Miele bord ELP165-S

jerome

Golden Member

Toestel houdt op na ong. 1 min te zijn aangezet. TNY schakel ic wordt warm en stopt bij 58° op de scanner. Met koude spray blijft alles werken. Stroom door de 120 Ohm veiligheidsweerstand blijft laag daar dat deze niet merkbaar opwarmt. Alle spanningen zijn nagenoeg correct. 12,9 ,8,2 en 5,1 na de regelaar die ook niet opwarmt. Vraag is nu of ik buiten het ic best nog andere componenten preventief zou gaan mee vervangen, en dus mee bestellen. Dacht eventueel aan de 2 secundaire elco's. Meten nog wel hun waarde, maar een esr tester heb ik nog steeds niet :-(.

De 400v elco ziet er nog goed uit maar de andere laagspanningselco's zou ik mee vervangen. Veelal gaan deze tny's zonder verdere reden stuk. Altijd wat afwachten natuurlijk.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

TNYs gaan vaker stuk bij deze modellen, dus preventief vervangen.. Advies om zenerdiode RK ook te vervangen... Elco's zijn goed in deze modellen,lekker laten zitten...

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 28 oktober 2020 18:53:50 (21%)

jerome

Golden Member

Toestel werkt opnieuw :-). TNY warmt nog tot 28°. Zener moet nog aankomen, tny was in voorraad en kon ik afhalen hier in de buurt. Nam en 2. Altijd handig om iets op voorraad te hebben.