ik dan nodig hebtgrtjs stijn
Dit noemen we topic kapen. Open een nieuw topic.
Op 24 oktober 2004 20:12:42 schreef weardguy:
[MOD-EDIT]
Vorige deel vind je hier
Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer
[/MOD-EDIT]Nou ja iets vrolijkers nu:
Heb me hobbytafel eens flink opgeruimd, en nu kan ik er zowaar weer wat doen (een van de oorzaken waardoor het binnen 2 weken ook weer vol ligt)
Ik ga ook een deel van me tafel aanpassen, zo komt er een soort kastje waar de scoop van me vader in komt te staan (die gebruikt hem toch nooit) daarvoor zal ik dan wel moeten bukken om hem af te kunnen lezen, maar dat vind ik niet zo heel erg.
Ook moet er een 3 onderdelenkast bij, omdat ik al me leds en weerstanden zo niet kwijt kan, en ga ik maar eens beginenn aan me soldeer afzuiging en me verlichting boven me bureau.Ter vergelijking:
Voor:
http://www.xs4all.nl/~petervoo/menno/hobbyhoek1.jpg
Na:
http://www.xs4all.nl/~petervoo/menno/opgeruimd1.jpg
http://www.xs4all.nl/~petervoo/menno/opgeruimd2.jpg
http://www.xs4all.nl/~petervoo/menno/opgeruimd3.jpg
ik wil ook een soldeer afzuiging maar ik weet niet goed hoe ik die lucht naar buiten krijg nou ja ik vind die buigbare slangen nog al duur (20uro per meter)
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 3 maart 2007 11:53:08
Ik heb het probleem dat ik een tweekamerflat heb: woonkamer en slaapkamer. Ik kan mijn knutselhok alleen kwijt in een hoekje van de woonkamer (afgeschermd met een gordijn).
Ook moet je al je spullen opslaan in de woonkamer of slaapkamer: het blijft altijd een bende. Of je moet je woning helemaal vol kasten zetten.
Houd daar rekening mee als je een woning kunt huren: neem er een met een tweede slaapkamer of zolder.
@Jochem_S: ziet er reuze gezellig uit. Laat het buiten maar stormen...
Mijn komplete leven is net zo groot als jou zoldertje Jochem_S!
Moderator
Ik heb er weer een kastje bij:
Nog even wat uitzoeken:
In jaren niet zoveel ruimte gehad:
Tja, wat moet een mens anders doen, met zo'n rotweer hé?
Ziet er mooi uit Henry! Nu nog een werkbank en dan heb je weer wat extra bergruimte
Moderator
@Pros: De zon schijnt vandaag weer eens hoor
De werkbank... volgende project, die staat op de andere helft van zolder, met zin even buiten beeld
In deze hoek komt een lage tafel en verder hou ik het zo leeg mogelijk want anders weet ik het wel weer...
Kan ik weer m'n nek breken
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 3 maart 2007 12:38:34
Op 3 maart 2007 12:33:16 schreef Henry S.:
De zon schijnt vandaag weer eens hoor
Bij mij niet hoor, scheelt hemelsbreed niet zoveel. Grijze lucht, geen zon!
en dan hebben we vannacht nog een maansverduistering
Moderator
Dan regent het vast weer...
hier een grijze lap. en wat doe je dan met dit weer? inderdaad, je 'vergeet' even een paar dagen om in de kruipruimte te kijken of er weer veel water in staat en je wordt onmiddelijk gestraft. staat er weer meer dan 5 cm water in de kelder... (zit een gaatje in de muur van de kruipruimte naar de kelder. tja, je moet met een verbouwing toch ergens je elektriciteitskabels langs leggen?)
dus gisteren een halve dag vermakt met het leegdwijlen van de kelder en vanmorgen stond het water in de kruipruimte weer behoorlijk hoog dus meteen de pomp maar aangezwengeld... dat doe ik dus met dit ****weer
1ding voor iedereen die een werkbank gaat bouwen/plaatsen: zorg voor voldoende 'diepte'. niks zo ergelijk als altijd naast je scoop moeten werken e.d!
@andressie: woon ik ook hij woont alleen nog 5km noordelijker en een km of 70 naar het westen..
Op 3 maart 2007 12:34:24 schreef fritsuitoosterstreek:
[...]Bij mij niet hoor, scheelt hemelsbreed niet zoveel. Grijze lucht, geen zon!
hij zit ook in het zonnige noorden;)
en ik in het regenige zuiden (m'n ouders waren net buiten aan het wandelden toen het begon te hozen)
[Bericht gewijzigd door Anoniem op 3 maart 2007 12:52:30
Op 3 maart 2007 12:47:10 schreef MAH:
1ding voor iedereen die een werkbank gaat bouwen/plaatsen: zorg voor voldoende 'diepte'. niks zo ergelijk als altijd naast je scoop moeten werken e.d!
Klopt!!!
Moderator
Zeker weten, daarom heb ik een ouderwetse 70's keukentafel als werktafel, met uitschuifbare planken. ruimte zat want er zaten grote families om de breipot.
Het wordt hier nu dus ook grijs, ik zal te houthakken anders valt dat straks ook weer in het water.
mensen, mensen.... Houthakken? -> kliefbank (plc gestuurd oid)
En vergeten in de kelder te kijken? Bouwen we daar geen sensor voor?
Moderator
Goed voor de conditie Vince
mja, je hebt van die dingen die altijd nog es moeten...
maar eerdaags zoeken we wel even de kitspuit op. kan het wat hoger komen te staan...
maar een sensor, grondwater en zand gaat niet erg gemakkelijk samen...
Wil dan niet achterbijven he!
dit is thuis
beetje vaag
en dit is mijn werk
en dit is ons gebed zonder eind
snap niet dat hij het niet doet!:-p
Dit topic is gesloten