Ik weet niet of hij wel bij Philips vandaan kwam. Zou inkoop kunnen zijn. Kopp maakte ze, maar er waren nog een paar Duitse fabrikanten. Kwestie van plaatjes vergelijken.

Er staat pontificaal "Philips" op deze elco's bij de Vraag&Aanbod. Misschien had je ze al gezien?
https://www.circuitsonline.net/aanbod/35047/componenten/6-elcos-470-uf…

Als de addvertentie weg is zijn natuurlijk straks ook de foto's weg, dus hier een kopietje:

Deuco's :-) LL= long life

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (39%)]

Dit soort potten kwam vaak uit Zwolle (letters HP). Hier zie ik letters NN die ik niet ken als fabrieksaanduiding. Maar dat zou ook de datumcode kunnen zijn (November 1981)

P.S. Dankje, ik had ze nog niet gespot.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]

En nog wat fototjes van de binnenkant van een cassettespeler.

Het is de N2234 uit het vorige topic.

Op de print staat in het koper
3103 303 3000.5
8203 270 0368.4
En er onder schijnt nog iets door van
8203 270 03?8.2 waarbij de ? denk ik een 5 is en ik niet per se zeker ben over de laatste 8.

Verder mains 220 V en 14 en PR 8019 WD.

Het IC heeft als opdruk TCA 760B HSS1 (of HSSI?) 10 3W
(EDIT: dank 2n3553, gecorrigeerd!)

Op het loopwerk:
Philips RM7C
305510

In het plastic van het loopwerk K5.7
(en er is te zien dat 1 van de gele tandwielen wat gebitsproblemen heeft :( helaas, helaas. Daardoor werkt doorspoelen van de tape niet meer)

Op de transformator een stickertje met 318 35691 2 WA 119

Zag dit passeren op 2de hands:

Op vrijdag 24 oktober 2025 18:24:10 schreef hobby luke:
Zag dit passeren op 2de hands:
[bijlage]
[bijlage]
[bijlage]
[bijlage]

Die had ik even gemist...
Mooi ding, ik ken met de zelfde kast de acculaders.
Daar zit een 367 kwikdamper in, en bij de grotere een enorme dikke kwikdamper met een E40 fitting...
Ik heb een paar van die dingen staan, die waren vaak te koop op vlooienmarkten voor 5 gulden of zo :)

De meter waar dit over gaat staat hier mooi beschreven, een iets ander type, mara komt op het zelfde neer.
Zit geen accu in maar 2 buizen.
Ik heb er zelf geen helaas.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/135461

Op zondag 9 november 2025 06:09:02 schreef wellenkino:
VALVO Herborn, DE

[bijlage]

Thank you! Interesting to see that Valvo used their own code numbers for a product that was likely identical to the Dutch or Belgian made Philips version. Do you by any chance have a picture of the printing on the capacitors itself?

Welke Philips fabriek maakte deze gevarendriehoek?

Als hij door Philips gemaakt is en niet ingekocht, zal het wel ergens onder de PMF (Plastic- en metaalwarenfabrieken) vallen. Hij zou ook onder Licht kunnen vallen (meegeleverd bij reservelampjes ofzo), maar dan is de kans groter dat hij ingekocht is.

Als je hem hebt, zou je hem kunnen onderzoeken. Alle doosopschriften. 12NC ergens in een doosflap of zelfs direct zichtbaar op de doos. Typenummer. Eventuele teksten of nummers in het plastic gietwerk.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (57%)]

Hij lag in de kringloop in Zwolle.
Ik heb ter plekke gespeurd naar nummers, maar kon niks vinden.
In het witte plastic stond alleen "Philips".
Vond het wel een grappige vondst. Kende wel de verhalen dat Philips ook WC brillen maakte van bakeliet.

Dan was een eventuele 12NC op de doos nog je beste kans. Die zijn vaak moeilijk te vinden en staan er ook niet persé altijd op. Die zou dan aangeven uit welke HIG (hoofdindustriegroep) het idee afkomstig was. Als ik erover nadenk is mijn beste gok toch Licht.

Misschien had je ze al gezien, maar er staan weer philipsnummerdingen bij de V&A:

Euro edge connectors 32x2 contacten, Op het doosje staat het Philips code nummer 2422 025 89285
Door hendrikw

En

2200u/40V elko's
een set van twee 2200u/40V Philips elko's type 222207117222 met bevestigingsbeugels, ex equipment
Door Fatbeard

Als de advertenties weg zijn zijn natuurlijk ook de nummers en de foto's weg, dus daarom hier even een screenshot.

Even terug logeerden wij in hotel v.d Valk Eindhoven daar zag ik deze mooie oude radio helaas zat er geen sticker of label op.

Maar vondt m te mooi om het jullie te onthouden.

Dat is een vroeg plano model, de B5X62A

Het typeplaatje zit op het chassis en is waarschijnlijk zichtbaar als je door het rechthoekige gat kijkt net boven het codenummer van de achterwand.

Die Philips Plano's zijn erg mooi om te zien. Heb er zelf ook eentje (22RB463, zie er geen 12NC op staan) met een mooie, strakke houten minimalistische kast. Was een leuk restauratieproject, de perfecte combinatie van electronica en houtbewerking (fineer herstellen en 4 nieuwe houten knopjes maken op de draaibank, gesandwicht tussen twee aluminium schijfjes om zo de look van de originele knoppen te benaderen).