De radarlamp heb ik open gemaakt. Foto's gemaakt en gezocht op typenummers. En toen kwam ik betere foto's tegen. Hierbij.

De radar is een CW-type (een continue draaggolf). Reflecties van het RF signaal geven een minimale verstoring van het DC instelpunt van de oscillator transistor. De stroom door die oscillator transistor verandert minimaal wanneer er iets verandert in de reflecties. Dat wordt gedetecteerd met een IC dat ontworpen is voor PIR detectors, maar hier ook prima voor werkt. Dat IC is een Chinees type: LJ3405. Kosten in de orde van 6 Dollarcent bij grote aantallen.

Twee printplaatjes: de LED's op een aluminium plaatje met PCB en een opsteekprint met de microgolf bewegingsdetector.
De lamp heeft 12 LED's (en 6 vrije plaatsen, hoe kan dat?). Een elco van 100 uF met werkspanning <16 volt. Op het radar/microgolf paneeltje (opsteekprint met 3-pens verbinding) zitten 2 transistoren en een stuk of 15 smd componenten. En ook een fototransistor om dag-nacht te kunnen onderscheiden.

Opvallend is dat er geen grote condensator zichtbaar is. Ook geen spoel. Het lijkt er op dat de 230 volt op de onderste print binnenkomt, daar gelijkgericht wordt en afgevlakt, maar waar vindt de verlaging van de spanning plaats? Het voetje ga ik nog open maken: misschien zit die condensator gewoon aan de onderkant van de basis-PCB.

Wanneer je zoekt op microgolf bewegingssensoren kom je ook uit bij TinyElectronics: voor 1,80 Euro kun je daar een 5,8 GHz radarsensor kopen.

Voor alle discussies over radar in auto's en het verschil tussen puls, CW en sweep radar: er is op internet heel veel te vinden.

LJ3405-radardetectorsignaalprocessingREDDIT.txt

Bedankt Brightnoise ! Gezien de prijzen en het stroomverbruik van de LD24xx vermoede ik al dat die er niet in zou zitten.

Ik ga ook verder zoeken n.a.v dit voorzetje om een goede radar detector te vinden voor gebruik in een auto.

Ik vond dit wel een item om eens uit te testen: https://www.temu.com/nl/goods.html?_bg_fs=1&_p_jump_id=651&_x_…
Een goedkope spotwelder, lekker compact, oogt goed. Uiteraard waren mijn verwachtingen niet al te hoog gespannen... ;)

Maar hij werkt buiten verwachting goed! (is makkelijk mee te nemen en te gebruiken in tegenstelling tot die met losse kabels)
Spotwelds gaan altijd goed en zitten zeer vast: om ze los te krijgen heb je een tang nodig, en dan moet je nog flink je best doen...
(dit is een test op een stukje RVS buis):

Is er een link dat ik niet eerst een account hoef aan te maken om te kijken wat dat gekost heeft?

@Arco hieronder: No change.

[Bericht gewijzigd door rew op (14%)]

Ik had de link 'uitgekleed' (omdat die zo lang was) maar schijnbaar te ver... :+
https://www.temu.com/nl-en/compact-diy-welding-tool-kit-rechargeable-l…

Hmmm.... Is dat wel veilig bij TEMU of krijg ik eerst een 'rad van avontuur' te verwerken alvorens te bestellen??
Zijn de accu's of batterijen te vervangen?

Ali lijkt 'm ook te hebben.

[Bericht gewijzigd door Sine op (75%)]

Ik bestel vaak bij Temu, is een concurrent van AliExpress...
(voordeel is dat alles boven de 20 euro gratis verzenden is, bij Ali kan dat zeer uiteenlopen. Levertijd vergelijkbaar)

Doet Temu nu ook BTW innen, of betaal je die met een beetje pech achteraf met inklaringskosten?
Laatste keer dat ik keek (vorig jaar geloof ik) was dat namelijk niet het geval.

Is VAT included on Temu?
At Temu, we've got you covered. The prices you see on our website already include all taxes and duties.
Whether you're ordering a small item or going all out on a bigger purchase, you won't be required to pay VAT,
customs fees, or any other duties-no matter the order value, even if it's over $75.

Op maandag 4 augustus 2025 20:59:05 schreef rew:
Is er een link dat ik niet eerst een account hoef aan te maken om te kijken wat dat gekost heeft?

?
Beide links werken hier normaal (met prijzen), ook als ik niet ingelogd ben...

Op dinsdag 5 augustus 2025 12:36:01 schreef Arco:
[...]
?
Beide links werken hier normaal (met prijzen), ook als ik niet ingelogd ben...

Ook in een "private window" moet ik eerst inloggen. En als ik "private window with TOR" doe, dan moet ik eerst een puzzel op z'n plek schuiven, en dan hoef ik niet in te loggen. Zucht. Wat hebben ze nu weer verzonnen om het internet kapot te maken???

Op maandag 4 augustus 2025 20:52:02 schreef Arco:
Ik vond dit wel een item om eens uit te testen: https://www.temu.com/nl/goods.html?_bg_fs=1&_p_jump_id=651&_x_…
Een goedkope spotwelder, lekker compact, oogt goed. Uiteraard waren mijn verwachtingen niet al te hoog gespannen... ;)

Is iets dergelijk ook via een Europese webwinkel te koop?

Op dinsdag 5 augustus 2025 13:59:26 schreef hobby luke:
Is iets dergelijk ook via een Europese webwinkel te koop?

Als je Amazon.nl als een Nederlandse website beschouwt: ja...
https://www.amazon.nl/-/en/batteries-H2-adjustable-repairing-productio…

Wel stukje duurder, maar dan heb je 'm morgen ook al... ;)

Op dinsdag 5 augustus 2025 14:11:22 schreef Arco:
[...]
Als je Amazon.nl als een Nederlandse website beschouwt: ja...
https://www.amazon.nl/-/en/batteries-H2-adjustable-repairing-productio…

Wel stukje duurder, maar dan heb je 'm morgen ook al... ;)

Voor die twee € extra koop ik hem wel bij Ali. Dat is iets minder van je prvacy vrijgeven dan bij TEMU :(
Draait hij nu op batterijen of op LiPo accu?

Op dinsdag 5 augustus 2025 13:27:29 schreef rew:
[...]Ook in een "private window" moet ik eerst inloggen. En als ik "private window with TOR" doe, dan moet ik eerst een puzzel op z'n plek schuiven, en dan hoef ik niet in te loggen. Zucht. Wat hebben ze nu weer verzonnen om het internet kapot te maken???

Dat is om informatie van je te lurken :(
Daarom bestel ik liever bij Ali (ook niet helemaal kuis, maar minder aggerssief).
Creditcard gebruik ik niet bij die Chinezen....

Zit een LiPo in. (opladen via USB-C poort)
Ik denk dat Ali net zo veel (of meer) van je weet als Temu. (het interesseert mijzelf ook bar weinig)

Op maandag 4 augustus 2025 22:33:40 schreef Hensz:
Ali lijkt 'm ook te hebben.

En nog wat goedkoper ook!

Interessant apparaatje en niet heel klein, 4,5x2,8x20,2 cm inclusief elektrodes. En toch een max weld current 650A. Dus er zit niet zo'n heel klein accuutje in.

Er is ook een zwaardere (5Ah /max weld current 880A) uitvoering, maar wel dubbele prijs.
https://www.amazon.nl/-/en/welding-machine-batteries-display-yourself-…

Het is mij niet duidelijk welke gebruikt wordt op het demo-filmpje bij Ali. :(

Op dinsdag 5 augustus 2025 17:07:04 schreef vergeten:
[...]
En nog wat goedkoper ook!

Die prijs is voor de H1 zonder display. De H2 bij Ali kost 35 euro...
(bij Ali nooit aannemen dat de initieele prijs ook bij het initieele plaatje hoort... :) )

Ze laten meestal een plaatje van het duurste artikel zien met daarbij de prijs van het goedkoopste... |:(

Ik denk dat die stroom niet door de accu, maar door een condensator loopt, die vanuit de accu wordt gevoed. Dat haal je nooit uit een 7000 mAh Lipo (vindt die niet lekker).
Hopelijk kan je wel da accu verwissellen als hij verouderd is, anders gaat het net zoals mijn kruimelzuiger van de Lidl (Anno 2017); die kan je niet open maken, dus alleen weggooien.

Helaas is dat luchtblazertje van de Aldi wat ik laast hier plaatste ook niet te openen, dus ook 'onley disposable'. Werkt wel perfect om mijn draaibankje schoon te blazen :)

Stroom komt direct uit de LiPo cellen (die zijn er al in 100C, dus geen probleem)
Voor korte tijd kunnen ze onwaarschijnlijk hoge stromen leveren...