LPG in VR6 - 3 injectoren per bank en 1 bank met extra connector?

Shiptronic

Overleden

Nogmaals ten overvloede, beiden tegelijk vervangen en niet "even" allen nieuwe bougies of kabels(neem originele, en zeker niet de "high performance" siliconen troep, inwendige weerstand is te hoog). proberen, het een sloopt het ander!

Bougies niet te wijd zetten 0,7 - 0,8 max.

Vacuüm word minder met gas geven, dat is normaal, 1e moment zal het mengsel even armer worden, en juist een arm mengsel ontsteek slecht. De ontsteekspanning kan zo maar oplopen tot 18-20 KV! best porselein van de bougies invetten met siliconen vet.

Succes!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
EgbertG

Golden Member

Het is wel logisch dat t met de oude versleten injectoren geen problemen gaf ... want die had een veel te rijk mengsel.

Vooralsnog heb ik weer hoop. Dank

Shiptronic

Overleden

Hoe is het gegaan? ontsteking al opgefrist?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
EgbertG

Golden Member

Toevallig moest ik er vandaag nog aan denken aan deze thread hier. Nog altijd geen tijd gehad. Gebruik de auto wel dagelijks, maar moet heel
voorzichtig acceleren.

Was er wel aan begonnen maar die kabels durf ik er niet af te trekken!
Zit loeivast en aangezien t nu mn enige auto in gebruik is, ben ik wat voorzichtig. 7 juli is mn Renault 20 een oldtimer, dan durf ik aan de
kabels wat harder te trekken.

Verder bezig een Passat V6 LPG station te verkopen .... afscheid nemen valt me zwaar voor die 450 euro ;-)

High met Henk

Special Member

Passat v6 voor 450 euro??

Wegentax bedoel je?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Shiptronic

Overleden

Op 29 mei 2021 22:53:09 schreef EgbertG:.... afscheid nemen valt me zwaar

Ik ken het probleem ,wegens leasebak van de zaak staat hier ook een Jaguar Xtype 3.0 V6 sport 4x4 stil :( (maar niet voor € 450,- ;) )

Passat niet beter bruikbaar als onderdelen donor/spareparts?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
EgbertG

Golden Member

Ik heb goede herinneringen aan die Passat V6 ... het rijdt echt geweldig!
Handgeschakeld en mag 1800 kg trekken. Ideaal om een auto op te halen!
Op LPG is t idd wel 110 euro per maand, maar dat is ook maar 30 euro per
maand meer dan op benzine ....

Qua onderdelen heb ik er weinig aan. Totaal ander motorblok. Denk dat
ik m toch maar op marktplaats zet en idd voor maar 450 euro....

Shiptronic

Overleden

Ah, de V6 vs VR6, beide mooie stukjes techniek!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Was even benieuwd naar de status?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Op 25 juni 2021 18:49:42 schreef Shiptronic:
Was even benieuwd naar de status?

Op 29 mei 2021 22:53:09 schreef EgbertG:

Was er wel aan begonnen maar die kabels durf ik er niet af te trekken!
Zit loeivast en aangezien t nu mn enige auto in gebruik is, ben ik wat voorzichtig. 7 juli is mn Renault 20 een oldtimer, dan durf ik aan de
kabels wat harder te trekken.

Er was een speciaal tooltje, dat zat normaal vlg mij op de kabel van cil.1 gedrukt, daar mee kon je de kabels eraf trekken!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
EgbertG

Golden Member

Heb de e-mail notificatie hier abusievelijk niet aangezet, kom t nu
pas weer tegen.

Ok, dat is interessant voor me om even na te vragen of er inderdaad
iets is om die kabels te verwijderen.

De auto gebruik ik dagelijks, nog steeds met de handicap eerder beschreven. Nieuwe (prijzige) bougies reeds aanwezig ook.

Ik ga eens navragen ... wordt vervolgd.

Shiptronic

Overleden

HA ha , Je had andere plannen maar ik herken het maar al te goed , en zijn wel speciale (lange) punt tangen voor het uiteinde kan je dan de dop mee pakken.

of even een cv-pipje en de haakse slijper en zelf even de tool maken https://m.media-amazon.com/images/I/51cd0somLLL._AC_SL1500_.jpg

https://www.amazon.nl/HAZET-1849-6-bougiestekker-trekker/dp/B001C9X7U8

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
EgbertG

Golden Member

Aha... dat is een duidelijk plaatje! Er zitten gelukkig haakjes op de
bougiedop! Nu durf ik al wat meer ;-)

Begrijp ik nu ook dat t feitelijk nooit de bedoeling is om aan de kabels
te trekken om de bougiedop te verwijderen?

En pff ... ik heb zo waanzinnig veel projecten staan:
R4, R20, VISA, GSA, 325 etc. etc.

Het is tijd dat ik er eens serieus
bij stilsta dat ik niet 500 jaar oud ga worden .....

[Bericht gewijzigd door EgbertG op zaterdag 4 september 2021 08:12:05 (17%)

maartenbakker

Golden Member

Ik zou met de GSA beginnen en de 325 ongezien doorverkopen, daarna de Renaults doen met het geld dat de 325 opbrengt, of ben ik nu te optimistisch?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
EgbertG

Golden Member

;-)

Wel duidelijk input van iemand die t wereldje kent!

Inderdaad een 325 is sowieso goed te verkopen en ook niet meer de auto
die ik zelf heel erg ambieer. Dus snel geld en opruimen is idd de
325 verkopen.

De GSA is weinig werk ... stukje bodemplaat en daarna probleemloos APK.
Het is een rode .. leuk zelf mee gaan rijden.

De R4 even snel door APK en niet mooi maken, maar wel met APK verkopen.
Rijdt vreselijk zo'n ding ... althans ik zit er niet goed in.

Deze R20GTD is en blijft de liefde van mn leven:

Dus je hebt me verder geholpen!

High met Henk

Special Member

HAHAHA

hier hetzelfde:
2x range rover classic
1x defender
2x ford scorpio
en de P38
en ook nog 2 motorfietsen
en nog 3x een NSU quickly

[Bericht gewijzigd door High met Henk op zaterdag 4 september 2021 14:48:10 (23%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
EgbertG

Golden Member

Lotgenoten altijd fijn!

Ik ben al wel zo verstandig dat ik niet meer elk koopje op marktplaats erbij koop ;-)

maartenbakker

Golden Member

Op 4 september 2021 14:30:25 schreef EgbertG:

De GSA is weinig werk ... stukje bodemplaat en daarna probleemloos APK.
Het is een rode .. leuk zelf mee gaan rijden.

Zelf mee gaan rijden zou ik ook doen inderdaad. Ik hou van boxers en van hydropneumatische vering, heb ze alleen nog nooit in combinatie met elkaar gehad. Mijn rode boxer was ooit een Alfa 33 en ik heb 2 Xantia's gereden.

De R4 even snel door APK en niet mooi maken, maar wel met APK verkopen.
Rijdt vreselijk zo'n ding ... althans ik zit er niet goed in.

Mijn oom had er ooit een, ik zou er wel eens een rondje in willen rijden als ik er een tegenkom, maar zou hem nooit aanschaffen.

Ik heb sowieso geen ruimte en budget op het moment om met auto's te hobbyen.. In het verleden heb ik dat ook niet slim aangepakt; te lang stil laten staan, geen goede knutselruimte en dan uiteindelijk niet meer makkelijk op te knappen.

In de loods waar een paar auto's in zouden passen, staan nu televisies en een geschorste Transit. Het kan zijn dat ik daar met een half jaar ook moet vertrekken dus dan heb ik alleen de dagelijkse auto over (Doblo lang).

Deze R20GTD is en blijft de liefde van mn leven:
[bijlage]

Kan ik me wat bij voorstellen! :)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

Op 4 september 2021 08:08:35 schreef EgbertG:

Begrijp ik nu ook dat t feitelijk nooit de bedoeling is om aan de kabels
te trekken om de bougiedop te verwijderen?

Foei!! NOOIT aan kabels trekken altijd aan de connector!

7 juli is mn Renault 20 een oldtimer, dan durf ik aan de
kabels wat harder te trekken.

De R20 is dus nog niet de dagelijkse auto geworden ? ;(

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 4 september 2021 19:01:17 (22%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
EgbertG

Golden Member

Ja nee ... zo bont maak ik t ook niet, hoor! ;-)

Sterker nog - zie afbeelding - aan deze zwarte lusjes durfde ik tot
nog toe niet eens voldoende te trekken ....

Of moet ik daar gewoon op los gaan???

Shiptronic

Overleden

idd die zwarte lusjes zijn om aan te trekken, deze heeft dus geen losse tool. er waren versies waarbij er een tool was zodat je dat lusje op elke dop kon schuiven.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Ik las dat het inmiddels gelukt is?

Nog hulp nodig bij het instellen van de K waardes of was Backup terug zetten voldoende?

Om te testen of de K waardes goed staan.

Ga een stuk rijden op LPG, en zorg dat je de volgende waarden in een grafiek kan zien:

1) FFT, Fast Fuel Trim (short term fuel trim)
2) SFT,Slow fuel Trim (Long term fuel trim)
3) Lamba waarde ( tussen 0.00 en 1.00V)

Zorg voor een lange vlakke weg (snelweg zonder viaducten)

Houd toerental en belasting(dus aico uit en niet op voorruit verwarming, en niet spelen met verlichting ed.) constant liefst op cruise control.

Schakel nu naar benzine, de eerste paar seconden mag het even heen en weer lopen(FFT), maar daarna moet gelijk dezelfde waarde te zien zijn. mocht zelfs de SFT verlopen zit je er flink naast.

Ook stationair kan je dit controleren zowel met en zonder belasting van Achtruit verwarming verlichting kachelblower alles aan / alles uit.

Waarom van LPG beginnen en dan naar benzine schakelen? anders moet je naar LPG schakelen en daarvoor moet je een keer gas geven en kan je je meting weggooien :)

Mocht je een willen dat ik help/mee kijk wil ik wel een keer naar Tiel rijden om te helpen, diag tools heb ik voldoende, die kan ik mee nemen. Laat maar weten en veel plezier met je Golf VR6

PS, wel ben ik nog benieuwed naar de oude bougies , mocht je die nog hebben ben ik wel benieuwe naar foto's van het porcelein.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
EgbertG

Golden Member

Heb ze niet bewaard helaas. De bougies zagen er gezond uit, maar wel versleten.
Porselein was in orde, slechts lichtbruin qua kleur. De electrodes waren echter wel enorm
ingebrand en de vonkafstand was het dubbele van wat de specs voorschrijven.

Hiermee was ook meteen het inhouden/schokken verholpen dat ik alleen op LPG
bij lage toeren had. Op benzine kon ik al rustig planken zonder stotteren.

Met mijn freeware Ross-tech software heb ik nog niet kunnen achterhalen
in welke banken ik de fuel trimmings kan vinden.

Heb de software in de LPG ECU gereset en op auto gezet .. ja ik had er vanaf
moeten blijven achteraf....

Staat nu een Renaultje 4 op de brug met het stuurhuis uitgebouwd. Heel ander
soort problemen nu ;-)

In welke omgeving woon jij?

Shiptronic

Overleden

Omgeving Zwolle, afgezien van wat tijd kost het me niets, de werkgever vergoed de KM's :)

We hoeven niet op de brug dus de 4 kan blijven staan en staat niet in de weg.

Basis instellingen kan ik stationair doen(zou ook nog remote met team vieuwer kunnen), voor de rest moeten we even de omgeving Tiel exploren :)

[edit] heb je tussen porselein en dop ook het goede vet gedaan? kan evt. tube voor je mee brengen.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 24 november 2021 13:17:02 (14%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
EgbertG

Golden Member

Lijkt mij wel leuk en nuttig je hier eens uit te nodigen!