Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 2

Dit topic is gesloten

Op 13 februari 2005 19:29:35 schreef klein is fijn:
[...]
Het veranderd wel iets aan de situatie. Steek maar eens een keer 30 peuken op, dan lig je in een keer plat. Doe je vervolgens iedere paar uur een peuk, dan hou je het al een stuk langer uit.
Wijze les:P, niet alleen de hoeveelheid maakt uit, maar ook de concentratie.

En de gevolgen merk je ook niet meteen van roken, van solderen waarsch ook niet meteen.
Wie weet ben je over 20 jaar idd zon skelet :)

Op 13 februari 2005 14:44:56 schreef Evil Aedolon:
[...]

Als je job is "leerkrachten ambeteren"... Wel, ik heb volgens mij VEEL meer chemie dan jij. En jij kent het verschil tussen een legering en een verbinding niet blijkbaar...

Hoeveel Chemie krijg jij dan?
Wat ist verschil tussen een legering en een verbinding dan?

Op 13 februari 2005 19:37:08 schreef JuuL:
[...]
En de gevolgen merk je ook niet meteen van roken, van solderen waarsch ook niet meteen.
Wie weet ben je over 20 jaar idd zon skelet :)

Van wat "wij" solderen zal je nx oplopen... Maar als je bandwerk doet dan zal het wel schadelijk worden.

[Bericht gewijzigd door High-Voltage op zondag 13 februari 2005 19:40:20

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

Legering is als men 2 of meer metalen smelt,en dan een homogeen mengsel maakt en laat afkoelen.

Verbinding is als je tussen je vinger en het metaal
een drupje secondelijm doet.

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Op 13 februari 2005 19:48:16 schreef Bertrix:
Legering is als men 2 of meer metalen smelt,en dan een homogeen mengsel maakt en laat afkoelen.

Dan is die Tin-Lood om te solderen volgens mij toch een legering.

@Evil Aedolon: Hoge school ofwat? Dat je in studiepunten spreekt.... Kun je dat eens uitdrukken in uren?
Zit je dan op een chemische richting?

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

Uren... dat is maar 3-4 uur ofzo maar dat telt wel voor 10-15 in vergelijking met middelbaar. Nee, geen chemische richting...

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op zondag 13 februari 2005 20:48:21

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Op 13 februari 2005 20:23:52 schreef liverpool:
Verbinding is als je tussen je vinger en het metaal
een drupje secondelijm doet.

LOL :D

het gaat off topic.
als je bij wilt kletsen over elkaars opleiding doe je dat maar via msn ofzo..

IF you can't convince them, then confuse them!
Anoniem

Op 13 februari 2005 19:29:35 schreef klein is fijn:
[...]
Het veranderd wel iets aan de situatie. Steek maar eens een keer 30 peuken op, dan lig je in een keer plat. Doe je vervolgens iedere paar uur een peuk, dan hou je het al een stuk langer uit.
Wijze les:P, niet alleen de hoeveelheid maakt uit, maar ook de concentratie.

( Offtipic )
Rook jij hars of koop jij sigaretten gevult met harskern ?

als je de rook naar buiten blaast is het idd wat anders maar als je met je snuffert vlak boven je bout hangt en high zit te worden van de lood die eraf komt is toch wel wat anders als de nicotinne en teer in je sigaret niet dat dat niet verkeert is natuurlijk maja ik zit soms zelf ook wel in de dampen soms wel lekker ruikt in iedergeval beter als sigaret :P

( Offtopic )

[Bericht gewijzigd door Anoniem op maandag 14 februari 2005 03:07:06

Op 13 februari 2005 22:23:13 schreef Jeroen Boere:
het gaat off topic.
als je bij wilt kletsen over elkaars opleiding doe je dat maar via msn ofzo..

Als het topic nou over wereldpolitiek ging, ok.

Maar het is sowieso een off-topic topic!
Huh? nouja, je snapt me wel..

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong

En toch blijf ik erbij dat die damp voor een deel bestaat uit lood. Hoe komt "men" anders aan de term -looddampen- ?
|:(

Hugo Welther

Moderator

Er zit best wel wat lood in soldeerdamp.

Zelf ben ik al ruim 40 jaar dagelijks met de hobby bezig en ben ook nog een stevige roker.
14 dagen geleden longfoto's laten maken omdat ik een hardnekkige bronchtis had. Niks te zien op die foto's. Mooie schone longen volgens de radioloog.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 14 februari 2005 20:47:04 schreef Hugo Welther:
Er zit best wel wat lood in soldeerdamp.

Zelf ben ik al ruim 40 jaar dagelijks met de hobby bezig en ben ook nog een stevige roker.
14 dagen geleden longfoto's laten maken omdat ik een hardnekkige bronchtis had. Niks te zien op die foto's. Mooie schoone longen volgens de radioloog.

Hahahaha, vandaar die tekst "roken is dodelijk":D

Maar hoe kan dat lood nu in soldeerdamp terechtkomen? Het kookpunt van lood ligt hoger dan 2000 °C! Dan kan het toch niet verdampen bij een temperatuur van ongeveer 300 °C?

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
klein is fijn

Moderator

Een stof kan ook sublimeren, overgaan van een vaste fase naar een gasfase. Om een gas te krijgen hoef je niet eerst de vloeistof of vaste stof aan het koken te krijgen, denk maar aan waterdamp in de lucht.
In strenge winters kunnen plassen ijs sublimeren, ze veranderen in waterdamp zonder eerst verdampt te zijn.
Hetzelfde zal met het lood in het tin gebeuren, je geeft het zelfs nog een extra zetje door het vloeibaar te maken.

Overgens, lood zal je niet meer terugvinden in je longen, het wordt opgenomen door je bloed, en je krijgt er loodvergiftiging van. Lood kan zelfs door de huid heen worden opgenomen in het bloed.

@Startours, nee ik rook niet, en ja ik soldeer ook met een fan. Die fan werkt dus echt wel hoor, als je het niet wil geloven, denk eens aan alle damp die ergens anders neerslaat.
Je muren, plafond, en meubilair werken ook goed als filter als je de damp door de kamer blaast:P.
Anders zou je die damp in een keer hebben opgesnoven. Die fan zorgt er dus echt voor dat je minder damp binnenkrijgt. Oke, het zal wat meer naar soldeer ruiken, maar beter dan ik de kou zitten te solderen, naar soldeer ruiken doet het zo en zo wel.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op maandag 14 februari 2005 22:46:24

Op 14 februari 2005 20:47:04 schreef Hugo Welther:
Mooie schone longen volgens de radioloog.

Ja, en dan mondkanker krijgen... (niet dat ik het je toewens)

Het lijkt mij inderdaad de harskern die je ruikt. Het verschilt namelijk ook veel per soldeermerk hoe het ruikt. Ik neem aan dat dat komt door een andere samenstelling van de kern.
Maar het lijkt mij ook niet gezond om veel harskern in te ademen. Als dat affikt krijg je waarschijnlijk ook een hele hoop onbestemde verbindinkjes, waar vast wel iets kankerverwekkends in zit (net zoals brood).

Free the whales!

Ik heb ook maar is een nieuwe prutshoek gemaakt

http://devilmastah.mine.nu/public/werkplek/
(site is niet altijd berijkbaar meestal vanaf 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds

Dames en heren.. ik ben verhuisd :D en ben druk bezig met het inrichten van mijn nieuwe pruts-hoek. Gelukkig had ik nog een kamertje over in mijn nieuwe huis .. fotos volgen snel...

@Hugo: woon nu vlak bij jouw favorite museum :):)

PaWoN

@PaWoN: zou je daar zijn gaan wonen als je niet een kamer over had gehad?

Op 17 februari 2005 16:43:07 schreef Electrogek:
Ik heb ook maar is een nieuwe prutshoek gemaakt

http://devilmastah.mine.nu/public/werkplek/
(site is niet altijd berijkbaar meestal vanaf 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds

21.06:
* High-Voltage probeert de site te betreden

21.07:
* High-Voltage krijgt een vieze 404

21.07:
* High-Voltage post deze reactie

21.08:
* High-Voltage ziet dat de reactie geplaatst is

;)

Op 22 februari 2005 21:05:41 schreef High-Voltage:
[...]
21.06:
* High-Voltage probeert de site te betreden

21.07:
* High-Voltage krijgt een vieze 404

21.07:
* High-Voltage post deze reactie

21.08:
* High-Voltage ziet dat de reactie geplaatst is

* Ives bevestigd high-voltages reactie:

Not Found
The requested URL /public/werkplek/ was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.27 Server at localhost Port 80

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

Idem.... site is ZEER slecht bereikbaar de laatste tijd.... :'(

Dit topic is gesloten