Anoniem
Denon A/V receiver 1311 gaat aan en binnen 3 seconden weer uit
Ik heb weer wat...
Ik heb een Denon 1311 welke in schakelt maar binnen 3 seconden weer uit schakelt. Ik zie dat het ding dan net klaar is met zijn testrondje langs de poorten en dergelijke.
De eindtrappen heb ik allemaal vervangen (de beide zware torren van elke trap + de kleintjes die er voor geschakelt zitten, dus heb ik 3 torren per kanaal vervangen).
Omdat het ding niet in bedrijf komt is het niet mogelijk te controleren of de eindtrap werkt want het apparaat komt niet toe aan het inschakelen van de eindversterker (ik hoor het eindtrap relais niet en ik zou ook geen tijd hebben om te meten want dan is ie alweer uit)
Iemand ervaring mee en misschien ook de oplossing gevonden?
(dank voor de reacties)
(de andere topics op dit forum over dit onderwerp hielpen mij niet)
Op 14 december 2021 19:57:30 schreef ArnoZdm2:
De eindtrappen heb ik allemaal vervangen (de beide zware torren van elke trap + de kleintjes die er voor geschakelt zitten, dus heb ik 3 torren per kanaal vervangen).
Zomaar vervangen of met reden?
Heb je de voedingspanningen gecontroleerd en de beveiligingscircuits doorgemeten?
Info en manual: https://www.hifiengine.com/manual_library/denon/avr-1311.shtml
Anoniem
Op 14 december 2021 20:04:03 schreef Henry S.:
[...]
Zomaar vervangen of met reden?
Heb je de voedingspanningen gecontroleerd en de beveiligingscircuits doorgemeten?Info en manual: https://www.hifiengine.com/manual_library/denon/avr-1311.shtml
Dank voor deze snelle reactie Henry.
Toen ik het ding in mijn bezit kreeg, kreeg ik het probleem er bij.
Dus ben ik eerst de eindtrappen gaan controleren (omdat dit vaak de reden is doordat mensen van buiten af fouten maken bij het aansluiten van de speakers of zelfs de uitgangen kortsluiten op welke wijze dan ook). Ik kwam er achter dat de eindtransistors deels defect waren (4 van de 5 kanalen lagen er uit, eindtransistors kun je ook controleren met een ohm meter zonder spanning op het apparaat als je ze los maakt van de print zo is mij geleerd en 4 van de 5 setjes hadden geen diode overgangen meer).
Ik besloot dus de hele boel te vervangen, want als ik dat deels had gedaan was er misschien weer een plof ketting ontstaan en kostte het dubbel geld. Maar dus zonder het gehoopte resultaat.
Ik hoopte het hiermee te hebben opgelost, maar helaas dus niet.
Hoe kan iets door meten als het apparaat binnen 3 seconden al uit is?
Ik bedoel, dan moet het systeem toch 'up' blijven?
Overigens is het inderdaad de AVR onder de link die jij er onder zet...
Ok, iig met reden dingen vervangen.
Ik zou de eindversterker aan een losse symetrische voeding met stroombegrenzing hangen, en kijken of er wat scheef gaat.
Anders torretje voor torretje testen in de eindversterker en beveiligingscircuits. Een rotte elco kan dat laatste ook triggeren.
Helaas hangen er nog een heleboel digitale circuits aan, daar is voor mij ook geen beginnen aan.
Anoniem
Beste Henry,
Als ik het zo lees is het geen klusje voor een huis, tuin en keuken knutselaar als ik ben (ben er al jaren uit, vandaar dat ik hier zo af en toe om hulp kom vragen).
Ik heb geen hoofdprijs voor het ding betaald en dacht eigenlijk dat het niet veel kon zijn, maar daar heb ik mij dus wellicht in verslikt en misschien moet ik dit gewoon niet willen repareren als ik jou zo lees.
Het kan niet altijd goed gaan en dat gaat het hier toch al geruime tijd niet meer met apparatuur. Dus dan leg ik mij daar gewoon bij neer en wie weet komt de gouden tip nog voorbij...
Bedankt voor het mee denken in ieder geval. Wordt gewaardeerd !
Groet,
Arno