Ik ben er zojuist "ingestonken" om te reageren op een weer opgehaalde discussie van jaren geleden.
Ik had alleen naar de datum gekeken van het bericht voor mij :( .
Een filter waarin je wel die oude discussies kan lezen maar niet meer op kan reageren?
Je kan toch in een nieuw bericht verwijzen naar een discussie van jaren geleden?
Zomaar een idee, maar ik kom pas kijken op dit prima Forum.
ruud

Het is een beetje terugkerende discussie dit, maar er komt zo ver ik kan zien zo snel geen oplossing voor. Veelal zijn er wel gebruikers die dit opmerken en het zeggen, maar vaak ook niet, en dan tuin je er af en toe nog in.

Ik meen me te herinneren dat rew een soort scriptje had om een kleurcodering te geven aan oude posts zodat het duidelijk is waar de split zit. Ik zal eens zoeken of ik kan vinden waar het genoemd werd (en of het daadwerkelijk rew was en niet iemand anders). Ik heb het zelf niet in gebruik, ik ben er vooralsnog niet ingestonken (maar snap het probleem).

[Bericht gewijzigd door Kruimel op (11%)]

De eerste user die reageert op een oud topic krijgt in ieder geval een waarschwing.

Ja maar daar heb je niets aan als je net een kwartier heb gestoken in het tweede antwoord op een vijf jaar oude post... |:(

Het schijnt een tampermonkey script te zijn geweest en komt hier ter sprake: https://www.circuitsonline.net/forum/view/140845

Het is aan de eerst postende persoon om op te letten, er wordt toch heel duidelijk gewaarschuwd dat het een oud topic betreft...
(en soms kan een aanvulling op een jaren oud topic best heel nuttig zijn)

Een aanvulling op een oud topic kan idd heel nuttig zijn.

In ieder geval wordt, dacht ik, verondersteld meer dan alleen de laatste post te lezen alvoor een reactie te geven... :+

Ik bekijk meestal wel de datums, maar vroeg of laat overkomt het iedereen wel eens denk ik. |:(

Als het wat toevoegt zie ik het ook liever in het oude topic. Heb je alles bij elkaar. Maar je moet wel kijken waar je op reageert. Erger vind ik posts in de trand van "ik heb niet alles gelezen, maar ...." en dan begint het ge-ouwe-dames-van-lichte-zeden op pagina 6 van de discussie voor de derde keer opnieuw met een herhaling van zetten.

Tsja, forumlid pa0fmy zit blijkbaar nog steeds met een probleem. Geratel op z'n radio, en alle topics erover gaan op slot. In eentje heb ik zelfs gevraagd of de mod's genadig wilden zijn, zodat we de oplossing van het probleem ooit konden vernemen. En straks komt GD hier ook nog voorbij... :+

1 - De TS weet sinds een reply op het forum in 2011 dat storen niet de oplossing is, en ook wat de oplossing wel is.
2 - Het net gesloten topic onspoorde meteen weer met anecdotes over vroeger.
3 - In dat topic zijn ook genoeg tips gegegeven, die waarschijnlijk (net als de waarschuwing) niet gelezen zijn.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (23%)]

Is het niet eenvoudiger om berichten van , zeg, 1 jaar oud, gewoon op slot te zetten?

Op 20 november 2021 15:48:53 schreef mel:
Is het niet eenvoudiger om berichten van , zeg, 1 jaar oud, gewoon op slot te zetten?

Nee. :-)
Die discussie is al zo vaak gevoerd en er is niet één bevredigende oplossing. Zo als het nu is is de minst slechte oplossing. Soms gaat het een beetje fout, meestal niet. Het is nooit een ramp en dus denk ik dat het gewoon zo blijft als het is.

Op 20 november 2021 15:18:54 schreef mvdk:
Tsja, forumlid pa0fmy zit blijkbaar nog steeds met een probleem. Geratel op z'n radio, en alle topics erover gaan op slot...

Volgens mij was dit een antiek topic over iets heel anders. Daar na vijf jaar je eigen probleem nog een keer achteraan plakken is niet de manier.

Nee, want soms is reageren op een oud topic wel nuttig.

[edit] te laat...

[Bericht gewijzigd door flipflop op (14%)]

Het is mij ook wel eens overkomen.
Ik voelde me even een sukkel maar om daar nu een drama van te gaan maken ???
Soms kan het wenselijk zijn om oom een TS na een jaar nog vragen te kunnen stellen, b.v. of een probleem nu is opgelost.

Ik zou ook niet direct iets wijzigen. Meestal lossen deze dingen zich zelf wel op. (Al dan niet met behulp van een Mod :+ )

Maar.... als je niet goed kijkt, is het zomaar mogelijk dat iemand een topic naar boven haalt (al dan niet terecht) en dat volg-postings dan reageren op een stuk discussie die al jaren stil ligt.

Ik ben er zelf vaak genoeg ingestonken dat ik een stuk "userscript" heb gemaakt die postings die meer dan 3 maanden oud een vergeelde achtergrond geeft. Dit was een beetje tricky omdat ik de datum van de posting moet parsen vanuit een niet-standaard formaat, maar het is gelukt.

m.i. zou zoeits makkelijk in de forum software ingebouwd kunnen worden. Als je het voor de bestaande gebruikers niet wil veranderen, dan maak je het via je persoonlijke instellingen instelbaar: "na hoeveel dagen krijgt een posting een andere kleur?". Nul (default) is dan "nooit". Geen verandering voor mensen die dat niet willen.

Het gebeurt inderdaad, maar ik verwacht niet dat dit geïmplementeerd wordt. Het status quo is IMHO nu niet meteen tenenkrommend of zo, en dan is het gewoon een klusje voor iemand die misschien wel belangrijker dingen aan zijn hoofd heeft.

Voor Bakpaktus zou je scriptje wel een uitkomst zijn, ik citeer het hier:

Op 21 mei 2018 22:25:25 schreef rew:
Die kennis heet Sjoerd. Sjoerd zat zich wat te vervelen en heeft:
[edit: Bug gevonden door Loony Tunes hier al gefixed]

// ==UserScript==
// @name         co oude topics
// @namespace    http://tampermonkey.net/
// @version      0.1
// @description  try to take over the world!
// @author       you
// @match        https://www.circuitsonline.net/forum/view/*
// @grant        none
// ==/UserScript==

(function() {
    'use strict';

// Hoeveel dagen zijn nieuw genoeg?
    var hoeveel_dagen = 60;

// Zet vorige parameter om in 'epoch'
    var threshold = new Date();
    threshold.setDate(threshold.getDate()-hoeveel_dagen);
    var epoch_threshold = Date.parse(threshold);

// Itereer over .top-elementen en controleer threshold-conditie
    $(".top").each(function () {
        // Parse datum
        var datum = $(this).text().trim().split(' ');
        var dag = datum[2];
        var maand = datum[3];
        var jaar = datum[4];
        switch(maand) { // Switch om NL maanden in EN maanden om te zetten
            case "januari": maand = "jan"; break;
            case "februari": maand = "feb"; break;
            case "maart": maand = "mar"; break;
            case "april": maand = "apr"; break;
            case "mei": maand = "may"; break;
            case "juni": maand = "jun"; break;
            case "juli": maand = "jul"; break;
            case "augustus": maand = "aug"; break;
            case "september": maand = "sep"; break;
            case "oktober": maand = "oct"; break;
            case "november": maand = "nov"; break;
            case "december": maand = "dec"; break;
        }

// Zet datum van post om in 'epoch'
        var epoch_post = Date.parse(dag + ' ' + maand + ' ' + jaar);

// Indien post oud genoeg is, verander uiterlijk
        if(epoch_post < epoch_threshold) {
                $(this).parent().parent().css({'background': 'rgba(255, 165, 0, .3)'});
        }
    });

})();

voor me gemaakt. :-) Ik ben helemaal happy zo.

Voor het geval iemand het nog nuttig vind.