Een stof kan ook sublimeren, overgaan van een vaste fase naar een gasfase. Om een gas te krijgen hoef je niet eerst de vloeistof of vaste stof aan het koken te krijgen, denk maar aan waterdamp in de lucht.
In strenge winters kunnen plassen ijs sublimeren, ze veranderen in waterdamp zonder eerst verdampt te zijn.
Hetzelfde zal met het lood in het tin gebeuren, je geeft het zelfs nog een extra zetje door het vloeibaar te maken.
Overgens, lood zal je niet meer terugvinden in je longen, het wordt opgenomen door je bloed, en je krijgt er loodvergiftiging van. Lood kan zelfs door de huid heen worden opgenomen in het bloed.
@Startours, nee ik rook niet, en ja ik soldeer ook met een fan. Die fan werkt dus echt wel hoor, als je het niet wil geloven, denk eens aan alle damp die ergens anders neerslaat.
Je muren, plafond, en meubilair werken ook goed als filter als je de damp door de kamer blaast:P.
Anders zou je die damp in een keer hebben opgesnoven. Die fan zorgt er dus echt voor dat je minder damp binnenkrijgt. Oke, het zal wat meer naar soldeer ruiken, maar beter dan ik de kou zitten te solderen, naar soldeer ruiken doet het zo en zo wel.
[Bericht gewijzigd door
klein is fijn
op maandag 14 februari 2005 22:46:24