Hallo.
Ik heb een elektrische snorscooter.
Het gaat hierbij om een "Qwic Emoto 87".
En het valt nog niet mee om over elektrische scooters informatie te vinden.
Op scooterfora gaat het meestal ook alleen maar over benzinescooters van opgeschoten pubers, dus dan hier maar een poging.
De motor van de scooter geeft prima tractie.
De verlichting van de scooter brandt ook prima.
Alleen allebei tegelijk, dat gaat niet.
Zodra de lichtschakelaar uit de nulstand gaat, dus al bij stadslicht, valt de tractie compleet weg, en gaan de lampen aan.
Zet ik de lampen uit, dan komt de tractie weer meteen volledig terug.
Ik heb het idee dat er ergens in het signaaldeel van de elektra wat misgaat. Maar wat?
Ik kan hier niet zo veel mee, want ik ben een totale leek op elektronicagebied, en met dit geval hoef ik nergens aan te komen.
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Op 17 maart 2022 00:39:43 schreef Hunebedbouwer:
Is dit spontaan begonnen of is er aan gesleuteld aan de bedrading?
De grap is: Ik weet niet of het spontaan is begonnen.
Vorig voorjaar zijn er een aantal accu's in gezet, waarbij 4x 48v Li-Ion parallel is vervangen door 4x 12V AGM serie.
Dat nieuwe "eiland" is toen via een connector aangesloten op het netwerk van de scooter. Werkte prima. Scooter reed goed, verlichting werkte tegelijk met de tractie-installatie.
Afgelopen oktober kwam ik ten val door een onoplettende tegenligger op het fietspad bij daglicht. Ondanks alles, kon ik mijn weg vervolgen, al ging de analoge spanningsmeter snel verder omlaag bij tractie.
Bleek die eerder vervangen connector ook slecht te zijn.
Die heb ik dus pas vervangen door een nieuwe, en in principe betere Anderson connector die voor het laden wordt gebruikt, maar ook de tractie amperages dik aankan, en that's it.