Hoi
Ik ben een beetje nieuw naar alles elektrisch en vroeg mij af of het mogelijk was om mijn bestaande bedraade deurbel te koppelen aan de zender (button) van de draadloos deurbel.
Ik vraag dit voor verschillende redenen
1. de bestaande deurbel is aangesloten om de stroom de draadloos via de stekker maar de button is dmv een batterij die steeds moet worden vervangen
2. de draadloos deurbel vindt ik niet mooi. er zijn veel deurbel buttons die veel mooier zijn dan de plastic gevallen met een draadloos set.
Ik heb de printplaat van de draadloosdeurbel eruit gehaald en er gaat een CR2032 cel betterij in van 3v
De draadloos ontvangers zijn goed genoeg om te behouden.
Is het mogelijk om de prinplaat aan te sluiten op de bedraading van de bel zodat als de bedraad bel wordt gedrukt dat de printplaat reageert voor de draadloos deurbel?
Ik zou het echt geweldig vinden als er hiervoor een oplossing was. Op het internet is helaas weinig of niets te vinden.
Zie afbeelding voor meer info.
Alvast bedankt voor alle hulp. Laat het mij weten mocht meer info nodig zijn.
Thevel
Golden Member
De vraag is al heel vaak gesteld op dit forum.
Gebruik de zoekfunctie maar eens...
bijvoorbeeld deze:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/122677
Edit/
Link aangepast.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
@ts: gewoon een relais gebruiken die parallel op de oude bel past qua spanning. Indien wisselspanning een gelijkrichter tss zetten.Het kontakt v die relais naar de afstandsbedieningsknop verbinden.
@thevel: goede link. Ik lees daar mijn antwoord op namelijk.