Amen
Dit topic is gesloten
Honourable Member
Op 16 maart 2007 00:47:10 schreef Merijn:en dit is mijn werk
Is dat een Noord-Koreaanse nucleaire kruisraket?
Moderator
@Merijn: Minder roken?
hahahahahah
die nucleare kruisraket is een heihamer (of mijn sjekie)
slaan op 2 km diepte palen de zeebodem in.
met een kracht van 2300 Kj.
ik noem ze tseunamibeukers.
ik ontwerp en verhelp storingen aan de besturingen hiervoor.
@henry
bedoel je die volle asbak of de wazige foto
ik weet het Slechte gewoonte. schaam schaam.
[Bericht gewijzigd door Merijn op maandag 19 maart 2007 10:38:47
offtopic @merijn bevalt die dynatek 112 u
ik moet het doen met een stukje wat ik zelf moet vrijmaken tussen mijn pa zijn rc spullen
vind hem tenopzichte van de Fluke 179/MAG2-set waar ik normaal mee werk een beetje gebrekkig
maar voor dat geld is het een bijzonder goede meter hoor.
stabiel, en goed afleesbaar. en stelt automatisch het meetbereik in. wat ik wel zo prettig vind.
maar ik zeg al.. geef mij maar fluke.
kost wat maar dan heb je ook wat.
zeker met mijn werk, waar naukeurigheid echt heel belangrijk is.
Moderator
Op 19 maart 2007 10:30:19 schreef Merijn:
@henrybedoel je die volle asbak of de wazige foto
De foto's zijn nogal wazig.
Ik heb ook eindelijk eens tijd gevonden voor wat foto's:
Dit is mijn bureau vol PC's.
(Ik doe samen met mijn vrouwke ook aan videobewerking)
Links, mijn PC met 4 schermen, rechts mijn vrouw haar PC
met 4 schermen. voor videobewerking en 3D modelling enzo
is dit echt geen luxe. Op de middelste PC (2 schermen),
speel ik muziek, en staat alle electronica-software op.
(eagle, autocad, picbasic, micro C, visual studio, melabs IDE enz)
http://users.telenet.be/wauters_pauwels/bureau.jpg
Verder heb ik mijn garage wat omgebouwd tot werkplek.
Enige voorwaarde was wel dat mijn auto nog binnen moet
kunnen als alles is opgeruimd !
Dus, links en rechts heb ik een "werkblad" gemaakt, en
daar rondom heb ik bergruimte gemaakt voor al mijn gereedschap, electronica-voorraden en andere "rommel"
Ook heb ik vorige week een beamer kunnen recupereren van't werk. Een beamer met een nieuwe lamp, die nogsteeds met de melding kwam "vervang lamp". Ze dachten dat er iets mis mee was en gingen die weggooien. Natuurlijk moet je na het vervangen van een lamp in de menu een reset uitvoeren hé, haha ... Deze beamer hangt nu ook in mijn garage, en ik had nog een projectiescherm liggen (projecta highscreen) van 1m80 breed. Ik kan dat "scherm" nu als 2de PC-scherm gebruiken, maar ik kan er ook TV en DVD enzo op kijken. (ook geïnstalleerd in m'n garage)
De reden waarom die beamer in de garage is terecht gekomen, is omdat we zowel in onze living, alsook in onze slaapkamer, al 2 beamers hebben hangen.
http://users.telenet.be/wauters_pauwels/garage_1.jpg
http://users.telenet.be/wauters_pauwels/garage_2.jpg
http://users.telenet.be/wauters_pauwels/garage_3.jpg
http://users.telenet.be/wauters_pauwels/garage_4.jpg
http://users.telenet.be/wauters_pauwels/garage_5.jpg
En voor m'n verjaardag heb ik een MPLAB ICD2 clone en labovoeding gekregen, hier nog enkele fotootjes:
http://users.telenet.be/wauters_pauwels/labovoeding.jpg
En voor m'n nieuwjaar had ik de profiler van elektuur gekregen van mijn vrouwtje, deze is nu ook sinds vorige week in mijn bezit:
http://users.telenet.be/wauters_pauwels/profiler_2.jpg
En eerste experimentje: (met colidrive, want zit nog te wachten op licentie van coliliner)
http://users.telenet.be/wauters_pauwels/profiler_experiment.jpg
P.S. Heb ook nog wel "gewone" plafondverlichting in de garage, maar vond de foto's "gezelliger" zo
Binnenkort komt er nog een discobol en wat gekleurde spots bij, haha, dan kan ik af en toe eens een feestje geven in mijn garage
groeten,
Kris
ge hebt daar een verdraaid mooi plekje, Kris. het enige dat volgensmij nog ontbreekt is een grote werkbank. waar moet je nu een te testen project en de daarbij te gebruiken apparatuur neerzetten? of staat die frees nu op die plaats?
indrukwekkende rij schermpjes heb je ook. er moet een beste stapel rekenkracht in die computertjes zitten om 4(!) schermen te gelijk kunnen aan sturen met een beetje kwaliteit. toch raar dat er nooit mailtjes man mij naar jou kunnen overkomen. of opent die hem op een ander scherm waar ge hem niet meer terug kan vinden?
maar die frees van elektuur werkt wel mooi stabiel dus? want volgensmij waren er nog wel hier en daar wat twijvels over de constructie..
en we zien nergens meetapparatuur staan? heb je dat allemaal opgeborgen of ook allemaal in computers gestopt? computerscoop e.d.? zelfs geen soldeerbout kunnen we zien terwijl je die toch vast regelmatig zult gebruiken met zo'n voorraad aan onderdelen..
* Ik zal eens in mijn spam-berichten kijken of ik ergens email kan vinden die daar niet thuis hoort *
Wat die PC's met die 4 schermen betreft, in elke PC zitten 2 PCI-express grafische kaarten (Nvidia 7900 ofzoiets), en elke kaart kan dus 2 schermen aansturen.
Mijn PC is een Core2Duo (E6800 denk ik), met 8 GB geheugen, vista ultimate 64-bit, en 6 S-ATA II schijven van elk 500 GB. (allemaal in striped raid 0 met mirror)
Mijn vrouw zit op een configuratie met een CoreDuo processor, en 4x 320GB SATA-II schijven.
Die middelste PC is een Pentium D, met 4 x 200GB SATA-II.
De reden waarom alle PC's vrij recent zijn, is omdat ik telkens binnen het jaar, een nieuwe PC in mekaar steek voor mezelf, en de mijne dan naar m'n vrouw gaat, en die van m'n vrouw wordt dan de middelste PC, en de middelste PC verhuist dan naar de garage. (Is telkens een hels karwei, altijd een heel weekend mee zoet)
Ik ben nog niet zo lang terug met electronica als hobby bezig, en mijn garage is nog maar "netjes" sinds een week.
(enkele dagen voor die profiler geleverd werd eigenlijk)
Heb ooit eens een jaartje met electronica bezig geweest,
maar heb toen een echtscheiding voor de kiezen gekregen, en heb daarna bijna 2 jaar een appartement gehad met mijn huidige vrouw. Vorig jaar hebben wij dan een winkel gekocht, in die in loft-stijl omgebouwd naar onze huidige woonst. Door die scheiding is er een heleboel materiaal verloren gegaan. (Mijn ex had alles opgeslagen in haar kelder tot ik alles kwam ophalen, en ze heeft toen een waterleidingbreuk gehad in die kelder, ben dus momenteel bezig met alles opnieuw aan te schaffen)
Ik heb momenteel een héél oude scope (tektronix ofzoiets), gekregen van iemand, zonder probes. ik denk eraan om deze naar een scope-klok om te bouwen. De rest van de familie heeft bijeen gelegd voor een PC-scope voor mij, die komt er binnenkort ook bij (kan onder of boven mijn labovoeding staan)
Wat die soldeerbout betreft, ik heb nogal de eigenaardige tik om AL mijn gereedschap op te bergen na "werkzaamheden". mijn schroevendraaiertjes, tangetjes en soldeerbout zitten eigenlijk "verstopt" in een koffer onder mijn werkbank.
Wat het werkoppervlakte betreft, aan de kant van die commodore 64, heb ik nog een "werk-oppervlakte" van ongeveer 1m10 breed (die bakjes van mij zijn bijna 50 cm breed per setje) en 45 cm diep (rand werkblad tot net voor mijn "bakjes") Dit zal voldoende moeten zijn.
Alhoewel, binnenkort begin ik aan mijn kerstproject met enkele vrienden te solderen, en dan komt er voor enige weken een geïmproviseerde tafel in't midden van de garage.
Ik heb nog dikke plaat die 2m20 bij 1m20 is, die komt dan op enkele "schragen" te staan.
We hebben hier nog een extra kamer, maar ik heb nog een andere hobby (bezig bij hé), namelijk modelspoor, en daar is die extra kamer exclusief voor voorzien.
We zijn wel aan't onderhandelen met de buren om een garage over te kopen van hun, die grenst aan de onze, kan ik gewoon muurtje tussen wegkloppen, dan zou ik genoeg plaats hebben, want ik wil ook ooit nog eens een draaibankje aanschaffen enzo ...
groeten,
Kris
Ah, grootse plannen dus. Maar er zit dus nog meer in die PC's dan ik vermoedde 3TB HDD is best heel erg veel.
Dat opruimen is een eigenschap die veel hier niet echt bezitten(wanneer je zo naar de foto's kijkt). Maar ik houd er ook wel van om alleen op de werkbank te hebben waar ik mee bezig ben (dus eerst de oude versterkers en mengpanelen eraf zodat ik weer wat ruimte krijg).
De laatste poging dat ik je heb proberen te bereiken is inmiddels weer bijna een maand geleden. 2 maart zie ik zo in mijn mapje staan.
Wat je werkoppervlak betreft: wanneer je een computerscoop e.d. hebt die dus niet zoveel ruimte innemen kan het inderdaad wat makkelijker met minder ruimte. wanneer ik mijn scoop en specanalyzer + voeding neer zet ben ik al bijna een meter kwijt.
dus we kunnen binnenkort ook gefreesde printjes bij jou bestellen?
geld teveel ? nee hoor, dan had ik destijds wel een groter pand gekocht
Hoe noemen ze dit soort mensen ook alweer ? Dinkies ...
Double Income, No Kids
Aangezien we allebei aan ons tweede huwelijk toe zijn, leven wij nu héél anders. Er staan uiteraard nog altijd de nodige spaarcenten aan de kant, maar we proberen toch wat meer van't leven te genieten en te kopen wat we graag hebben.
Verder werken we allebei fulltime. (Ik in de IT als analyst-programmeur, mag niet zeggen dat ik slecht verdien)
Er is bij ons afgesproken dat ik per maand niet meer dan 500 euro aan hobbies mag uitgeven. Zaken zoals een labovoeding en die profiler enzo, zijn cado's voor kerstmis en verjaardag enzo, en vallen buiten dit budget.
De meeste van onze cado's naar mekaar toe, schommelen rond de 1000 euro, soms meer, soms minder. (die profiler heeft genoeg gekost, vandaar die labovoeding voor m'n verjaardag)
Ik heb vorig jaar voor m'n vrouw haar verjaardag een nieuwe laptop gekocht, en dit jaar krijgt ze een city-trip naar New York cado.
groeten,
Kris
Voor 500 euro per maand kan en moet ik heel mijn levens onderhoud financieren......dus
vaak is het zelfs minder
Op 26 maart 2007 13:23:38 schreef ActiveHouse:
Er is bij ons afgesproken dat ik per maand niet meer dan 500 euro aan hobbies mag uitgeven.
groeten,
Kris
hallo zeg! hier doe ik een heel jaar mee, voor computers EN electronica.
ik zou na 3 maanden al niet meer weten wat ik zou moeten kopen.
ik zou wel weten hoe ik het op moet krijgen hoor... nog zo'n gigantische verlanglijst. Maar als student is er niet veel overschot
ik weet wel wat ik met 500 euro de maand moet doen....
(chocola kopen voor tijdens het hobbyen;))
en het probleem is: ik moet steeds geld vragen van me ouders om iets te kopen (heb wel zakgeld, maar ze willen men uitgaven bijhouden) en de electronicaboer is voor iemand zonder auto/brommer/motor enz.. best wel ver:(
(en ik moet no steeds ff fotos schieten voor dit topic)
Op 26 maart 2007 13:23:37 schreef MAH:
... Maar er zit dus nog meer in die PC's dan ik vermoedde 3TB HDD is best heel erg veel ...
De laatste poging dat ik je heb proberen te bereiken is inmiddels weer bijna een maand geleden. 2 maart zie ik zo in mijn mapje staan ...
Wat je werkoppervlak betreft: ...
dus we kunnen binnenkort ook gefreesde printjes bij jou bestellen?
die Gigs heb ik echt nodig, wij monteren video's in HD formaat, soms met meerdere projecten tegelijk bezig. Heb nog 2 TB in een NAS staan in onze technische ruimte
Over m'n werkoppervlakte: ik maak meestal kleine projectjes (vooral nixie klokken enzo), dan heb je niet veel werkruimte nodig hé ...
ha, een maandje geleden, ben een hele tijd ziek geweest, en mijn vrouwtje "onderhoud" dan mijn mailbox, kan véél verklaren zal dan maar in m'n delete items zoeken
Gefreesde printjes bestellen ? No problemo, als je de excellon & gerber files aan levert kan ik direct frezen.
greetz,
Kris
Op 26 maart 2007 15:59:49 schreef buzzer:
@ActiveHouse: lannen?
heu ? wat bedoel je daar exact mee ?
lan-parties "as in gaming", gebeurt hier niet op de PC, daarvoor heb ik 2 Xboxen staan
Op 26 maart 2007 15:28:06 schreef Knustelsmurf:
[...]hallo zeg! hier doe ik een heel jaar mee, voor computers EN electronica.
ooh, ik wel hoor:
- wil nog een nieuwe satelliet-installatie, ben aan't
wachten tot de dreambox DM-8000 uitkomt voor HD-ontvangst. (rond de 1200 euro, alles inclusief)
- draaibankje (geen idee, rond de 1000 euro ?
- 2de garage (20.000 euro in de streek waar ik woon)
- functie-generator (geen idee, 1000 euro ?)
- extra labovoeding (300 euro)
- nog wat exclusief materiaal voor m'n modelbaan
(enkele duizenden euro's, 2500 gemakkelijkheidshalve)
- 2de HD camera (voor live-registraties eigenlijk een must)
(3000 euro)
- 2 HD plasma TV's voor boven m'n PC's te hangen,
zo kan ik netjes zien wat ik aan't monteren ben.
(5000 euro per stuk)
- 6x IN-18 buisjes (150 euro)
- 6x van die grote Burroughs buizen (250 euro)
- nieuw salon (2000 euro)
als ik dat zo optel kom ik aan 41400 euro.
Daar mag die garage vanaf geteld worden, (geld staat opzij)
en die salon en satelliet mogen er ook af, omdat dit niet echt hobby-related is, en mijn vrouw hier ook van kan genieten. Die HD camera mag er ook af, want die wordt toch betaald door opbrengsten van diverse montages.
(die 2 plasma TV's zijn ook wel gerelateerd aan onze videomontage, maar die moeten van mijn vrouw dan maar van het hobby-budget, omdat volgens haar dit toch een iets overbodige luxe is en met minder ook zou toekomen)
Dan schiet er nog 15200 euro over, tegen 6000 euro per jaar voor de hobby, ben ik nog 2 jaar en half zoet !
En tegen die tijd heb ik weer wat nieuws op m'n verlanglijstje staan.
(wil ooit nog eens een degelijke telegeleide heli kopen voor luchtopnames te kunnen maken voor enkele speelfilms die nog op het ideeën-plankje liggen)
greetz,
Kris
Op 26 maart 2007 16:20:33 schreef ActiveHouse:
[...]heu ? wat bedoel je daar exact mee ?
lan-parties "as in gaming", gebeurt hier niet op de PC, daarvoor heb ik 2 Xboxen staan
nou ja ik dacht..zoveel pcs(of zijn het meerdere monitoren op 1pc?) dus gezellig gamen tegen elkaar
Hm, toch wel apart hoor Kris... Je praat er vrij makkelijk over, maar ik denk dat er een hoop mensen zijn die jaloers op je zijn wat hobby-uitgaven betreft.
Overigens ook leuk dat je vrouw daar allemaal mee instemt, zo in de woonkamer. Ik mag geen computer beneden van die van mij, dus dan maar een mooie zolderkamer ingericht (zie eerder in dit topic). Enneh, ik mag wel een laptoppie beneden hoor En ik ben eigenlijk blij dat ik de boel niet in de huiskamer heb, zou toch minder ruimte voor zijn dan dat ik nu heb, zo kan ik tenminste werken en heb ik de elektronica binnen handbereik
Op 26 maart 2007 15:28:06 schreef Knustelsmurf:
Een laptopje misschien...
Op 26 maart 2007 21:27:03 schreef Jochem_S:
Hm, toch wel apart hoor Kris... Je praat er vrij makkelijk over ...Overigens ook leuk dat je vrouw daar allemaal mee instemt, zo in de woonkamer. Ik mag geen computer beneden van die van mij, dus dan maar een mooie zolderkamer ingericht (zie eerder in dit topic). Enneh, ik mag wel een laptoppie beneden hoor En ik ben eigenlijk blij dat ik de boel niet in de huiskamer heb, zou toch minder ruimte voor zijn dan dat ik nu heb, zo kan ik tenminste werken en heb ik de elektronica binnen handbereik
Tja, er makkelijk over praten ? Ben altijd al een vlotte babbelaar geweest sinds een paar jaren, heb me vroeger bij mijn ex genoeg moeten inhouden
Wat die PC's betreft: toen we die winkel hier gekocht hebben en ik de plannen getekend had qua inrichting, is er meteen rekening gehouden om die PC's in een deel van onze leefruimte te betrekken. Op ons appartement hadden we daar vroeger een afzonderlijke kamer voor.
Aangezien mijn vrouw ook wel de nodige tijd aan de PC doorbrengt, sluit onze PC-ruimte aan op onze leefruimte.
(Wij wonen in loftstijl) En ik speel hier absoluut geen alleenheerschappij over, mijn vrouw komt zelf ook met de nodige voorstellen af
greetz,
Kris
Dit topic is gesloten