Allen,
ik heb hier nog een Bosch droogkast (wasdroger) type Maxx 7 staan waar ik al eens aan begonnen ben en die soms werkt maar meestal niet . Regelmatig geeft deze F11 .
Iemand een idee hoe ik hieraan kan beginnen ?
Groeten .
Jan
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Foto type aub. Werkt soms niet en geeft soms f11. Is er een verband? Je trekt het precies uit elkaar. Gaat hij soms niet zonder f11? Wat is niet werken? Geen displaay. Stroom weg. Gaat even en valt stil...
[Bericht gewijzigd door EricN op (87%)]
Geachte,
soms werkt droger zoals het hoort .
Meestal als je hem aanzet gebeurt er even niets , vervolgens een piepgeluid en melding op display F11 .
De TNY werd al vervangen .
In bijlage enkele foto's
EricN
EricN
Ik zal in de week eens kijken voor de volledige service docs. Die ga je vermoed ik nodig hebben.
Edit: vermoedelijk schaduw of resolutieprobleem maar kijk eens na (foto in paint bijgewerkt)
[Bericht gewijzigd door EricN op (33%)]
EricN
EricN
EricN
Dit soort vieze fouten: ik zou waakzaam zijn voor verliezen. Als je een megger hebt zou dit reuze helpen. Anders is het overbodigheden loskoppelen en dummies (op 2 ntc aansluiting) plaatsen. De print inwendig defect kan natuurlijk ook. Heb je met een scherp oog de printbanen nagekeken op oxidatie onder de groene lak? Verergert het probleem bij warmte?(haardroger) of bij mechanische manipulatie (aka plooien en kloppen)?
Op dinsdag 21 juli 2020 10:27:07 schreef JanEB:
Allen,
ik heb hier nog een Bosch droogkast (wasdroger) type Maxx 7 staan waar ik al eens aan begonnen ben en die soms werkt maar meestal niet . Regelmatig geeft deze F11 .
Iemand een idee hoe ik hieraan kan beginnen ?
Groeten .Jan
Beste Jan,
Heeft u nog een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik ervaar op dit moment dezelfde storing met dezelfde printplaat.
Alvast bedankt.
Bedankt voor de snelle reactie!
Is het mogelijk om de microprocessor zelf te vervangen? Is het mogelijk om op 1 van de foto's in de voorgaande posts aan te geven om welk element op de printplaat het precies gaat?
Nee, vervangen gaat niet. het is een fout in het RAM gedeelte van de processor, data uitwisseling werkt incorrect. Print vervangen is enigste optie.. Plaats eens een foto, wellicht dat ik nog een print heb.
Bedankt voor de uitleg en het meedenken. Dat is jammer.
Ik zal proberen om vanavond een foto te plaatsen.
Deze staat niet geheel bekend met F11 syndroom, dus kijk eerst aandachtig naar de temperatuur sensor en elco's of deze nog aan waarde voldoen..
Oké, ik ga ermee bezig. Dank je!
Waar kan ik de temperatuursensor vinden? Ik neem aan dat deze niet op de printplaat zit maar ergens anders in de droger?
EricN
F11 lijkt motor defect of drg. Mogelijks een onderbreking naar de motor. Meet op de stekker aan de print of je daar de motorwikkelingen meet.
Het kan ook in de relais zitten. Slechte soldering of drg. of de aansturing vd relais.
Mss testprogramma starten om manueel de componenten aan te sturen?
[Bericht gewijzigd door EricN op (18%)]