Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 2

Dit topic is gesloten

Op 7 maart 2005 20:21:43 schreef Sine:
Nu nog een fatsoenlijk kastje + knoppen op die voeding en je bent helemaal klaar. ;)

Die voeding heeft m'n pa vroeger zelf gemaakt.
Hij gaat van 0 tot 15 volt. Je kunt heel fijn instellen door de zwarte draaiknop en amperage aflezen doormiddel van de drukknop. Maar het is idd geen "eye-catcher" ;)

Maarja, dat is die oude Fluke van me ook niet.
Als ik het dan met m'n pa over zo'n dingen heb wordt'ie kwaad omdat hij dat niet snapt. Ik werk graag met spul wat goed, maar ook mooi is. Hij zegt dan "het hoeft maar te werken". Dus we zullen elkaar op dat gebied nooit begrijpen. Hij heeft zat mooie (prof.) voedingen en multimeters liggen, maar hij vind dat ik het ook best kan doen met niet mooi spul :(

Maarja, beter als niets he.

Zo. Dat heb ik van me af geschreven :D

[edit]

Op 7 maart 2005 20:59:17 schreef Johan v. Althuis:
@Atmoz: Wat een mooie bureau-lamp heb je daar :D

:D lol

Ik heb ook een werkplaats past alleen niet goed bij het forum :p
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=afbeeldingen%20werkplaats%20005.jpg
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=afbeeldingen%20werkplaats%20004.jpg
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=afbeeldingen%20werkplaats%20003.jpg
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=afbeeldingen%20werkplaats%20001.jpg

Majaaaa een werkplaats is een werkplaats

[Bericht gewijzigd door Jonathan op maandag 7 maart 2005 21:16:57

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

Ik vraag me al een tijdje af: bij welk forum past jou werkplaats dan wel?

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
Lucky Luke

Golden Member

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

@ sparks:

plaatjes zijn groot van formaat en groot van bytes

wil je in het vervolg kijken voor kleiner plaatjes (vlugger laden) en als ze te groot voorkomen om het forum kan je ze altijd verkleinen met

code:

[img= xxx,yyy]
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Ik zal er om denken qua formaat zal het de volgende keer wat handzamer maken zeg maar:D
Ik ontdek net dat ik de voorgaande al niet meer kan veranderen

ja de werkplaats valt meer onder metaal als onder elektro
maar goed ieder z'n meug

is wel makkelijk spoelen wikkelen met zo'n draaibank trouwens,Vooral grote spoelen ;)

Heb geen special meet en andere apparatuur alleen een multimeter en 13.8 gestabiliseert voedingkje plus nog wat zwaarder voeding werk

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

@Atmoz

Die Fluke heeft jaren op mijn werk (Radio Centrum Electronica in Utrecht) gelegen als test-meter.
2 jaar terug heeft hij het loodje gelegd (na af en toe al wat problemen te hebben gegeven), maar dat ding was echt robust!!!

ps. mijn prutshoek is weinig bijzonder, gewoon een Ikea bureau, met pc, en als ik meer ruimte nodig heb, pak ik hier op zolder een grote oude eetkamertafel. Ik heb nog wel ergens op zolder een mooie scoop staan, een oude Philips buizen scoop, van een jaar of 30 oud (gokje), alleen is hij helaas niet echt stabiel meer...

[Bericht gewijzigd door Chris Hogevonder op maandag 7 maart 2005 21:56:57

Sine

Moderator

Op 7 maart 2005 21:03:03 schreef Atmoz:
[...]

Maarja, dat is die oude Fluke van me ook niet.

Oude flukes zijn prima !

ik heb een 8000A ( tafel ding ) en een handheld 8024B beiden antiek maar prima mee te werken.

* Sine is vooral blij met de netgevoede 8000A... ik vergeet die krengen altijd uit te zetten :P

[Bericht gewijzigd door Sine op dinsdag 8 maart 2005 22:07:12

ik heb hier ff mijne neergezet:
http://pcelecblog.blogspot.com
in't engels, maar dat mag/moet geen probleem zijn voor jullie.
//edit:
sorry Henry.S, maar ik dacht dat je geen topics van 90 dagen oud mocht kicken ;).

[Bericht gewijzigd door pcnerd op dinsdag 11 april 2006 18:05:57

Take a parachute, and jump!

Noem je dat opgeruimt? Nouja, je kan er in ieder geval alles vinden :)

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Henry S.

Moderator

Op 11 april 2006 18:05:29 schreef pcnerd:
[...]
//edit:
sorry Henry.S, maar ik dacht dat je geen topics van 90 dagen oud mocht kicken ;).

General topics dus wel: Dat zijn de uitzonderingen.

Ok, on topic: Vind je dat soldeerhoekje niet wat krap? Is ook niet echt ergonomisch, vooral als je een behoorlijke tijd soldeert dan ga je last van je rug krijgen! (En ik kan het weten). Doe je zelf een plezier en gun jezelf meer soldeerruimte.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Ik kan hier geweldig in werken, trouwens, ik zit dus ik heb de ruimte, ik heb een lekker fannetje staan, dus ook geen last van rook, :).
het enige wat een beetje lastig is is de tafel zelf, met die gleufjes, ik wil mssg een keertje een mooie placemat kopen zodat er geen troep tussen die kieren kan vallen, of ik kit die kieren een keertje dicht...
en mijn tafel is lekker hoog, zodoende zit ik altijd rechtop, en geen rugleuning vind ik fijn, kan ik lekker draaien op mijn stoel, moet nog een keertje van die bureau krukken kopen :).

@berry:
dat vinden kan ik zeker, er is trouwens een verschil tussen opgeruimt en rommelig zicht :).
alles staat wel degelijk op z'n plek e.d. (wat ik opgeruimd vind) en op de grond staat helemaal niets (behalve onder tafels dan e.d.

[Bericht gewijzigd door pcnerd op dinsdag 11 april 2006 20:41:43

Henry S.

Moderator

Op 11 april 2006 20:37:46 schreef pcnerd:
Ik kan hier geweldig in werken, trouwens, ik zit dus ik heb de ruimte, ik heb een lekker fannetje staan, dus ook geen last van rook, :).
het enige wat een beetje lastig is is de tafel zelf, met die gleufjes, ik wil mssg een keertje een mooie placemat kopen zodat er geen troep tussen die kieren kan vallen, of ik kit die kieren een keertje dicht...
en mijn tafel is lekker hoog, zodoende zit ik altijd rechtop, en geen rugleuning vind ik fijn, kan ik lekker draaien op mijn stoel, moet nog een keertje van die bureau krukken kopen :).
[...]

Ok, daar ging het mij om, goed zitten en wat armslag, door het schuine dak dacht ik dat het wat te krap was.

Ik zal het weekend eens opruimen en een foto'tje schieten :P IS nu nog een behoorlijke zooi :P oa door de 25 inch philips die in reparatie is ....

Op 11 februari 2005 14:43:30 schreef Berry:
Hmm, ik doe toch iets verkeerd... Ik zie mensen van mijn leeftijd met een mooi (of niet, maar het is er) plekje om te werken... Ik? Ik moet het doen met mn bureau waar mn computer opstaat, welke ik leeg moet halen en dan mn spullen uit een bak moet pakken... Niet echt heel practish dus... Hebben jullie (15/16 jarige) die werkplaats op jullie kamer, of in de schuur ofzo?

Hehe, ondertussen ben ik al 2 werkplekken verder :) Van afruimmethode naar een plank van 60x40, lekker handig was dat :S Dat is nu mijn opslag, zit nu aan een redelijk groot bureau te solderen / meten, opslag is als het aan mij ligt de gehele kamer. Zal eens een up-to-date foto schieten.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Henry S.

Moderator

Grrr, morgen weer opruimdag ofzo inplannen

http://ganzz.powerflux.be/Circuitonline/DSC00278.JPG

-
Henry S.

Moderator

Ik ook, ruimte maken voor een Pioneer uit de 60's.

leuk, mijn bureau is beter opgeruimd dan dat van jullie :)

hmm, komt binnenkort nog veel meer bende bij, in de vorm van een funcgen, workbenchmultimeter en mssg nog een f*cking uitgebreide labvoeding.

wow, jullie hebben echt wel veel materiaal(en veel rommel;))
ik heb zo een klein oud bureauke(voorlopig toch), een klein opslagkastje en nog een klein werkplekske buiten in de garage:D

zal foto's wel eens posten

EDIT: gevonden op internet, link

[Bericht gewijzigd door kevin_ op woensdag 12 april 2006 10:14:04

Don't Blame Me, Blame Yourself..

Bij mij staat er (als het simpele scoopje erbij komt) een grote verbouwing te wachten.

Ik heb nu 3 onderdelenkasten van 38 laden, en 1 van 25.
Dat worden straks 3 x 48 lades, en ja, dan gaan er in ieder geval 2 van de grote onderdelenkasten weg.

Dan komt er een extra soort houten muur naast m'n 'werkplek' waar dan 2 onderdelenkasten aan komen te hangen, en de kabelhouder.

Waar het 2de scoopje dan gaat komen... dat zien we nog wel :p

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 12 april 2006 00:31:57 schreef Henry S.:
Werk in uitvoering:

[afbeelding]

Hee, volgens mij hangt deze foto bij ons op school, als voorbeeld hoe het niet moet :)

Overigens nadat wij het 'relatief slordig' hadden achtergelaten.

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong

vergeleken met al die foto's is mijn werkplekje supernetjes. komt ook bij dat ik aan diezelfde tafel moet studeren;)

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
elmowww

Golden Member

Mijn werkplakje op het moment:

http://www.eje-electronics.nl/circuitsonline/IMGP0763.JPG

http://www.eje-electronics.nl/circuitsonline/IMGP0764.JPG

Er staat nog een hele hoop opslag en printproductieruimte buiten beeld... Op deze foto is 2 dagen geleden opgeruimd

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Dit topic is gesloten