Die WD-40 is niet ver doorgedrongen zo te zien... Volgende keer iets als loctite of keramisch vet in de draden zodat ze niet zo muurvast roesten? Wat voor gereedschap heb je nu gebruikt? Ik moet zeggen dat ik het koppel met zo een lange ratel wel makkelijk onderschat. Voor dop 12 en minder gebruik ik meestal mijn (niet-telescopische) 1/4" ratel om aan te draaien om deze fout bij het installeren niet al te introduceren.
Hoe zitten die slangen vast dan? Bij mij met knijpklemmen die je met een kleine tang wel los krijgt. Ik kan overal bij in mijn 4-cilinder, dus voor mij is is het relatief makkelijk praten. Als je de rail er uit krijgt kan je met een griptang misschien nog de restanten van de bout verwijderen. In dat plaatje van Schiptronic zie ik dat de bouten misschien van achteren ook te bereiken zijn voor wat olie.
Het inwerken van kruipolie door ratelen heeft mij nooit geholpen, WD-40 overigens ook weinig. Motorolie kruipt dieper voor zo ver mijn beperkte ervaringen gaan. Ik doe niet veel met auto's, maar mijn indruk is dat geweld en reserve-onderdelen daar aanzienlijk meer problemen oplossen dan in de elektronica. Ik weet niet hoeveel die injector-rails kosten, maar er zijn wel situaties geweest dat ik op basis van een redelijk uurloon alvast een nieuw onderdeel heb besteld voor ik begon.