Hallo
Ik ben op zoek naar iemand die in Duitsland woont en daar een trafo kan bestellen of ontvangen en door sturen.
gr, Ad
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik denk dat er niet veel animo voor komt als alle informatie stukje bij beetje uit je moet worden getrokken... 
(welke metratest, welke trafo...)
mvdk
Golden Member
Ja, precies. Misschien is er wel iemand in Duitsland die zo'n trafo zou kunnen aannemen, en wachten op verdere verzending, maar misschien gaat het wel om zo'n ding van 25 ton ofzo. Daar word je hele tuin door verwoest.
Merk en type is dan wel niet zo heel belangrijk, maar een beetje informatie omtrent gewicht en omvang kan geen kwaad.

maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 18 juni 2021 19:38:51 schreef big_fat_mama:
Als dat een trafo is dan ben ik Jan Klaassen.
Welkom op het forum, Jan. Ik hoop dat je er veel nut en plezier van mag hebben.
Hmmmmpfff. I stand corrected. Geef nu toe: op de eerste foto zag het ding er véél dunner uit dan 3 cm, en daar heb ik me laten aan vangen.
NB bijzonder gewaardeerd de reactie van maarten, met slechts 1 wenkbrauw lichtjes opgetrokken, gewoon raak!
[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op (29%)]
In het opschrift op de trafo is er niets dat hem als trafo identificeert. Normaal verwacht je op een trafo de primaire en secundaire spanningen, de stromen en het vermogen. Maar hier niets van dat alles.
Typisch een truc van een fabrikant die iets heeft bedacht wat je nergens anders kan krijgen.
Maar om het even concreet te maken: om welke bedragen gaat het?
De leverancier stuurt het naar iemand in Duitsland, maar die Duitser stuurt het weer door naar jou. Die kosten moet je ook betalen, en misschien ook nog een fooi voor die vriendelijke Duitser.
Is de winst van deze operatie zo groot dat het allemaal de moeite waard is?
[Bericht gewijzigd door KlaasZ op (36%)]
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op 18 juni 2021 21:02:52 schreef KlaasZ:
Typisch een truc van een fabrikant die iets heeft bedacht wat je nergens anders kan krijgen.
Of een fabrikant die vreemde spanningen en hoge isolatiewaardes nodig had en een trafo op maat heeft laten maken.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op 18 juni 2021 21:02:52 schreef KlaasZ:
In het opschrift op de trafo is er niets dat hem als trafo identificeert. Normaal verwacht je op een trafo de primaire en secundaire spanningen, de stromen en het vermogen. Maar hier niets van dat alles.
Wat denk je van de ILP ringkern trafo's daar staan ook van die lekkere nietszeggende nummers op als 49732.
Op 18 juni 2021 00:33:52 schreef mvdk:
Ja, precies. Misschien is er wel iemand in Duitsland die zo'n trafo zou kunnen aannemen, en wachten op verdere verzending, maar misschien gaat het wel om zo'n ding van 25 ton ofzo. Daar word je hele tuin door verwoest.
Merk en type is dan wel niet zo heel belangrijk, maar een beetje informatie omtrent gewicht en omvang kan geen kwaad.![]()
Direct bij Siemens bestellen..680 kVA 10kV... 
Op 18 juni 2021 23:52:45 schreef Sine:
Of een fabrikant die vreemde spanningen en hoge isolatiewaardes nodig had en een trafo op maat heeft laten maken.
Dan zou je toch nog concrete informatie op de trafo verwachten.
Dan verwacht je misschien wat veel, die trafo krijg je elders toch niet. Er staat een typenr op, dat is alles wat je nodig hebt als je een nieuwe wilt bestellen.
Het verbaast me überhaupt al dat je die trafo nog kunt krijgen. Dit model is 25 jaar oud.
Dat lijkt me allemaal erg netjes van de fabrikant, en echt niet een gevalletje van "wij maken stiekem een custom trafo zodat jij het niet kunt repareren"
Plaats eens een linkje van de winkel waar je hem wil bestellen, zowel een Nederlandse en een Duitse. Dan kunnen we je misschien helpen met een goed alternatief.
Gewoon bij de fabrikant in Duitsland die levert hem alleen niet naar Nederland daar voor moet je bij de Nederlandse importeur zijn en deze vraagt 2x zoveel.
GMC-I Service GmbH
Beuthener Str. 41
90471 Nürnberg
Dan zou er een soort afspraak zijn tussen fabrikant en importeur. Wat dan weer niet in overeenstemming is met wat op hun site staat.
As a premium provider for Measurement- and Test Instruments, we certainly offering you delivery service for replacement parts. Worldwide we supply you original replacement parts - fast and easily.
Als Premium-Dienstleister für Mess- und Prüfgeräte bieten wir Ihnen natürlich auch einen Ersatzteil-Lieferservice an. Wir beliefern Sie weltweit mit originalen Ersatzteilen – schnell und unkompliziert.
Dit is de reactie van uit Nederland.
De prijzen in de prijslijst van onze fabriek in Duitsland komen vaak niet overeen met de prijzen die wij hanteren.
De prijslijst waarin u het artikel heeft gevonden is een prijslijst welke exclusief bedoeld is voor de Duitse markt.
Wij zijn vanuit GMC-Instruments volle dochten van Gossen Metrawatt maar zijn een apart bedrijf verantwoordelijk voor de Nederlandse markt.
De Nederlandse markt is in deze onze markt en aanvragen etc. van Nederlandse klanten zullen dan ook worden doorgestuurd naar ons.
Wij bepalen voor dergelijke artikelen zelf onze verkoopprijzen, welke per artikel worden bepaald.
Hierin wordt onder andere rekening gehouden met het volume waarin een artikel verkocht wordt.
Bij de fabriek ligt bijvoorbeeld dit volume veel hoger dan voor ons omdat wij een kleinere markt hebben.
Dit resulteert in een andere berekening van marge en daarmee verkoopprijzen.
mvdk
Golden Member
Elf regels tekst, maar de vraag van KlaasZ word niet beantwoord.
Ben er eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar. Gaat het om honderden euro's verschil?