Uitschakelen FM op cai

Op 15 september 2021 19:25:05 schreef buzzy:
Ik ben voorbereid op de toekomst!
Binnen een dag was het Ziggotunertje binnen. Programmeren is een fluitje van een cent.
Alleen een paar maal wat bevestigen, zoals taal, land en kabelaar en het ding begint zich vol te zuigen.
Even wennen dat de zendernummers bij 800 beginnen, maar da's geen probleem. Je kunt ook favoriete zenders programmeren op de voorkeurtoetsen van de AB.
Met mijn Revox heb ik nu digitale ontvangst, kan de zenders met afstandsbediening kiezen en ook het volume is regelbaar met de AB. Voor mij kan de FM uitgezet worden.

[bijlage]

Mooi, maar kan er ook een smart card in.
Ik heb een plus abo bij Ziggo, en dan krijg je een heleboel extra zenders die je alleen met een kaartje kan ontvangen......

Wat voor uitgangen zitten erop, ook tulp ongeregeld voor bandrec etc?
Fotootje van de aansluitingen?

Maar kost toch weer 50 Euro, terwijl je geen cent korting krijgt na uitschakelen FM.
Anders gezegd, kastje had gratis gemoeten voor (langjarige ) Ziggo abonnees.
+ Gratis montage voor (oudere) mensen die er niet uitkomen.

Op 15 september 2021 21:05:19 schreef bprosman:
[...]
Lijkt me ook logisch want de radio signalen zitten in de digitale streams in het TV frequentie gebied.

Het s een TV tuner maar dan alleen voor de radio-signalen.

Nog mooier zou zijn als hij ook als extra optie het geluid van de digitale TV zenders er uit kan sleutelen....

Op 15 september 2021 21:37:12 schreef pararuud:
[...]

Het s een TV tuner maar dan alleen voor de radio-signalen.

Nog mooier zou zijn als hij ook als extra optie het geluid van de digitale TV zenders er uit kan sleutelen....

Dat kan ie ook, t is gewoon een tuner. Dat je er geen HDMI kabel in doet maakt niet uit. Je hebt gewoon de basis kanalen ook gratis tot je beschikking. (Dus ook het geluid)

Alleen de extra pakketten vereisen dus een smartcart enzo.

enige probleem als je dat ding gaat gebruiken voor geluid, en je TV voor het beeld, dat het vermoedelijk niet synchroon loopt.

Op 14 september 2021 11:48:46 schreef Sine:
[...]
Geldklopperij is echt niet de reden, Ziggo wordt er niet rijker van.
FM kost gewoon teveel bandbreedte, en met de altijd groeiende internet snelheden heeft men die extra bandbreedte gewoon nodig.
Om diezelfde reden is de analoge TV verdwenen van de kabel.

OK, dus wanneer gaat de prijs omlaag en/of de internetsnelheid omhoog?
Er wordt steeds meer functionaliteit (die ik gebruikte!!!) weggehaald maar ik krijg er niets voor terug en blijf hetzelfde (of eigenlijk steeds meer) betalen.
Dus m.i. wordt Ziggo er wel degelijk rijker van.

voor de lieden, die alles willen weten van de dig. radio tuner.
https://myhumax.info/wp-content/uploads/2019/12/gebruiksaanwijzingqe31…

Niet moeilijker maken dan het is.
aansluiten op een aux ingang van de stereo en de cai en de stereo kan weer een tijdje mee.
Alle andere methodes werken best, maar voor vele niet techneuten veel te ingewikkeld.

Op 15 september 2021 21:33:54 schreef pararuud:
[...]
Wat voor uitgangen zitten erop, ook tulp ongeregeld . .

Daar zeg je zo wat, naar mijn stellige mening zou elk apparaat een vaste uitgang moeten hebben, naast een geregelde uitgang, beiden dus.
Zelfs mijn alom geprezen Vu+ toverdoos heeft alleen een geregelde uitgang.
De oude DVB-T ontvanger had wel beiden.

bprosman

Golden Member

Op 15 september 2021 21:46:17 schreef r-p:
[...]

OK, dus wanneer gaat de prijs omlaag en/of de internetsnelheid omhoog?
Er wordt steeds meer functionaliteit (die ik gebruikte!!!) weggehaald maar ik krijg er niets voor terug en blijf hetzelfde (of eigenlijk steeds meer) betalen.
Dus m.i. wordt Ziggo er wel degelijk rijker van.

Niet helemaal waar, ik heb vaker snelheidsverhogingen gehad dan tariefsverhogingen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 15 september 2021 22:30:50 schreef Kees frees:
[...]Daar zeg je zo wat, naar mijn stellige mening zou elk apparaat een vaste uitgang moeten hebben, naast een geregelde uitgang, beiden dus.
Zelfs mijn alom geprezen Vu+ toverdoos heeft alleen een geregelde uitgang.
De oude DVB-T ontvanger had wel beiden.

Als je van de volumetoetsen afblijft, is het gewoon een vaste uitgang. Het ding onthoudt de laatst ingestelde waarde.

Op 15 september 2021 21:33:54 schreef pararuud:

Maar kost toch weer 50 Euro, terwijl je geen cent korting krijgt na uitschakelen FM.
Anders gezegd, kastje had gratis gemoeten voor (langjarige ) Ziggo abonnees.
+ Gratis montage voor (oudere) mensen die er niet uitkomen.

Ben ik wel met je eens. Ziggo heeft destijds ook de settopbox voor TV gratis weggegeven. Misschien heb ik het tunertje wel te vroeg gekocht en bieden ze het straks alsnog gratis aan. Wie zal het zeggen.
Ik overleef de uitgave gelukkig wel.
En als ik sommige bijdragen lees in deze thread, ben ik zowat de enige abonnee, die FM luistert op Ziggo 8)7

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op een Blaupunkt salonmodel buizenradio, met gepolitoerde kast en 300 ohm lintlijn antenne-ingang, mag ik hopen? ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 15 september 2021 22:36:42 schreef buzzy:
[...]Als je van de volumetoetsen afblijft, is het gewoon een vaste uitgang. Het ding onthoudt de laatst ingestelde waarde.

Jaha, zo doe ik dat in mijn een persoonswerkplaats wel, altijd voluit en regelen op een ander apparaat maar er als ander, minder technische mensen bij betrokken zijn (zo een die er hier rond loopt) dan krijg je gedoe over een versterker die te hard of te zacht staat en de koptelefoon die ineens uit gaat of veel te hard gaat want het is toch wel zo gemakkelijk om met 1 afstandsbediening te werken.
Vrougah bouwde ik extra uitgangen op versterker voor MFB luidsprekers en had je een vaste "tape" uitgang, nu kan een een "modern" apparaat alles wat je kan verzinnen en nog meer maar heb je een vaste uitgang (KPN-itv) OF een geregelde uitgang terwijl het zo eenvoudig is om te maken.

Op 15 september 2021 23:02:58 schreef buzzy:
En als ik sommige bijdragen lees in deze thread, ben ik zowat de enige abonnee, die FM luistert op Ziggo 8)7

Ik weet niet beter, of 'iedereen in mijn kennisenkring' luistert FM via de kabel, toen dat nog kon. Mis ik de FM over de kabel? Nee, sinds FM van de kabel is verdwenen heb ik de radio nooit aan gehad en lange tijd daarvoor dus kennelijk ook niet.

Op 15 september 2021 23:42:41 schreef Frederick E. Terman:
Op een Blaupunkt salonmodel buizenradio, met gepolitoerde kast en 300 ohm lintlijn antenne-ingang, mag ik hopen? ;)

mag het ook een Grundig zijn? (zo eentje met een decoder 5 of 6, goed afgeregeld MF en twee ELL80 eindtrap en zes speakers erin)

maartenbakker

Golden Member

Op 15 september 2021 23:02:58 schreef buzzy:
[...]
En als ik sommige bijdragen lees in deze thread, ben ik zowat de enige abonnee, die FM luistert op Ziggo 8)7

Ik heb eens een inventaris gemaakt. Twee eigen klanten die ik van een FM-antenne heb voorzien. Één passant die een 'refurbished' Humax DVB-C ontvanger bij me heeft gekocht (staan in de etalage). Één andere klant die waarschijnlijk ook kabel luisterde maar ik er nog niet over gehoord heb (degene die mogelijk luisterde is verhuisd, dus dat zou het kunnen verklaren).

Ik sluit me bij nader inzien aan bij degenen die zeggen: niet echt veel, maar toch wel een duidelijk aantal liefhebbers.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 15 september 2021 23:42:41 schreef Frederick E. Terman:
Op een Blaupunkt salonmodel buizenradio, met gepolitoerde kast en 300 ohm lintlijn antenne-ingang, mag ik hopen? ;)

Daar moest ik dan weer eens speciale coaxtrafo 75 naar 300 Ohm voor kopen :(

Nee joh, ik schreef toch al dat ik een REVOX B780 heb. Ook leuk voor een feestje. Een eindversterker erin van 2x 140 Watt. Dat was in 1980 best een hoop.

Op 15 september 2021 22:36:24 schreef bprosman:
[...]
Niet helemaal waar, ik heb vaker snelheidsverhogingen gehad dan tariefsverhogingen.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar tarief verhoging is hier vrij standaard elke 1 à 2 jaar (net weer) en ik kan me één snelheidsverhoging herinneren (lang voordat analoge TV werd afgeschakeld).

Op 15 september 2021 23:02:58 schreef buzzy:
[...]Ben ik wel met je eens. Ziggo heeft destijds ook de settopbox voor TV gratis weggegeven. Misschien heb ik het tunertje wel te vroeg gekocht en bieden ze het straks alsnog gratis aan. Wie zal het zeggen.
Ik overleef de uitgave gelukkig wel.
En als ik sommige bijdragen lees in deze thread, ben ik zowat de enige abonnee, die FM luistert op Ziggo 8)7

Toen analoog werd afgeschakeld hebben we inderdaad een gratis extra box gevraagd. Is volgens mij bruikleen, maar hoe dan ook, de derde TV in het huishouden is op zwart gegaan.

Tja, ik loop erg achter. Zelfs de hoofd-TV heeft geen DVB-C (of T, heeft in ieder geval een externe tuner nodig, zo eentje uit 1865 waar je in standbystand nog steeds een ei op kunt bakken).

Op 16 september 2021 14:51:20 schreef r-p:
[...]

in ieder geval een externe tuner nodig, zo eentje uit 1865 waar je in standbystand nog steeds een ei op kunt bakken).

zo'n fijne crt bak waar de voeding een 500gram 5W weerstanden bevat zeker :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 16 september 2021 00:03:21 schreef ohm pi:
[...]Ik weet niet beter, of 'iedereen in mijn kennisenkring' luistert FM via de kabel, toen dat nog kon. Mis ik de FM over de kabel? Nee, sinds FM van de kabel is verdwenen heb ik de radio nooit aan gehad en lange tijd daarvoor dus kennelijk ook niet.

Ik denk dat er veel meer mensen naar kabel FM luisteren dan Ziggo voorspiegelt. We worden dus weer een beetje belazerd.
Ik ben benieuwd wat voor effect dat heeft op luistercijfers van bvb Radio 5

Op 15 september 2021 23:57:48 schreef Kees frees:
[...]Jaha, zo doe ik dat in mijn een persoonswerkplaats wel, altijd voluit en regelen op een ander apparaat maar er als ander, minder technische mensen bij betrokken zijn (zo een die er hier rond loopt) dan krijg je gedoe over een versterker die te hard of te zacht staat en de koptelefoon die ineens uit gaat of veel te hard gaat want het is toch wel zo gemakkelijk om met 1 afstandsbediening te werken.

Bij een Ziggo/Samsung tuner start het volume soms op max, of op nul en is soms niet op geluid te krijgen, pas na paar herstarts.
Gebeurd als de stekker er uit is geweest

RAAF12

Golden Member

Op 16 september 2021 14:51:20 schreef r-p:
[...]

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar tarief verhoging is hier vrij standaard elke 1 à 2 jaar (net weer) en ik kan me één snelheidsverhoging herinneren (lang voordat analoge TV werd afgeschakeld).

Elk jaar per 1 juli gaat de prijs omhoog. Inflatiecorrectie zit er altijd in.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Prijswijziging-per-1-juli…

Op 16 september 2021 17:21:56 schreef testman:
[...]

zo'n fijne crt bak waar de voeding een 500gram 5W weerstanden bevat zeker :P

Die dingen gebruikten 380 Watt/h, maar net als de gloeilamp was de warmte niet verloren. Het droeg bij aan de verwarming van de kamer en daardoor waren er minder kolen voor de kachel nodig......

Op 16 september 2021 14:51:20 schreef r-p:

Tja, ik loop erg achter. Zelfs de hoofd-TV heeft geen DVB-C (of T, heeft in ieder geval een externe tuner nodig, zo eentje uit 1865 waar je in standbystand nog steeds een ei op kunt bakken).

Wat moet je anders met een TV-tuner in 1865? TV-zenders waren er nog niet. De heer H. Hertz was nog een jochie van 8 jaar

Op 16 september 2021 19:50:44 schreef RAAF12:

Elk jaar per 1 juli gaat de prijs omhoog. Inflatiecorrectie zit er altijd in.

Geen concurrentie, dus Ziggo kan doen met zijn prijzen wat ze willen.

pa3gws

Golden Member

Op 16 september 2021 19:45:16 schreef pararuud:
[...]

Ik denk dat er veel meer mensen naar kabel FM luisteren dan Ziggo voorspiegelt.

Alleen al hier in het verpleeghuis waar tot nu toe iedereen radio luisterde via Ziggo.
De bewoners hebben bijna allemaal hun eigen vertrouwde stereo setje op hun kamer staan.
En dat is van het ene op het andere moment niet meer bruikbaar.
Ik vind het eigenlijk schandalig.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 16 september 2021 20:05:33 schreef pa3gws:
[...]
Alleen al hier in het verpleeghuis waar tot nu toe iedereen radio luisterde via Ziggo.
De bewoners hebben bijna allemaal hun eigen vertrouwde stereo setje op hun kamer staan.
En dat is van het ene op het andere moment niet meer bruikbaar.
Ik vind het eigenlijk schandalig.

De tv's zonder kabeltuner DVB-C werkten al eerder niet meer (zonder losse decoder)
Aldi heeft toevallig deze week DAB+ tafel radiotoestelletjes in de aanbieding.

pa3gws

Golden Member

Op 16 september 2021 20:11:18 schreef buzzy:
Aldi heeft toevallig deze week DAB+ tafel radiotoestelletjes in de aanbieding.

En dus moet men een van de zaken die ze nog van hun eigen huisje hebben maar wegpleuren.
Een apparaat waar ze nu nog zelfstandig mee om kunnen gaan.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.