whirlpool memphis 4587 doet niets alleen klikken

hallo
ik ben bezig met een wasmachine whirlpool memphis 4587
klacht doet niets meer je hoort alleen relai,s een paar keer klikken als je op start drukt
deur is dan vergrendeld ook centrifugeren doet hij niet, als je reset geeft gaat hij wel afpompen, pomp is schoon en als je emmer water in app gooit pompt hij dat snel genoeg af bij reset, als je op de slang van niveau regelaar blaast gaat hij afpompen, slang van niveaumeter niet verstopt.
ander waterslot maakt geen verschil, verwarming is oke, motor heeft geen koolborstels. geeft vaak melding f21 = probleem met afpompen , pomp niet
versleten, f22 = deurvergrendeling, f23 = waterniveau en f08 = verwarming
wie heeft hier ervaring mee?

Op het eerste zicht is dit een typisch M500 probleem. Veel geluk die te herstellen. Maar dan doet hij gewoon niets. De deur gaat wel vast en die reacties qua pompen en pressostaat kloppen ook met een defecte Askoll motor maar die reeks foutcodes doen me twijfelen. Die zijn niet in lijn te brengen met een defecte motor. Ik zou het serviceprogramma eens doorlopen en kijken wat daar uit komt.

Foto typeplaatje aub.

Mss ergens waterschade? Verlies op componenten? Wat is de algemene staat? Zeer vuil binnenin?

[Bericht gewijzigd door EricN op (10%)]

Meestal bij die alarmen is verwarmings relais defect, meet ook waterhoogte via dat relais. Daarnaast niet centrifugeren is meestal motor M500 IDD, goed te herstellen!!

wat is m500?, pressostaat?, askoll motor, hoe draai je service programma?
app heeft geen waterschade, wat bedoel je met verlies op componenten?
algemene staat goed, schoon van binnen.
waar zit dat verwarmingsrelai,s? en als die stuk is trekt hij dan geen water?
motor goed te herstellen zegt je (er zitten geen koolborstels in en electro
print zit vast gelijmd, wat zou er stuk zijn in de moter?

M500 is een bldc motor met ingebouwde print, een gelijkstroommotor zonder koolborstels die heel vaak defect gaan in deze machines.

pressostaat meet het waterniveau in de kuip van de machine.

Neem eens wat fotos binnenin je machine, dan kan men doelgericht meer info geven.

verlies op componenten:
Als een verwarmingselement bv stroom naar de aarding laat vloeien dor een inwendig verlies dan gaat de programmator fouten genereren die niet met de werkelijkheid stroken. Meet met een megger het verlies op de weerstand.

Ook al voor gehad dat er in de pressostaat slechte kontakten zitten en dat er daarom rare foutcodes komen.

Het deurslot durft ook haperen en een f23 genereren. Mss heb je wel meerdere fouten tegelijk. Het is dan ook een whirlpool.

De M500 repareren zou wel eens graag zien gebeuren. Met harde hand destructief slopen is het enige wat ik tot hiertoe kunnen ondernemen heb. @smd graag tekst en uitleg. Mss wat foto's. Ik ben heel benieuwd.

Als de motor niet werkt dan gaat de deur vast en verder niets. Meestal ook geen fouten. Bij sommige na lange tijd een motor error. Het afpompprogramma vereist geen motor en gaat dikwijls wel.

Het verwarmrelais genereert ook fouten f12 f08 maar een f23?

De foutcodes, kwamen die er al vroeger op? Is dat iets dat al een tijdje bezig is? Zijn er fouten die meer voorkomen dan anderen?

Huiswerk op de post.

De foutcodes kwamen er vroeger niet op.
De foutcodes kwamen pas na resetten
als je begint doet machine niets en hoor je wel 5 keer een relai.s tikken.
zonder foutcode
blijft de vraag hoe draai je service programma?

Euh. Mail nakijken...

Misschien waren het geen actuele foutcodes dan maar heb je toch even in het service menu gezeten en de remanente foutcodes uitgelezen.

[Bericht gewijzigd door EricN op (77%)]

En als dat zo is, EricN, dan zal de motor fout op centrifuge stand moeten komen, ongeveer na 7 a 8 min... Meestal 0 Ohm brugje in primaire kant van data circuit...

waarom zou hij motor fout pas aangeven bij centrifuge?
het was altijd zo, als motor stuk is trekt hij geen water.
en na water vullen gaat motor toch ook draaien?

Op 19 juli 2021 23:14:59 schreef gerard1:
waarom zou hij motor fout pas aangeven bij centrifuge?
het was altijd zo, als motor stuk is trekt hij geen water.
en na water vullen gaat motor toch ook draaien?

Wat was er altijd zo? Je topic gaat toch juist over iets dat niet meer gaat zoals altijd?

De motor wordt gechecked tijdens de opstart dus als deze na start niet reageert dan doet de machine buiten de deur op slot doen niet veel meer dan dat.

"Na het water vullen gaat motor toch draaien". Bedoel je: normaal zou die moeten gaan draaien maar doet dat niet...?

Aan de slag, openschroeven, fotos nemen
hup hup

oh ne hoor, als motor niet draait, kan machine rustig water nemen, pompen en verwarmen..

Zit er dan geen terugmelding op naar de electronica als de motor niet draait?

jawel , maar duurt erg lang bij deze machine, reset minuten lang communicatie..

Op zondag 18 juli 2021 11:32:15 schreef gerard1:
De foutcodes kwamen er vroeger niet op.
De foutcodes kwamen pas na resetten
als je begint doet machine niets en hoor je wel 5 keer een relai.s tikken.
zonder foutcode
blijft de vraag hoe draai je service programma?

Ik zit met een erg gelijkend probleem, bij een 6th sense machine. Bij poging tot starten neemt hij geen water en hoor je wat geklik (relais) onderin de machine, dus waarschijnlijk bij de motor. Watertoevoer (en afvoer) uiteraard gecheckt en OK bevonden. Maar ik zag géén foutcodes verschijnen. Wel na enkele (zich vanzelf herhalende pogingne gaat het rode 'sleutel'-ledje branden. Met de hand draait de trommel (en dus de motor) gewoon vlot rond. Ik begin dus aan de motor te denken.
Maar die vraag over het service programma interesseert me ook natuurlijk.

het is 99,9% zeker de motor die weigert te communiceren met de electronica. Ik herstel ze vaak want nieuw zijn ze vreselijk duur.