Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Lucky Luke

Golden Member

Op 24 januari 2023 19:42:20 schreef RAAF12:
Pfff, vijf winkels afgeweest op zoek naar kleine maat AAAA batterijen. Nergens te koop! Nou kan ik wel op Internet bestellen maar zou er geen winkel zijn die ze heeft? Hier zijn ze niet te krijgen BCC-Mediamarkt-Blokker-Praxis-Handyman.
Komt niet veel voor, blijkbaar, deze batterij moet in de tekenpen voor een touchscreen.

nkon.nl : https://www.nkon.nl/disposable-batteries/alkaline/other-sizes/duracell…

Maar zoals testman zegt: 9V blok slopen kan ook. Dan wel niet de variant met platte pakjes… maar is misschien bij meer winkels te koop. (Hoewel. Gewoon AAAA zal ook wel te vinden zijn, desnoods bij een bouwmarkt: https://www.gamma.nl/assortiment/duracell-batterij-ultra-m3-aaaa-mini-… al meen ik dat de praxis ze ook heeft. Bol, 123accu etc. hebben ze ook, maar dat zijn geen fysieke winkels en vermoedelijk duurder dan nkon)

Op 25 januari 2023 11:16:29 schreef mel:
Ik neem gewoon een keukensponsje, dat snij je op maat.

Viscose, geen plastic schuurspons, neem ik aan?

Zo’n metalen pannenspons werkt trouwens ook, maar moet dan alsnog in een houdertje. Daarvoor heb ik het idee gejat van een oud-collega en een frisdrankblikje gemodificeerd: je haalt een deel van het midden weg en maakt de bovenkant open. Maar een ander (klein) conservenblikje werkt natuurlijk ook.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op woensdag 25 januari 2023 17:21:43 (21%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
RAAF12

Golden Member

Nope, en de Praxis was ik al geweest en stenen winkels van de DA drogist hebben ze niet. Ik heb wel 9V blokjes liggen maar ik ken alleen de exemplaren die gestapeld zijn. Aan de buitenkant is niet te zien of er 6 langwerpige cellen inzitten. Rare constructie trouwens, want dan zit er heel veel lucht tussen de cellen. Maar als iemand een winkel weet die ze verkoopt? Ben inmiddels 8 winkels verder...

maartenbakker

Golden Member

In principe kun je het aan het type zien: 6LR61 zijn 6 potloodjes, 6F22 zijn 6 platte celletjes. Ik geloof dat ik ook wel eens alkalinetypes met platte celletjes gezien heb. Hoe die heten, weet ik niet. In elk geval geen 6LR61.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Ah, dan toch maar een 9V blokje slopen, een enkel batterijtje op het www kopen gaat wat ver.

Ik heb ook al vaker van die 9v batterijen uit elkaar gehaald. Uit nieuwsgierigheid eens enkele opengemaakt En veel ervan zijn inderdaad 6x kleine aaaa batterijen. Maar ook sommige met platte cellen, die zijn van efficiënter qua ruimte. Meen ooit gelezen te hebben dat maar relatief weinig fabrieken waren die 9v batterijen maakte. De made in Malaysia waren geloof ik bijna altijd platte cellen.
Maar meer details over dit onderwerp kun je in een oud topic van mijzelf lezen.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/137962#highlight=9+volt
@Raaf, let op dat volgens mijn topic ze paar mm kleiner kunnen zijn dan echte AAAA batterijen. Maar De action bv heeft goedkope panasonic 9v made in belgium en die hadden bij mij wel altijd cilinderische celletjes.

[Bericht gewijzigd door brains op woensdag 25 januari 2023 18:11:10 (16%)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 25 januari 2023 17:38:23 schreef maartenbakker:
In principe kun je het aan het type zien: 6LR61 zijn 6 potloodjes, 6F22 zijn 6 platte celletjes. Ik geloof dat ik ook wel eens alkalinetypes met platte celletjes gezien heb. Hoe die heten, weet ik niet. In elk geval geen 6LR61.

de varta industrial heeft 6x AAAA, maar de varta professional had wel platte cellen. die lagen toch nog in de chemobak..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@Raaf Ik zie dat nkon.nl ze ook heeft. Van Duracell.
Daar kun je ze ook ophalen. Geen idee waar je vandaan komt, maar nkon zit in Eindhoven.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Sine

Moderator

P30, tijd voor een nieuwe .. https://www.circuitsonline.net/forum/view/160762

[Bericht gewijzigd door Sine op donderdag 26 januari 2023 15:36:36 (47%)

Dit topic is gesloten