Welk merk TV zodat ik niet over 3 jaar reparatie advies kom vragen

Ja Hubie, je heb wel gelijk, maar zit niet continu te wachten dat TV naar de klote gaat. Dan koop ik liever een echt goeie die wel minstens 10 jaar meegaat.. Dan kost dat ding maar 1500 Eu..

bprosman

Golden Member

Dan koop ik liever een echt goeie die wel minstens 10 jaar meegaat.. Dan kost dat ding maar 1500 Eu..

Mijn ex vrouw heeft de theorie (met wasmachines), van "Ik koop wel een goedkopere, die leeft dan de helft , of een derde van een Miele, kost ook de helft of een derde , schoon wassen ze allemaal en heb ik wel telkens een nieuw, geen gezever met lekken, reparaties etc.". Met al het sterk, snel verouderende Smart-TV spul zou zo een redenatie natuurlijk ook voor een TV op kunnen gaan.

Overigens is mijn QFU2.1 gisteravond ook (na bijna 7 jaar) overleden (2 keer knipperen) en aangezien ik per se "Ambilight" wil is er voor mij qua merk maar 1 keuze.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
RAAF12

Golden Member

Mocht je om wat huisvlijt verlegen zitten ik heb wel eens LED strips op de achterkant geplakt. Er zijn zelfs namaak do it yourself Ambilight setjes te koop. https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-ambilight-set.html

Ik heb nu 7 jaar een LG 49" led tv.
Paar weken geleden voorzien van nieuwe backlights omdat er 3 leds defect waren dus donkere vlekken in beeld.
That's it.... Draait nog prima verder en grandioos beeld.

Ben echt wel LG fan geworden waar ik vroeger alles had van Haagtechno (Panasonic/Technics)

Terwijl ik de 75" Samsung terugbracht (voor de tweede keer 50€ aan dieselkosten, zal me leren...) begon onze eigen LG 37" thuis te flikkeren ';)

Overigens kreeg ik in de winkel op de TV afdeling te horen dat iedere LCD dit heeft (ging denk ik vooral over donkere scenes die erg donker zijn, mijn Duits is niet slecht maar of ik 100% kan overbrengen wat het probleem is in een Duitse winkel is een tweede). Ik moest de TV maar gewoon op "Game mode" zetten en dan was het goed.
Nu moet ik zeggen dat ik dit wel ergens gelezen had maar niet geprobeerd had. Maar toen ik het youtube filmpje ervan liet zien, gaf de verkoper wel aan dat dit niet goed was.

Overigens was Samsung Nederland ZEER wellwillend om gewoon onder garantie een monteur langs te sturen maar gaf MediaMarkt Duitsland aan dat mijn recht tot het retourneren van de TV daarmee zou vervallen (op afstand had een overigens vrouwelijke Samsung technicus* de TV al een harde reset gegeven (via het geheime menu waar ik wel in kan komen maar waarvan ze bevestigde dat ik daarmee mijn garantie zou verspelen)).

Dezelfde scene van youtube (die via de Amazon app wordt afgespeeld) heb ik ook op een oude laptop via HDMI afgespeeld en dan is er geen helderheidswisseling bij de donkere scenes. Dus wellicht is het domweg een probleem in de 'smart TV' functie. Maar het vertrouwen in de TV was gewoon weg.

Deze onderstaande foto's heb ik dus ook aan de MediaMarkt medewerker laten zien en toen snapte hij nog beter waarom ik hem had terug gebracht.
Deze storingen hielpen ook niet echt met het herstellen van het vertrouwen. Overigens wel allebei via de Amazon app.
De groene scene is uit de youtube scene van het meisje met de roze jas... (de scene speelde ik vaak omdat het wisselende helderheidsprobleem daar zo duidelijk is).

En een andere keer (totaal andere film die na 10 seconden wel gewoon goed was).

* ik heb niets tegen vrouwelijke technici (mijn vrouw is werktuigbouwkundig ingenieur en mijn dochter wordt technisch geneeskundige) maar voorlopig blijft het nog steeds iets dat me opvalt. Aan de andere kant als ik in het ziekenhuis ben, is driekwart van de artsen inmiddels vrouwelijk.

Ik ben eens benieuwd welk toestel de plek nu gaat innemen ;)

Hopelijk een centje meer uitgegeven en dan weer voor jaren tevreden.

(as usual, Samsung, bah :r )

Vanwege het formaat stond deze in de zon, we keken echter altijd met lamellen dicht. De oude staat daar dwars op (de LG* die begon te sputteren gisteren maar het nu weer goed doet).

Gisteren in de winkel raadden ze me aan dan een QLED te nemen, nog beter dan een OLED voor die situatie. Maar da's weer boven wat ik (vrijwillig) wil uitgeven.

Recent (hier?) iets gelezen over welke beeldschermen van een merk zijn en bij welke de kans groot is dat de budget modellen worden ingekocht en een merksticker op wordt geplakt.

Ik heb nu een 58" budget Philips evt.op het oog (Makro, 58PUS7805). Die is klein genoeg om op de oude plek te staan (dus minder last van rechtstreekse zoninstraling waardoor de lamellen niet overdag dicht hoeven).
Maar is die 58" dan een 'echte' of bij Philips juist bv. de 55"?

Overigens heb ik de JIG om het controlboard van de LG Plasma die ik ooit langs de kant van de weg vond qua software te upgraden. Schijnbaar kan die nieuwe software beter omgaan met het verouderde panel waardoor groene en rode pixelstormen nog een paar jaar onderdrukt kunnen worden. Hier al vaker gevraagd wie die update uit zou kunnen voeren, maar nooit een aanmelding gehad. Ik had gezegd nooit geld in dat ding te investeren (JIG kost 150$ ALShij al te vinden is) maar dit was te goed om waar te zijn: 8$ voor dat bordje (en 20 verzendkosten uit de VS). Nu goed inlezen of ik alle benodigdheden ervoor heb en dan nog een maand of twee uitstellen...

Overigens wat betreft de 75"inch, prima formaat, iedereen dolenthousiast maar mijn zoontje van 11 wilde geen film met ons kijken, dat ging hij wel op zijn kamer op zijn (6.35") telefoon doen... |:( _/-\o_ ;)

* LG is >10 jaar oud denk ik, demo model v.d. Makro, we gingen voor een HD 42" en switchten in de winkel voor een FHD 37" demo.