RVS schakelaar met LED en hoge stroom

Hallo,

Waarom zijn RVS drukknoppen met een LED ring zo gigantisch duur? En dan is de max stroom ook nog eens gigantisch klein? Ik zoek een RVS drukknop die gewoon een beetje wat stroom aankan op 12V.

EDIT:
Ik kom op de valreep deze zojuist tegen. 12V 10A, das best redelijk. Is voor een RVS schakelaar blijkbaar zeldzaam
https://www.customswitchpanels.com/product/5365202/rvs-drukknopschakel

Zulke schakelaars bedoel ik:
https://www.bol.com/nl/nl/p/drukschakelaar-24v-18mm-rvs-on-off-met-led

[Bericht gewijzigd door Christiaan371 op 14 september 2021 15:05:39 (17%)]

Het maak natuurlijk wel uit, of het ding gewoon plastic spuitwerk is, of RVS
RVS kan niet net als een aluminium legering gespoten worden, dus er zijn een aanzienlijk aantal bewerkingen nodig om het eindresultaat te krijgen. Dergelijke schakelaars zijn meestal erg robuust. Voor de projecten waarin ze doorgaans gebruikt worden, zal de kostprijs peanuts zijn.

Punt twee is dat dit vaak gewoon signaalschakelaars zijn, geen vermogen-schakelaars. Daarnaast worden ze erg vaak als vandalisme-bestendig en voldoende waterdicht voor buitengebruik in de markt gezet. Dat komt allemaal met een prijskaartje.

Wat betreft de schakelaar van de link die je plaatste: zonder datablad zou ik 9,5 Ampère met een korrel zout nemen. Ik verwacht op z'n minst een link naar een datablad met de genoemde specificaties zwart op wit.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Wat bedoeld u met een datablad? Een dataheet zoals een microcontroller dat heeft? Of gewoon de losse gegevens die daar op de site staan, maar dan op een downloadbaar bestandje?

Bedrijven kunnen toch niet zomaar valse claims van schakelaars specs geven? De max.stroom zal in ieder geval hoger zijn dan die andere schakelaars die maar 3A aankunnen. Of denkt u van niet? Ik zie dikkere contacten (die 3A schakelaars hebben van die mini contacten) wat mij laat denken dat ze robuuster zijn. Bij die van Bol zie ik trouwens ook geen datasheet

Op 14 september 2021 16:42:34 schreef weardguy:
Punt twee is dat dit vaak gewoon signaalschakelaars zijn, geen vermogen-schakelaars.

Jaa nee oke dat begrijp ik, maar bij mij komen ze in de boot en daar ga ik liever niet met relais aan de gang om mijm bilgepomp te kunnen schakelen

Sine

Moderator

Daar zou ik deze schakelaars ook niet voor gebruiken, ze zijn er ook van de "echte" merken zoals EAO en Bulgin.
Ook in waterdichte uitvoering (dat zijn die van de Chinees echt niet namelijk)
Verwacht wel (flink) wat meer te betalen.

Op 14 september 2021 20:33:55 schreef Sine:
Daar zou ik deze schakelaars ook niet voor gebruiken, ze zijn er ook van de "echte" merken zoals EAO en Bulgin.
Ook in waterdichte uitvoering (dat zijn die van de Chinees echt niet namelijk)
Verwacht wel (flink) wat meer te betalen.

Nou, ook die van eao en bulgin kan ik alleen maar vinden in kleine stromen. Het hoeft niet perse het allerbeste van het allerbeste te zijn. Als je ziet wat er in het gemiddelde schakelpaneel in een boot zit (zon plastic ding), dat zijn de goedkoopste schakelaars van 20 cent, en die doen ook wat ze moeten doen. Het ziet er alleen niet uit.

Ik ga voor de grap is een stuk of 3 van die dingen bestellen op custom switch panels