IK heb ook die wayne kerr bridge maar ik dacht zelf dat het een CRT is. Maar plasma zou dat kunnen? Het is wel momochroom en als ik dieper onder rand kijkt is het display daar vrij bol.

Het kan inderdaad best een CRT zijn, ik dacht dat het plasma was door de oranje kleur en de redelijk vlakke verschijning op de foto.

Maar gezien ik dit tegenkwam op het net:

Zal het inderdaad wel een CRT zijn, in dit geval eentje met een los juk ;)

a yellow CRT, germans say "Bernstein", behind a colored plexi.
The Wayne Kerr is a amazing helper on the table, greatful instrument.
I am in need for a testbox, actually I have only the 4wire kelvin cable.
I was expensive but I like it so much :-)

The instrument in the german ebay with the rotated screen:
This is a 3000 type, I have here a 6000 type, there may be big differents.
Also the are not giving the instrument for less money (there was a offer from me to buy it for 500)
and the sale it "as junk, for parts or repair". My tip is here: this is not a great offer !

De Fluke frequentiecounter is binnen,(bedankt Tidak) en even geprobeerd op een tcxo. En spot aan..Moet nog wel even kijken hoe hoog dat ding gaat, voor vhf te meten moet er blijkbaar een extra module voor in.

Op vrijdag 19 december 2025 10:15:49 schreef mel:
De Fluke frequentiecounter is binnen,(bedankt Tidak) en even geprobeerd op een tcxo. En spot aan..Moet nog wel even kijken hoe hoog dat ding gaat, voor vhf te meten moet er blijkbaar een extra module voor in.

Goed te horen. Ik had het al gezien op Track & Trace
Veel plezier er mee!

Ik heb hier nog wel een 300Mhz prescalersetje in ECL inclusief -5,2V spanningsregelaar en een ECL—>TTL converter deels gebouwd plus een setje extra 'rupsen'.

Op vrijdag 19 december 2025 12:15:49 schreef Tidak Ada:
[...]
Goed te horen. Ik had het al gezien op Track & Trace
Veel plezier er mee!

Ik heb hier nog wel een 300Mhz prescalersetje in ECL inclusief -5,2V spanningsregelaar en een ECL—>TTL converter deels gebouwd plus een setje extra 'rupsen'.

Er schijnt een insteekmodule voor te bestaan,Ik zal eens bij Fluke informeren.

Ik hoop dat het je lukt. Misschien kunnen ze je aan voldoende info helpen, desnoods om zelf iets op te zetten.
Ikzelf ben niet zo van de hoge frekwenties, dus heb het niet gemist.

Net nog een mooie fluke 8062A gescoord.

Gebruikten we vroeger op de mts ook altijd.
Of het deze uitgebreide was of de meer basis uitvoering weet ik niet meer.

Ondanks dat ik al meer multimeters heb dan ik ooit zal gebruiken moest ik deze toch echt hebben......

Of het mijn "mooiste meetapparatuur" gaat worden of zelfs ueberhaupt onder meetapparatuur valt weet ik nog niet. Ook vanwege het geknutsel aan de "opgevroten teller" , en een clone Apple II toch maar deze besteld. Hij stond al heeeel lang op mijn verlanglijstje. De ontwerper (hier ook op CO aanwezig) levert geen kits, wel de PCB's met de SMD ATMega2560 voorgemonteerd.
Wel een complet BOM voor Farnell, Mouser oid.

https://8bit-museum.de/hardware-projekte-chip-tester-english/

Op zondag 21 december 2025 14:54:14 schreef PE1IDY:
Net nog een mooie fluke 8062A gescoord.

Gebruikten we vroeger op de mts ook altijd.
Of het deze uitgebreide was of de meer basis uitvoering weet ik niet meer.

De 8020 was de eerste in de serie. Volgens mij was dit ook de eerste handheld multimeter met LCD display op de markt.

https://www.youtube.com/watch?v=La7s1zZFbMA

"Zoldervondst" (Bij mezelf). Een spannings referentie om (Philips Witronic) thermokoppel meters te testen.
Voor zover ik weet ook een Philips apparaat maar dat zal Maarten adhv het typenummer beter weten.