maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Zoek op doorstuurservice. Dan vind je onder andere https://www.forward2me.com/
Ik heb niet naar de prijs of kwaliteit gekeken en zelf geen ervaring mee. Wil binnenkort echter ook bij een Duitse webshop bestellen, dus dan ga ik er achter komen.
rob040
Golden Member
Ik heb laatst iets bij Bürklin in Duitsland besteld omdat ik het in Nederland niet eens kon bestellen (alleen met een BTW nummer en die heb ik niet).
Wellicht kun je daar vragen of ze het voor jou willen bestellen en dan aan jou leveren. Wordt verstuurd naar NL via UPS.
Hallo ad12345,
Ik ben een in Duitsland woonachtige Nederlander en wil je best wel helpen met je probleem. Je kunt mijn adres opgeven als leveringsadres en dan stuur ik het vervolgens door naar jouw adres. Omdat ik vrij dicht in de buurt van de grens woon is het een kleine moeite om je onderdeel in Nederland op de post te doen; scheelt aanmerkelijk in de kosten. laat me maar wat horen.
Op 19 juni 2021 12:54:18 schreef ad12345:
Dit is de reactie van uit Nederland.De prijzen in de prijslijst van onze fabriek in Duitsland komen vaak niet overeen met de prijzen die wij hanteren.
De prijslijst waarin u het artikel heeft gevonden is een prijslijst welke exclusief bedoeld is voor de Duitse markt.
Wij zijn vanuit GMC-Instruments volle dochten van Gossen Metrawatt maar zijn een apart bedrijf verantwoordelijk voor de Nederlandse markt.
De Nederlandse markt is in deze onze markt en aanvragen etc. van Nederlandse klanten zullen dan ook worden doorgestuurd naar ons.
Wij bepalen voor dergelijke artikelen zelf onze verkoopprijzen, welke per artikel worden bepaald.
Hierin wordt onder andere rekening gehouden met het volume waarin een artikel verkocht wordt.
Bij de fabriek ligt bijvoorbeeld dit volume veel hoger dan voor ons omdat wij een kleinere markt hebben.
Dit resulteert in een andere berekening van marge en daarmee verkoopprijzen.
Raar dat er nog zo'n constructie bestaat in de huidige EU-eeuw. Lijkt mij dat een apart dochterbedrijf exclusief voor de NL (kleinere) markt duurder uitpakt dan dat (forse) prijsverhogingen kunnen goedmaken aan winst. En dan nog zou iedere EU-lidstaat een eigen dochter moeten hebben voor die zogenaamde exclusieve markt.
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
De Huifkar geen oplossing? Heb die in het verleden wel eens gebruikt.
Wat is dat voor een dubieuze tent. Je moet eerst al je gegevens afgeven en 12,50 betalen voordat je de tarieven kan zien?
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op 19 juni 2021 13:31:18 schreef maartenbakker:
Zoek op doorstuurservice. Dan vind je onder andere https://www.forward2me.com/Ik heb niet naar de prijs of kwaliteit gekeken en zelf geen ervaring mee. Wil binnenkort echter ook bij een Duitse webshop bestellen, dus dan ga ik er achter komen.
Ze werken volgens mij niet vanuit Duitsland maar enkel vanuit de UK, en verzenden naar 200 landen.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 20 juni 2021 00:53:05 schreef toeter:
Ik ben een in Duitsland woonachtige Nederlander en wil je best wel helpen met je probleem....
Hele discussie op zo'n eenvoudige, duidelijke vraag. Dit antwoord is precies waar de TS om vraagt (wat op zich helemaal geen gekke vraag is). Top!
Raar dat er nog zo'n constructie bestaat in de huidige EU-eeuw.
Ja. Niche-bedrijven kunnen zich permitteren een beetje achter te lopen op de algemene evoluties in techniek-economie-samenleving.
Hele discussie op zo'n eenvoudige, duidelijke vraag. Dit antwoord is precies waar de TS om vraagt (wat op zich helemaal geen gekke vraag is). Top!
Esattamento! Zo simpel kan het leven zijn.
Op 20 juni 2021 10:32:20 schreef big_fat_mama:
[...] Ja. Niche-bedrijven kunnen zich permitteren een beetje achter te lopen op de algemene evoluties in techniek-economie-samenleving.
Ooit een keer zoiets bij de hand gehad met een schermpje van een digitale camera. Die koste overal in het westen rond de 150.- en bij de Ali 17.50 euro. Wel met 15 euro verzendkosten. En er was nog één Alishop die ze verkocht voor 4.- euro, maar dan moest je er 100 nemen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 20 juni 2021 10:10:33 schreef vergeten:
[...]Ze werken volgens mij niet vanuit Duitsland maar enkel vanuit de UK, en verzenden naar 200 landen.
Klopt, kennelijk heb ik iets te snel doorgeklikt om dat te zien.
Op 21 juni 2021 04:36:53 schreef harry64:
[...]
Ooit een keer zoiets bij de hand gehad met een schermpje van een digitale camera. Die koste overal in het westen rond de 150.- en bij de Ali 17.50 euro. Wel met 15 euro verzendkosten. En er was nog één Alishop die ze verkocht voor 4.- euro, maar dan moest je er 100 nemen.
Bij dat soort onderdelen wil er wel eens kwaliteitsverschil inzitten.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (46%)]
Op 20 juni 2021 00:53:05 schreef toeter:
Ik ben een in Duitsland woonachtige Nederlander
Zo doe ik het meestal ook, een vriend woont in D maar heeft Nederland als zijn verzorgingsgebied voor producten van een Zwitserse Firma en komt regelmatig langs (gemeente Rotterdam). Nou ja, regelmatig, ik heb hem al 8 maanden niet gezien en dus de 12TB harddisks die bij Amazon.de tientjes goedkoper waren dan bij de Nederlandse aanbieders ook niet