Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 2

Dit topic is gesloten

jullie zeggen dat je vrijwel dagelijks met electronica bezig bent. afgezien van waar je de tijd vandaan haald, wat maken jullie dan allemaal......?
electronicaonderdelen vind ik behoorlijk duur, dus dan gaat er ook een heel vlink bedrag in zitten. maar waar houden jullie je dan de heletijd mee bezig??

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Anoniem

bedenken van schema's
dingen opzoekken via intenet
op dit forum rondhangen beetje posten ( heel belangrijk )
in je werkruimte staan en bedenken wat je kan opblazen
nieuwe dingen proberen
de lokale electroboer lastig vallen mat vreemde vragen
conrad een poot uitdraaien :P
met je kameraad een propellor klok maken
hoogspanning ( leuk om te doen nog leuker om te zien )
op zoek gaan naar oude gebouwen ( potentieel electronica bron )
klein projectjes maken
schema's uitproberen
schema's aanpassen

Lol sommige dingen zijn niet echt seriuus maar dat is zon beetje wat me bezig houd er zijn nog wel meer dingen

Je kan beter niet serieuse dingen begrijpen dan uiterst serieuse dingen geen hol van te begrijpen... Zo weet je waar je mee bezig bent :)

Edit:
Nog een vraagje dat hier wel past:
Voorwat gebruiken jullie de computer in de werkplaats zoal? Ik heb er zopas een P1 150MHZ neergepoot, maar ik zou niet weten wat er mee te doen... Schema's opzetten enz. Maar wat concreet nog? Simulators draaien?
Hij heeft wel geen internet aansluiting.

[Bericht gewijzigd door High-Voltage op vrijdag 25 februari 2005 16:21:44

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

Op 25 februari 2005 16:06:00 schreef High-Voltage:
Voorwat gebruiken jullie de computer in de werkplaats zoal?

1. Circuitsonline bekijken
2. Datasheets downloaden en bekijken
3. Schema-tekenen / print-ontwerp
4. Programmeren/simuleren Atmel µcontrollers
5. Treinbaanbesturing
6. Telescoop-besturing
7. Sex-sites bekijken te off-topic

free_electron

Silicon Member

schema tekenen pcb layout , dingen aansturen . meetapparatuur bedienen ( automatische metingen ) software voor processoren ontwikkelen, programmer mee sturen ( zo een ding waar je eproms , cpus en al wat anders programmeerbar is mee kan programmeren ) VHDL op compileren , fpga software op draaien , datasheets mee opzoeken op internet , spul bestellen bij webwinkels.

en het allerbelangrijkste : De Circuitsonline website mee raadplegen en vragen beantwoorden !

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Alles wat jullie hier zoal opnoemen kan ik er toch niet op doen.... Ik heb nl geen µC's om te proggen....
Internet aansluiting heeft ie ook niet, kan wel, maar ga ik NOG niet doen. Dus datasheets opzoeken gaat moeilijk...

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

Op 25 februari 2005 18:05:15 schreef High-Voltage:
Alles wat jullie hier zoal opnoemen kan ik er toch niet op doen.... Ik heb nl geen µC's om te proggen....
Internet aansluiting heeft ie ook niet, kan wel, maar ga ik NOG niet doen. Dus datasheets opzoeken gaat moeilijk...

dan heb je d`r nix an. ik gebruik hem ook nog om modelbouw tekening op te bekijke. ik heb ook (nog) geen internet. moet nog eff een netwerk kabeltje heen maar daar heb ik nog geen tijd voor (heeft ook geen zin want mijn pc staat voor herinstalatie op mijn kamer). hij staat mij ook niet in de weg want ik kan die ruimte toch niet anders benuten en dan vind ik het wel makkelijk

beginner in opleiding
Anoniem

Op 25 februari 2005 16:06:00 schreef High-Voltage:
Nog een vraagje dat hier wel past:
Voorwat gebruiken jullie de computer in de werkplaats zoal? Ik heb er zopas een P1 150MHZ neergepoot, maar ik zou niet weten wat er mee te doen... Schema's opzetten enz. Maar wat concreet nog? Simulators draaien?
Hij heeft wel geen internet aansluiting.

Ik heb in totaal 4 pc's in gebruik voor mijn hobby's
2 op mijn kamer 1 laptop en 1 in mijn werkruimte voor ter plekke info

PC 1

Intel Pentium IV 3.2 Ghz Hyper-trading 800 Mhz FSB
Asus P4P800S-E Deluxe Moederbord Intel 848P Chipset
1024 Mb Ram Kingston Matched Pair ECC PC3200 (400 Mhz )
256 Mb videokaart GeForce FX 5700LE @ 533 Mhz
2 x 250 Gb Maxtor Hdd S-ATA 16 Mb Chase
Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro Geluidskaart
NEC 3520 Dual Layer DVD brander
LG 52 x 32 x 52 Cd brander
Logitech Toetsenbord + muis
Philips 201B 21 Inch Monitor

Deze pc gebuik ik het meest voor schema's maken simuleren van programma's het opzoekken van informatie en de usual stuuf zoals games spelen internetten en email lezen en nog veel meer

PC 2

Intel Pentium IV 2.66 Ghz @ 533 FSB
Chaintech Apogee 9EJL2 Moederbord Intel 845PE Chipset
1 x Maxtor 120 Gb ATA 133 8 mb Chase
512 Mb Ram Kingston PC2700 ( 333 Mhz )
128 Mb Videokaart GeForce FX5200
Onboard Geluidskaart
52 x 24 x 52 Cd brander
Logitech toetsenbord en muis
17 inch monitor

deze pc word meeste gebruikt door mijn moeder die daar mee op internet zoekt en spelletjes speeld

PC 3 Laptop

Intel Pentium III 933 Mhz
256 mb Ram
16 Mb videokaart
10 Gb hdd
48 x cd rom

Simpel dingetje voor vakantie en andere doeleinden
maak vaak in de vakantie schema's vooral als ik in het vliegtuig zit nix te doen dan maak ik meestal schema's of kijk film

PC 4

Intel Pentium II 333 Mhz
128 Mb ram
3.2 gb hdd
8 mb videokaart
muis en toetsenbord en 17 inch monitor

staat in de schuur en dient slechts voor het terplekke opzoekken van informatie en het bekijken van co als we info nodig hebben of willen posten verder word ie gebruikt om internet radio te laten draaien

alles word verbonden met een 100 mbit netwerk behalve de laptop die gebruik maakt van wirelees lan @ 54 mbps

Op 25 februari 2005 17:14:26 schreef betatester:
[...]

1. Circuitsonline bekijken
2. Datasheets downloaden en bekijken
3. Schema-tekenen / print-ontwerp
4. Programmeren/simuleren Atmel µcontrollers
5. Treinbaanbesturing
6. Telescoop-besturing
7. Sex-sites bekijken

zet die laatste maar bovenaan :P

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Hugo Welther

Moderator

zet die laatste maar bovenaan

Het begint al een beetje off topic te worden nu de PC's van stal worden gehaald.
Dat laatste is wel erg off topic.

On topic please.
Het topic gaat over de inrichting van de werkplek/knutselhoek.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 25 februari 2005 22:14:55 schreef Hugo Welther:
[...]
Het begint al een beetje off topic te worden nu de PC's van stal worden gehaald.
Dat laatste is wel erg off topic.

On topic please.
Het topic gaat over de inrichting van de werkplek/knutselhoek.

Ik kan een beetje volgen in je redenering... Maar toch niet heel hoor.
De PC heeft ook voor een deel te maken met de inrichting ervan. Je kan je PC nl mits de nodige printen en software gebruiken voor metingen uit te voeren, grafieken te maken van spanningsverloop of stroomverandering od... Dus het heeft toch wat met de inrichting te maken.

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Hugo Welther

Moderator

Dat een PC voor elektronica, metingen, datasheets e.d. gebruikt wordt kan ik helemaal volgen. Ik gebruik hem daar o.a. ook voor.

Maar, moet je dan de neven-activiteiten en de inwendige hardware ook vermelden?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 25 februari 2005 22:36:19 schreef Hugo Welther:
Dat een PC voor elektronica, metingen, datsheets e.d. gebruikt wordt kan ik helemaal volgen. Ik gebruik hem daar o.a. ook voor.

Maar, moet je dan de neven-activiteiten en de inwendige hardware ook vermelden?

Ok, daar heb je 100% gelijk in. Dat je zegt ik heb 4 PC's ik gebruik ze voor dat dat en dat tot daar aan toe. En de klokfreq gaat ook nog. Maar de HD, de FSB en het RAM is er toch wat over... Daar geef ik je gelijk in hoor.

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

srry voor onberijkbaarheid :P

komt omdat ik een tijd weg was en me server uit moest

zie nu http://devilmastah.mine.nu/werkplek/

Op 25 februari 2005 23:11:12 schreef Electrogek:
srry voor onberijkbaarheid :P

komt omdat ik een tijd weg was en me server uit moest

zie nu http://devilmastah.mine.nu/werkplek/

Die heb ik al gezien :p

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

ik heb de url aangepast high voltage

eerst was t /public/werkplek ;)

Op 25 februari 2005 23:31:49 schreef Electrogek:
ik heb de url aangepast high voltage

eerst was t /public/werkplek ;)

Maar die was toch down? Of werkte maar de helft van de tijd.

Dan is het int vorige topic dak die mss gezien heb... Of kan dat niet?

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

jawel maar dat was een andere werkplek

Anoniem

>>> Afreageer modus <<<<

sorry wist niet dat het omschrijfen van mijn andere hobby dergelijke negatieve reacties zou opleveren maar het valt me op dat als er iets afgeweken word er zowat iedereen met volle tanden in bijt van DAT MAG NIET aangezien we hier allemaal met pc's te maken hebben vind ik het kinderlijk overdrefen van jullie

>>> Afreageer modus <<<<

en overigens word er in het topic van HmH gewoon normaal gereageerd op de vragen is het te veel gevraagt normaal te reageren als ik er wat neer zet ?

[Bericht gewijzigd door Anoniem op zaterdag 26 februari 2005 01:25:16

Op 26 februari 2005 01:16:47 schreef STARTOURS G24T:
>>> Afreageer modus <<<<

knip

>>> Afreageer modus <<<<

en overigens word er in het topic van HmH gewoon normaal gereageerd op de vragen is het te veel gevraagt normaal te reageren als ik er wat neer zet ?

Ehm... ik raad je aan de laatste berichten nog eens goed na te lezen. Volgens mij is er door iedereen 'normaal gereageerd'. Er wordt slechts (terecht) opgemerkt dat het een beetje off-topic is om ivm de inrichting van je werkplek je complete PC config neer te zetten. Begrijp ook dat als jij daarmee begint, er wellicht 20 reacties komen waarin een vergelijkbare opsomming wordt gedaan. Ik denk niet dat iemand er wat aan heeft als ik ga vertellen op wat voor computer mijn moeder d'r email leest. Een opmerking van een moderator is in mijn ogen dus terecht. Het is zeker niet iets waarvan je zo uit je plaat hoeft te schieten.

Verder:
Ik ben net m'n werkplek aan het opruimen, en het is eigenlijk jammer dat ik nu geen 'voor' en 'na' meer kan laten zien. Althans, de 'na' foto is natuurlijk geen probleem, en zal ik hier over een paar dagen eens neerzetten.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 26 februari 2005 10:17:02 schreef Jochem_S:
[...]

Ik ben net m'n werkplek aan het opruimen, en het is eigenlijk jammer dat ik nu geen 'voor' en 'na' meer kan laten zien. Althans, de 'na' foto is natuurlijk geen probleem, en zal ik hier over een paar dagen eens neerzetten.

Als jij een paar dagen bezig bent de zooi op te ruimen
kan ik me wel een voorstelling maken van de situatie voor de schoonmaak :-)

totaal:
http://members.home.nl/geertvl/Atmoz/bureau/bureau-totaal.JPG

computer:
http://members.home.nl/geertvl/Atmoz/bureau/computerplek.JPG

soldeer/pruts/hobby:
http://members.home.nl/geertvl/Atmoz/bureau/soldeerplek.JPG

onder bureau:
http://members.home.nl/geertvl/Atmoz/bureau/onderbureau.JPG

Totaal is de bureau/werkplek 3,20 meter lang.
Eerst had ik maar een klein bureautje dus dit is echt een voorruitgang 8)

Sine

Moderator

Nu nog een fatsoenlijk kastje + knoppen op die voeding en je bent helemaal klaar. ;)

Mijn computerbureau is echt het slechtste ontwerp dat je kan maken. In zijaanzicht:

code:


|        ___________
|       |           |
|       | scherm +  |
|       | keyboard  |
|        ___________
|           |   |       ###
|        ___________    ###
|________|_________|_______ 
|
|
|
|
|
|_______________________________
 o                             o

Dus bij de minste kracht op ######(bv. even steunen om iets te pakken, breekt heel het spel af natuurlijk ( al 1 keer gebeurt).

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

@Atmoz: Wat een mooie bureau-lamp heb je daar :D

Dit topic is gesloten