@ Kruimel, er zit inderdaad een sprong in het verhaal van 2 maanden.

In de tussentijd heb ik de aftermarket ECU ontvangen en ben ik bezig om deze te bekabelen. Alleen alles wat aan het blok hangt ga ik voorlopig opnieuw bekabelen, naast de bestaande bekabeling zodat ik altijd weer terug kan naar de oude situatie. APK eisen zijn nu inderdaad niet meer relevant :)

Tevens heb ik de accu die onder de motorkap zat verplaatst naar de achterbank. Omdat ik dan toch de zwaarste kabels (startmotor en accu) moet verplaatsen/opnieuw aanleggen neem ik meteen al het hoog vermogen bekabeling mee, zodoende wil ik ook meteen de kill-switch aanleggen.

De kill-switch moet de gehele elektrische installatie plat kunnen leggen, dus vandaar het relais tussen accu en carrosserie. De startmotor en dynamo zijn rechtstreeks verbonden aan de accu, zonder zekeringen, blijf het eigenlijk een raar idee vinden dat de twee kabels met hoogste stromen ongezekerd door de motorcompartiment lopen. Bij een aanrijding kunnen de kabels beschadigd raken en sluiting veroorzaken. Vandaar dat ik de kill-switch ook als relay wil hebben, deze kan eventueel bediend worden door een impact- of hellings-sensor.